Skocz do zawartości

525 czy 528? i jak nie kupic bubla?


wzi13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem aktualnie "na kupnie" bmw e39 i w zwiazku z tym chcialem sie zapytac was, uzytkownikow i znawcow tematu "BMW" o pewna sprawe, mianowicie:

Czy waszym zdaniem lepszym rozwiazaniem jest zakup diesla bmw 2.5 w tds czy tez kupno 2.8 w benzynie i pozniejsze przerobienie na gaz?

na temat tds slyszalem bardzo rozne opinie :duh: i dlatego zastanawiam sie nad benzyna :roll:

dodam tylko ze auto ktore mam zamiar kupic bedzie z okolo 98 roku.

z gory dzieki za pomoc!

Edytowane przez wzi13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłe sam w podobnym dylemacie nie tak dawno i oto co Ci powiem. Wielu kolegów na różnych forum doradzało mi zakub benzyny do dieslom często głowice pękaja, jak kupujesz diesla to chociaż nie 520, lepiej 525, a już najlepiej jesli wogóle diesel to 530 itp. Kup benzynę bo diesel nie ma kopa. kup benzynę ale nie 520 bo muł, lepiej kup 525 bo ma lepszego kopa i spali Ci tyle co 520, a jeszcze lepiej kup 528 bo pali tyle co 525 a ma jeszcze lepszego kopa i bardziej elastyczny silnik....sam bardziej zastanawiałem się na ekonomia jazdy i późniejszym ewentualnym odsprzedaniem auta, jeśli coś mi nie będzie pasować to dobrze utrzymanego diesla zawsze ktoś weźmie..nie wiedziałem jak bardzo sie mylę, ja nie kupiłem samochodu, ja kupiłem BMW, ja nie chcę innego a zauważ, że dopiero zaczyna jeździć tą marką chociaż wcześniej miałem już wiele innych samochodów, jak tylko zbiorę trochę kasy to zamienię tego dieselka na benzynkę i to co najmniej 528, a już zaczynam zachwycać się serią 7 !!!???

Wiesz co rób jak chcesz, ale kup BMW, ale tylko dobrze ją sprawdź przed zakupem, żeby slangi w stylu Bedziesz Miał Wydatki Cię nie dotyczyły, a raczej Bardzo Mocny Wóz i jak ktoś ma w podpisie na tym forum Będziesz Marce Wierny

PS. e-39 z tego co już się orientuję zachwycająco prowadzi się w zakrętach, spalanie w mieście 10,1 litra - teraz przy tych mrozach jeżdżąc normalnie tzn. i troche postojów na swiatłach i przyspieszeń zeby wyprzedzić jakiegoś marudera itp.

Generalnie spostrzegłem, że tymi autami poprostu nie da się spokojnie jeździć one same zacheceją do dania im lekkiego buta:)

Wybierz najlepszy egzemplarz z tych co sobie upatrzyłeś i dobrze go sprawdź, chyba koledzy przyznaja mi rację?

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robard - prawie bym Ci rację przyznał ale nie możesz mylić silników!!

520d,525d i 530d to silniki nowej generacji i nie mają wiele wspólnego z 525tds!! z tego co pamiętam to weszły do produkcji w 1999r. i myśle ze warto w nie zainwestować- szczególnie 530d. osiągi porównywalne a nawet lepsze niz w 528 przynajmniej w kwestii elastyczności a spalanie 7-10l.

 

Nie wiem jakim dysponujesz budżetem, ale warto o tym pomyśleć, no i kwestia jaki model uda Ci się znaleźć bo stan auta jest najważniejszy przy kupnie :cool2:

Teraz mam tylko wspomnienia..... http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=19333
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TOmbStone piszesz:

520d,525d i 530d to silniki nowej generacji i nie mają wiele wspólnego z 525tds!! z tego co pamiętam to weszły do produkcji w 1999r. i myśle ze warto w nie zainwestować- szczególnie 530d. osiągi porównywalne a nawet lepsze niz w 528 przynajmniej w kwestii elastyczności a spalanie 7-10l.

 

tak wiem, ale spalanie i w TDSie przed zakupem takie mi własnie podawano, chociaz na dane fabryczne nigdy nie zwracałem az tak szczególnej uwagi, a okazało się że pomimo bardzo dobrego stanu technicznego mojego auta (tfuu na psa urok, nie przechwalić!) to nie ejstem zachwycony przyśpieszeniami w miescie, mam na myslidosyć energivzne przyspieszanie do swiateł do swiateł, oczywiscie najbardziej elastyczny bieg 3 daje nieco radości podczas przyspieszania, ale ze pod maska ma być 143 KM to się tego aż tak nie czuje, a myślę, że w 528 benzynie przy jej 170 KM czy 190 KM to napewno poczuje róznice, tym bardziej jestm o tym przekonany, ze juz się przejechałem e39 525i to to było coś:)

Spalanie jest przynajmniej dla mnie kwestia drugoplanową

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam was jeszcze raz! :)

jutro jade kupowac e39 z silnikiem 3.0D :D i w zwiazku z tym mam do was pytanie:

na co trzeba zwracac szczegolna uwage podczas kupowania tego modelu samochodu? jakies typowe wady e39?

dodam ze auto bedzie z 99' roku.

z gory dzieki za pomoc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam serwis za niewielką opłatą w porównaniu do wart. auta można się wiele dowiedzieć a w dieslu jest to niezmiernie ważne ponieważ w takim silniku ewentualny koszt napraw może się zbliżyć do wartości pojazdu np. pompa wtryskowa+turbina nowe to z tego co pamiętam ok. 12tys. + robocizna!!! Podpięcie pod tester wykaże prawdziwy przebieg (w BMW pomimo cofnięcia licznika da się odczytać prawdziwy przebieg) ewentualne odcięcie kontrolki wskazującej usterkę ukł wtryskowego lub przepięcie jej np. pod ABS itd., itp.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.