Skocz do zawartości

Jakie czynności serwisowe po zakupie e91 2.0diesel


sskrzypekss1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem BMW E91 z początku 2006 roku, wyposażonego w silnik 2.0 Diesel 150 km, skrzynie manualna, jak również system idrive( czy xdrive):D. Auto kupiłem w niemczech z przebiegiem 190 000

Chciałbym sie dowiedzieć jak prawidłowo zadbac o silnik tego samochodu, ponieważ słyszałem ze to dośc problematyczny silnik jeżeli sie o niego prawidłowo nie zadba.

W niedługim czasie chce się udać do profesjonalnego warsztatu, w którym usunął mi DPF, poniewaz miałem problem z tym filtrem w poprzednim aucie chce go profilaktycznie usunąć fizycznie i komputerowo. czy to dobry pomysł?

Czy powinienem wymienić separator oleju przy wymianie oleju na nowy?

obecnie mam załozone alusy 16" chce zmienic na 17" jaki rozmiar opony powinieniem założyć przy szerokości 205?

co zrobić z tymi nieszczęsnymi klapkami w kolektorze?

czy powinieniem czyścić EGR i jak sie to robi?( w poprzednim aucie czysciłem bo zabrudzony źle działał)

W następnym miesiacu przybedzie troche gotówki i chciałbym wszystko doprowadzić do stanu ktory pozwoli troche tym autem pojeździć.

Czy jest możliwość wgrania polskiego języka w xdrive?

Co jeszcze oprócz w/w rzeczy powinieniem uczynić?

 

Jaki warsztat dla BMW polecacie w rejonach Jarosławia, gdzie mieszkam, lub Rzeszowa?

 

PS. ostatnio po dośc szybkiej jeździe na wysokich obrotach zauwazyłem ze z auta wyciekło około 200ml płynu chłodzącego. Na warsztacie za zadne skarby nie mogli zlokalizowac skad wyciekł. dodam ze dolałem płyn do max i jeżdze juz kilka dni i nic nie wycieka. czy możliwe to jest ze płyn wywaliło korkiem od zbiornika wyrównawczego? mysłałem ze sie auto przegrzewa, ale pojeździłem troche z funkcją temp silnika w ukrytym menu i temperatura waha się od 75 do 81 stopni? czy to nie za mało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xdrive - napęd na 4 koła

Idrive - Interfejs obsługi pojazdu

 

Niewiem czy 205 nie będzie za wąska na felge 17.

Egr możesz profilaktycznie wyczyścić.

Niewiem po co usuwać filtr skoro wszystko z nim w porządku ( wymień termostaty ) i nie ruszaj filtra a za te pieniądze przywróć fabryczną moc czyli 163km. Albo i więcej.

Da się wgrać PL MENU - koszt do 500zł zależy gdzie.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak nie wiesz kiedy była wymieniana odma to lepiej to zrób, co do klapek to różne opinie chodzą, jedni uwazają ze bez klapek szybciej DPF sie zapcha i dlatego kupują nowe kolektory inni znowu wywalają klapki i nie przejmują się DPF-em.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie wiesz kiedy była wymieniana odma to lepiej to zrób, co do klapek to różne opinie chodzą, jedni uwazają ze bez klapek szybciej DPF sie zapcha i dlatego kupują nowe kolektory inni znowu wywalają klapki i nie przejmują się DPF-em.

zwyczajnie odkrecic kolektor, wywalic klapki i zakręcic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak nie wiesz kiedy była wymieniana odma to lepiej to zrób, co do klapek to różne opinie chodzą, jedni uwazają ze bez klapek szybciej DPF sie zapcha i dlatego kupują nowe kolektory inni znowu wywalają klapki i nie przejmują się DPF-em.

zwyczajnie odkrecic kolektor, wywalic klapki i zakręcic?

 

Jak pozbedziesz się klapek to albo montujesz specjalne zaślepki które możesz kupic na allegro lub robisz taki patent jak tu: viewtopic.php?f=15&t=158180

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. jeśli felgi 17" to opony 225/45/17

2. jeśli miałeś problem z DPFem w poprzednim aucie to nie znaczy, ze tutaj też będzie. Pojezdzilbym troche i poobserwował czy nie przybywa oleju. Jak przybywałoby oleju to wywalić DPF w cholere

3. Odme wymień po zakupie auta i najlepiej wymieniać ją co 3 wymianę oleju

4. klapki bym usunał, sam mam usunięte

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nergal - podobno tak. Też się waham czy wywalić.

sskrzypekss - wymień termostaty. Powinien trzymać 90 stopnie +/-5 jest powiedzmy normą. Znajomy ma 83 stopnie i nie wie czy wymieniać czy nie ;D taka patowa sytuacja.

Ja za dwa zapłaciłem 300 zł w ASO oryginalne i Tobie też polecam. Spokojna głowa będzie ponadto powinien mniej spalić, bezpieczniej dla silnika no i jak będziesz miał poniżej 75 stopni to możesz DPF rzeczywiście uszkodzić.

 

Ja sam dopiero co kupiłem e91 flotówkę 150 KM jak Ty i pierwsze co zrobiłem to był program na 196 KM :D tylko że był dwa razy sprawdzony czy mu nie zaszkodzi ;)

Do tej pory 4 razy na komputerze byłem i sprawdzałem wtryski (jeden miał wysoką korektę ale pojeździłem na uszlachetniaczu i jest już ok), skrzypi mi trochę panorama (nie wiem cyz jest sens ruszać), wymieniłem termostaty, w środę serwis olejowy (silnik, skrzynia, most) plus filtry i odgrzybianie. Jeszcze pozostanie Navi do zrobienia bo mi się posypało i będzie git majonez ;D

Potem zaczynam myśleć o dodatkach, ale felgi chyba zostawię 16 cali, nie wiem czy będzie mi się chciało bujać ze sprzedażą itp. Jeździłem na 18 cali w X1 i komfort na tych 16 cali w 320d jest dużo wyższy - podoba mi się to ;D

Raczej wymienię sprężyny, ale to dopiero jak obecne zaczną się sypać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nergal - podobno tak. Też się waham czy wywalić.

sskrzypekss - wymień termostaty. Powinien trzymać 90 stopnie +/-5 jest powiedzmy normą. Znajomy ma 83 stopnie i nie wie czy wymieniać czy nie ;D taka patowa sytuacja.

Ja za dwa zapłaciłem 300 zł w ASO oryginalne i Tobie też polecam. Spokojna głowa będzie ponadto powinien mniej spalić, bezpieczniej dla silnika no i jak będziesz miał poniżej 75 stopni to możesz DPF rzeczywiście uszkodzić.

 

Ja sam dopiero co kupiłem e91 flotówkę 150 KM jak Ty i pierwsze co zrobiłem to był program na 196 KM :D tylko że był dwa razy sprawdzony czy mu nie zaszkodzi ;)

Do tej pory 4 razy na komputerze byłem i sprawdzałem wtryski (jeden miał wysoką korektę ale pojeździłem na uszlachetniaczu i jest już ok), skrzypi mi trochę panorama (nie wiem cyz jest sens ruszać), wymieniłem termostaty, w środę serwis olejowy (silnik, skrzynia, most) plus filtry i odgrzybianie. Jeszcze pozostanie Navi do zrobienia bo mi się posypało i będzie git majonez ;D

Potem zaczynam myśleć o dodatkach, ale felgi chyba zostawię 16 cali, nie wiem czy będzie mi się chciało bujać ze sprzedażą itp. Jeździłem na 18 cali w X1 i komfort na tych 16 cali w 320d jest dużo wyższy - podoba mi się to ;D

Raczej wymienię sprężyny, ale to dopiero jak obecne zaczną się sypać ;)

 

Napewno komfort jazdy lepszy na wiekszych balonach. I jak wrażenia po programie na 196km? jak wyglada spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wrażenia są fenomenalne ;)

Tym bardziej że mój to flota 150 KM ;) jednak moc wzrosła o ponad 30% :D

Wczoraj spuściłem olej ze skrzyni i czarny jak smoła. Na most jeszcze się jednak nie zdecydowałem, ale olej kupiony i zrobię to, ale jeszcze nie teraz ;)

Spalanie - byłem bardzo zawiedziony spalaniem w X1 s18d (napęd tył, manual), gdyż poniżej 6l nigdy mi się nie udało zejść w mieszanym. Ten nie wiem jak przed programem, ale po programie 6-7l. Cały czas testuję i bawię się ukrytym menu więc co rusz zdarza mi się skasować mały licznik :D

W zasadzie z tej mocy korzystam bardzo sporadycznie, na co dzień jeżdżę tak, że i 122KM by starczyło, tylko czasem świerzbi stopa, ale to tak raz na 15 KM mu depnę tak 30km/h-110km/h i sobie dalej jadę ;)

Zdecydowanie polecam, robiłem u G-CS w Krakowie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawy temat też go przerabiam, wymieniłem olej silnikowy filtry powietrza, oleju, kabinowy, mechanik powiedział, że w skrzyni i moście jest wieczny, po tej czytance zmienię i te oleje. Pytanie kiedy zmieniacie amortyzatory, kierujecie się odczuciami z jazdy czy wynikami z pomiaru. Też od niedawna mam e91 i jazda po nowym asfalcie to rewelacja trzymanie w zakrętach, pewność prowadzenia, ale na asfalcie połatanym auto bardzo reaguje na nierówności i trzeba być czujnym trzymając kierownicę.

Pytanie, przy jakich wartościach z pomiaru zmieniacie amortyzatory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamierzam zmienić na obniżające, do tego jakieś fajne sprężynki, ale to jak będzie dodatkowa kaska, na razie prowadzi się dobrze i pewnie, chociaż wydaje mi się, że przechył jest dość głęboki i reakcja nie tak bezpośrednia jak powinna być. Ale nie mam doświadczenia z 3 zbyt dużego, a tutaj też koła 16" (przesiadłem się z 18").

Podpowie mi ktoś, kto ma porównanie? Do tej pory jeździłem X1 na 18" felgach ze standardowym zawieszeniem.

Swoją drogą - 320d jest mocniejsze i jak jeżdżę na winklach to ten przechył może być głębszy ze względu na większą siłę odśrodkową. W każdym razie, reakcja na 100% nie jest tak bezpośrednia jak w tamtym. Obydwa na runflatach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ciekawy temat też go przerabiam, wymieniłem olej silnikowy filtry powietrza, oleju, kabinowy, mechanik powiedział, że w skrzyni i moście jest wieczny, po tej czytance zmienię i te oleje. Pytanie kiedy zmieniacie amortyzatory, kierujecie się odczuciami z jazdy czy wynikami z pomiaru. Też od niedawna mam e91 i jazda po nowym asfalcie to rewelacja trzymanie w zakrętach, pewność prowadzenia, ale na asfalcie połatanym auto bardzo reaguje na nierówności i trzeba być czujnym trzymając kierownicę.

Pytanie, przy jakich wartościach z pomiaru zmieniacie amortyzatory

 

jedz na stacje diagnostyczna tam Ci zmierza ja przez rok czasu i zrobilem 30tyskm i sprawnosc amorow z 82 zmalala mi do 79 :norty:

z tym ze jeden mi padl wylewa sie olej i mam 27 :mad2: narazie nic nie opadlo na zakretach trzyma jak trzymal moze to zasluga zawiechy226 ,myslem wywalic te sprezyny zalozyc ebiach ale jak musze wymienic amory to zastanawiam sie nad gwintem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Z amorami to jest masakra (zużycie), wymieniłem w 2011 na nowe, różnica kolosalna (na plus), teraz zrobiłem 6000 km po Europie (40 tys na nowych amorach łącznie) z lekko załadowanym tyłem i już tył wrócił do stanu sprzed wymiany - czyli niebawem szykuje sie wymiana kolejna. Na szczęscie cena amorków do E90/E91 nie rujnuje porfela.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z amorami to jest masakra (zużycie), wymieniłem w 2011 na nowe, różnica kolosalna (na plus), teraz zrobiłem 6000 km po Europie (40 tys na nowych amorach łącznie) z lekko załadowanym tyłem i już tył wrócił do stanu sprzed wymiany - czyli niebawem szykuje sie wymiana kolejna. Na szczęscie cena amorków do E90/E91 nie rujnuje porfela.

to jakie miales zalozone ze tak szybko Ci leca?zawiecha zwykla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.