Skocz do zawartości

naprawianie błędów zwarcia lamp w module FRM - instrukcja


jceel

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuje za pomoc. Nic nie moge znaleść. Jak wpisałem to w wyszukiwarkę to na jakimś niemieckim forum cos znalazłem ale tak niedokładnie. Ogólnie to toll32 odpalam ale czy muszę mieć przed tym jakieś pliki ściągnięte aby ten manewr wykonać ?? Ja robiłem

5) Tak klikamy "Load SGBD, Group file" (pierwsza ikonka po lewej na pasku narzędzi)

6) wybieramy plik FRM_87.prg

7) w okienku "Select Job" na liście "Jobs" znajdujemy pozycję "_reset_kurzschluss_sperre"

8) w polu "Arguments" wpisujemy 0

9) pod "Results" zaznaczamy "job_status"

10) naciskamy F5

11) powinniśmy mieć komunikat zawierający ciąg "JOB_STATUS = OKAY" w okienku "Results"

12) powtarzamy kroki od 8) do 10) wpisując w "Arguments" kolejne liczby aż do 63

 

Jest mowa o e60 z 2004 wiec frm_87 wybieram ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dziękuje za pomoc. Nic nie moge znaleść. Jak wpisałem to w wyszukiwarkę to na jakimś niemieckim forum cos znalazłem ale tak niedokładnie. Ogólnie to toll32 odpalam ale czy muszę mieć przed tym jakieś pliki ściągnięte aby ten manewr wykonać ?? Ja robiłem

5) Tak klikamy "Load SGBD, Group file" (pierwsza ikonka po lewej na pasku narzędzi)

6) wybieramy plik FRM_87.prg

7) w okienku "Select Job" na liście "Jobs" znajdujemy pozycję "_reset_kurzschluss_sperre"

8) w polu "Arguments" wpisujemy 0

9) pod "Results" zaznaczamy "job_status"

10) naciskamy F5

11) powinniśmy mieć komunikat zawierający ciąg "JOB_STATUS = OKAY" w okienku "Results"

12) powtarzamy kroki od 8) do 10) wpisując w "Arguments" kolejne liczby aż do 63

 

Jest mowa o e60 z 2004 wiec frm_87 wybieram ??

 

Masz LM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Zrobiłem wszystko według instrukcji. Po wpisaniu wszystkich liczb od 0 do 63 ringi zaczęły świecić, jednakże po chwili zgasł lewy ring, następnie zgasł prawy ring. Po jakimś czasie (tj. około 3 minutach) po wyłączeniu i włączeniu zapłonu ringi znowu zaczęły świecić, jednakże sytuacja się powtarza, po chwili gasną. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Czy to może być wina żarówek (żarówki halogenowe standard H8 firmy Hella 12V/35W? Auto kupiłem jakiś czas temu i od początku ringi nie świeciły.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam.

 

hej,


mój FRM w 330xd 2005 złapał błąd zwarcia. ten słynny błąd którego nie da się skasować i przez niego nie świeciły mi ringi po stronie kierowcy. opinie tutaj na forum jak i na anglojęzycznych forach skłaniały się ku temu, że po 60 uruchomieniach silnika moduł FRM odłącza linię zasilającą zwartą lampę na stałę i nie da się tego naprawić w żaden sposób, można jedynie wymienić moduł. (znane było tylko rozwiązanie dla FRM2 i FRM3 czyli od 2007 roku w górę)


otóż jest to nieprawda, udało mi się naprawić odłączone przez zwarcie światło postojowe (ring). dotyczy to FRM1 czyli E90 z roczników 2005 oraz 2006.


instrukcja:


1) potrzebujemy najnowszej inpy obsługującej E90 (np. INPA_EA-90X od kolegi trandolfa)

2) potrzebujemy plików sp-daten do E89: https://rapidshare.com/files/2056839961/E89.rar

3) instrukcje instalacji plików sp-daten można znaleźć w wątku http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=170508&start=30

4) odpalamy Ediabas Toolset 32 (tool32)

5) klikamy "Load SGBD, Group file" (pierwsza ikonka po lewej na pasku narzędzi)

6) wybieramy plik FRM_87.prg

7) w okienku "Select Job" na liście "Jobs" znajdujemy pozycję "_reset_kurzschluss_sperre"

8) w polu "Arguments" wpisujemy 0

9) pod "Results" zaznaczamy "job_status"

10) naciskamy F5

11) powinniśmy mieć komunikat zawierający ciąg "JOB_STATUS = OKAY" w okienku "Results"

12) powtarzamy kroki od 8) do 10) wpisując w "Arguments" kolejne liczby aż do 63

 

Czy mogę te działania wykonać przy użyciu INPA F-xx do pobrania stąd -> https://chomikuj.pl/usmiech99/BMW/INPA


Moje pytanie brzmi czy muszę do tej instalacji wgrywać/aktualizować SP-Daten jeśli tak do do jakiej wersji? Czy też może od razu po instalacji przechodzę do pkt.4 powyższego poradnika?


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co pamiętam to sp-daten musisz zakualizować, ale żeby być pewnym to po instalacji idź od razu do punktu 4 i zobacz czy masz plik łączący się z twoim modułem świateł FRM. Jak tak to nie musisz aktualizować. Sp daten to baza modułów które występowały w danym aucie. Jako że e90 to nie jakieś nowe auto to nie musi być super nowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 7 miesięcy temu...

Witam kolegów, odgrzeje trochę kotleta.


Mój problem z frm2 polega na tym że że odłączyło lewe światło mijania i lewy przedni kierunkowskaz. Za pomocą forum udało mi się zainstalować tool32 i po podłączeniu przez frm70.prg count przy każdej lampie zwraca 0. Dla pewności zrobiłem reset od 0 do 63 i za każdym razem status dostawałem "OK". Skasowałem błędy jednak nic to nie dało. Lampy dalej nie świecą.

Po podłączeniu się przez frm87.prg count zwraca przy jednej żrówce 78 a przy drugiej 212. Jednak jeśli chcę wykonać reset od 0 do 63 dostaje informacje ze ecu jest nie wpierane bądź podaje nieprawidłowy numer lampy. Już wiem że frm2 mam łączyć przez FRM70,prg.


Inpa wyrzuca błąd wszystkich żarówek oraz błąd "9CA9 Klemme 30A Anschluss fehlerhaft". Zainstalowałem również istę-d która sugeruje wymianę modułu frm. W ista D jest możliwość zrobienia pomiaru napięcia i mam informację że ma być 12.1V - takie napięcie mam i jest ok. Jednak jak przekręce pokrętło od świateł to napięcie spada do 3.1v a wymagane jest 12.1v i po tym zabiegu ista sugeriuje wymiane modułu na nowy.


Już nie mam pomysłu co może być nie tak. Czy faktycznie moduł jest padnięty i wymaga wymiany? Czy może coś pominąłem ? Podpowiedzcie koledzy.

Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 5 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...
A czy jest na forum ktoś z małopolski albo śląska (Bielsko - Biała, Wadowice, Kraków) kto pomógł by w usunięciu tego zwarcia? Nie znam się na tym kompletnie, a nie chciałbym czegoś zepsuć. W ubiegłym tygodniu spaliła mi się żarówka lewego ringu, zamówiłem komplet nowych ale zanim do mnie przyszły to jeździłem samochodem przez tydzień. Po wymianie żarówek na nowe, prawy ring przestał świecić i cały czas pokazuje błąd. Oczywiście żarówki sprawdziłem i są ok. Może ktoś poleci kogoś z forum, kto pomógł by mi w tym problemie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja walczyłem z poziomowaniem i błędem zwarcia bardzo długo już każdy stawiał na FRM, nawet błędu nie dało się usunąć ale jednak każdy się mylił, zrobiłem w nich instalacje od początku do końca moduły skrętu Wymieniłem porobiłem wszystko jak trzeba i nawet tool32 nie musiałem usuwać zwarcia wystarczyło w ista usunąć błędy i wszystko ok a co do dobrych żarówek to jeśli wyciągniesz na stół i porozbierasz lampy może jednak się okazać jakiś 1 kabelek przegięty zaśniedziały i robiący zwarcie, w tylnej klapie też miałem problem bocały czas błędy żarówek tylnych, czyściłem styki to nic nie dało, Wymieniłem nawet wkłady też nic zajrzałem "na odwal się" pod gumę idącą do klapy niby ok ale jednak gdzy ja dopiero rozcielem i zrzuciłem wygłuszenie zobaczyłem dopiero 2 kabelki przecięte robiły zwarcie i przez to światła wszystkie nie chodziły więc przed kupnemczego kolwiek radze sobie pogrzebać dokładnie o czasem jednak okazuje się pierdola a nie jak każdy obstawia najgorsze :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.