Skocz do zawartości

Klima


Buker20

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z klimatyzacja bylem na uzupelnianiu plynu i przy ozonowoaniu zaczelo skakac cisnienie a wentylator zalaczal sie tylko na chwile. Pracownik ktory to robil powiedzial ze nie moze dokonczyc bo za wysokie cisnienia sa i plyn sie strasznie grzeje. Czy ktos sie moze spotkal z czyms podobnym i wie co to moze byc.

Z gory dzieki

BMW 3 E46 2001r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli facet od klimy uruchomił klimatyzację z podpiętą maszyną i zaobserwował wyraźny wzrost ciśnienia (ponad granicę), a mimo to wentylator nie pracował, to znaczy to, że masz problem z wentylatorem chłodnicy. Czy przypadkiem nie po to pojechałeś dobić klimę, bo stojąc w korku klima słabo chłodziła? A gdy jechałeś w trasie to klima działała OK? Ciesz się, że trafiłeś na takiego faceta co zwrócił na to uwagę, a nie skroił kasę za "nic" Zrób czym prędzej wentylator i podjedź na kontrolę do tego samego faceta, to zbada Ci ciśnienie i sprawdź czy wentylator pracuje cały czas na postoju z włączoną klimą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się do tematu. Miałem podobny problem. Klima przestała działać - po podłączeniu do maszyny u fachowca stwierdzono CAŁKOWITY !!! brak czynnika w układzie. Nabili od nowa z barwnikiem ale nie znaleźli wycieków. Fachowiec stwierdził, że w układzie jest za wysokie ciśnienie i pewnie to spowodowało ujście czynnika przez zawór bezpieczeństwa. Wentylator działa ok, chłodnica wyczyszczona. Czy wzrost ciśnienia w układzie może być spowodowany tylko złym chłodzeniem czy jeszcze jakis inny czynnik może powodować wzrost ciśnienia??? Co i jak sprawdzić??? Help!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzrost ciśnienia w układzie, może powodować uszkodzony czujnik ciśnienia. W przypadku klimatronika jest o tyle dobrze, że można sprawdzić podłączając komputer, jakie wartości są odczytywane z czujnika. Jeśli mimo wzrostu ciśnienia mierzonego na maszynie do klimatyzacji komp tego nie pokaże, to znaczy to że jest uszkodzony czujnik. Jeśli czujnik mierzy dobrze, to powinien wyłączyć kompresor w przypadku wzrostu ciśnienia i nie ma prawa zadziałać zawór bezpieczeństwa. Chyba, że jest to klimatyzacja "zdrutowana" czyli kompresor i wentylator działają bez przerwy, bez odczytu wartości z czujnika. Sprawdź, czy ktoś nie chcąc wydawać pieniędzy na nowy czujnik nie wsadził jakiegoś opornika, lub innego emulatora ciśnienia, aby oszukać moduł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.