Skocz do zawartości

BMW E90/E91 320d 163KM - na co zwrocic uwage przy zakupie?


decode

Rekomendowane odpowiedzi

Zależy na co trafisz.. czy był cofany przebieg, czy olej był wymieniany co 30 tys.. (masakra), czy turbina już była wymieniana/naprawiana.. Nie szukaj okazji dobrze Ci radzę.

Raczej sprawdzony z DE od znajomego który od lat sprowadza i kupiłem od niego juz ze 5 samochodów. Auto z salonu z książką.

 

Ale to różnie można trafić to fakt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie wiemy jesk jest z tymi licznikami/lakierami.

Ja jestem przed kupnem e91 z 2007 właśnie z tym silnikiem 163 km M47N2. Może coś o samym silniku napiszecie? daje po kieszeni?

 

Jak już celujesz w rocznik 2007 to poszukaj z N47 177KM. Dużo lepsza elastyczność, mniejsze spalanie, a w ASO za free Ci wymienią rozrząd (jeżeli jest wadliwy), bo jest obecnie akcja serwisowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wiemy jesk jest z tymi licznikami/lakierami.

Ja jestem przed kupnem e91 z 2007 właśnie z tym silnikiem 163 km M47N2. Może coś o samym silniku napiszecie? daje po kieszeni?

 

Jak już celujesz w rocznik 2007 to poszukaj z N47 177KM. Dużo lepsza elastyczność, mniejsze spalanie, a w ASO za free Ci wymienią rozrząd (jeżeli jest wadliwy), bo jest obecnie akcja serwisowa.

 

Celuje to złe określenie bo kupuje to co zjedzie z niemiec a akurat jest z 163 konnym silnikiem i wiele szukałem po forach i wychodzi za ten silnik jest lepszy niż N47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No skoro wiesz lepiej to ok. W sumie BMW skonstruowało kompletnie nowy silnik po to żeby był gorszy od poprzednika. To generalnie tendencja światowa. Każdy nowszy silnik jest gorszy od poprzedniego. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No skoro wiesz lepiej to ok. W sumie BMW skonstruowało kompletnie nowy silnik po to żeby był gorszy od poprzednika. To generalnie tendencja światowa. Każdy nowszy silnik jest gorszy od poprzedniego. ;)

To że skonstruowali od nowa nie znaczy ze lepiej bedzie działał :) VW i Audi tez zrobili 2.0 140 koni i nikt tego nie chce :) Na forum można wiele poczytac że w nowym silniku bmw są problemy z DPF, chyba rozrzad jest zakryty czymś i trzeba silnik zrzucac by wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No jak widać wiesz, że gdzieś coś dzwoni, ale nie wiesz gdzie i co. Po pierwsze oceniasz po polsku, czyli tylko kwestią awaryjności. Dosłownie jakbym czytał forum onetu. Wg Polaka auto, silnik, skrzynia są lepsza albo gorsze tylko pod kątem awaryjności. Nic innego się nie liczy. Pierwsza edycja N47 ma problem z rozrządem, ale jak pisałem wcześniej, jest obecnie akcja serwisowa i BMW za darmo ten rozrząd wymienia. Więc nie jest to już jakikolwiek problem, bo nawet jak kupisz takie auto, to od razu jedziesz do ASO i panowie zrobią Ci z tym porządek za free, jeżeli oczywiście wcześniej już tego nie zrobiono. Nie wiem o co chodzi z tym DPFem, ale jak w Polsce większość aut ma cofane przebiegi, ich użytkownik myśli, że ma przejechane 150 tys. km, a w rzeczywistości jest to 300 tys. km, to wszystko ma prawo się zepsuć.

 

Jak już odstawimy kwestie awaryjności na bok, to może by spróbować porównać te silniki pod innym kątem. Tutaj N47 pokonuje M47. Jest mocniejsze, bardziej elastyczne (lepiej ciągnie z dołu), pracuje kulturalniej i mniej pali. M47 to stary silnik jak świat. Montowano go już w E46 wraz z wejściem liftu w 2001 roku. Z tego powodu BMW skonstruowało nowy silnik, bo M47 był po prostu przestarzały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak widać wiesz, że gdzieś coś dzwoni, ale nie wiesz gdzie i co. Po pierwsze oceniasz po polsku, czyli tylko kwestią awaryjności. Dosłownie jakbym czytał forum onetu. Wg Polaka auto, silnik, skrzynia są lepsza albo gorsze tylko pod kątem awaryjności. Nic innego się nie liczy. Pierwsza edycja N47 ma problem z rozrządem, ale jak pisałem wcześniej, jest obecnie akcja serwisowa i BMW za darmo ten rozrząd wymienia. Więc nie jest to już jakikolwiek problem, bo nawet jak kupisz takie auto, to od razu jedziesz do ASO i panowie zrobią Ci z tym porządek za free, jeżeli oczywiście wcześniej już tego nie zrobiono. Nie wiem o co chodzi z tym DPFem, ale jak w Polsce większość aut ma cofane przebiegi, ich użytkownik myśli, że ma przejechane 150 tys. km, a w rzeczywistości jest to 300 tys. km, to wszystko ma prawo się zepsuć.

 

Jak już odstawimy kwestie awaryjności na bok, to może by spróbować porównać te silniki pod innym kątem. Tutaj N47 pokonuje M47. Jest mocniejsze, bardziej elastyczne (lepiej ciągnie z dołu), pracuje kulturalniej i mniej pali. M47 to stary silnik jak świat. Montowano go już w E46 wraz z wejściem liftu w 2001 roku. Z tego powodu BMW skonstruowało nowy silnik, bo M47 był po prostu przestarzały.

 

Ja mam inne zdanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.