Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Zakupiłem sobie diesla BMW E46 136 KM 2001r , 10 lat jeździłem benzyną i mam takie pytanie czy tak samo jest u was że jak jedziecie na 4 lub 5 biegu poniżej 2 tys. obr to słychać że auto ma dziwne spalanie, tak jak by przerywało zbyt małe obroty do biegu. Znowu na 3 biegu jest wszytko ok mogę jeździć nią i na 1,5 tys. obr. i czuć moc. Jak jest z tym u was ? Czy ja po prostu nie umiem jeździć dieslem hehe
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Krec wyzej silnik daj popracowac turbine.zmiana biegow przy 1,5tys obr jest szkodliwa .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A zamykasz ekonomizer na 4 biegu? Może masz problem z przepływomierzem, spisz z niego numer, bo wiem, że w tym silniku były wadliwe. Najlepiej podpiąć pod kompa i będzie wiadomo co jest nie tak. Poczytaj na forum o brakach mocy w 320d, o elektrozaworkach, egr..jest tego trochę..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ekonomizer raczej się nie zamyka. Przed założeniem tematu te lekturki przeczytałem i wiele innych, zawór egr mam czysty i zamknięty, sztanga na turbinie mi działa, filterki na elektrozaworach przeczyszczone a nawet cały elektrozawór od turbiny przeczyściłem, przewody podciśnieniowe wymieniłem na nowe bo ten dłuższy okazał się dziurawy tak że tylko podpięcie pod kompa mi zostało.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak się nie zamyka to szukaj problemu w przepływomierzu, sprawdź ten nr jak już pisałem, może potrzebna jest adaptacja, może wymiana na właściwy, ale jak już poczytałeś to pewnie znasz temat :cool2: powodzenia

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

dieslem można spokojnie utrzymywać obroty na poziomie np. 1800r/min nawet na ostatnim biegu i nic złego nie ma prawa się dziać! w 330d co prawda, ale mi się zdarza jechać np. 90km/h na 6. biegu co efektywnie daje obroty poniżej 1500r/min

 

jeżeli chodzi o 320d to takie uczucie jakby lekkiego dławienia się silnika zauważam dopiero poniżej 1100obr/min pod obciążeniem.

Opublikowano
Oczywiście że się zdarza - na 5 biegu 1500rpm - ale benzyna ciągnie gładko zwłaszcza 6cyl. W przypadku diesla i to jeszcze 4cyl drgania na niskich obrotach są duże i cały ich impet bierze na klatę koło dwumasowe, przez co szybko się zużywa, robią się luzy i trzeba wymieniać, a to nie jest tani interes. Poza tym chyba nie ma przeciwwskazań żeby przyspieszać z niskich obrotów. A co do przerywań i przydławień to pewnie masz niesprawne auto.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W moim przypadku (m47n) nie ma problemu z płynnym przyspieszaniem poniżej 1500, podobno w m47 dół jest mocniejszy, więc jeśli wszystko byłoby ok to nie byłoby problemu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

U mnie jest tak samo jak piszesz, po przesiadce z dotychczasowych benzyn bylem lekko w szoku ze jadac np 80km/h na 5 biegu auto co prawda przyspiesza, ale czuc ze ten bieg jest duzo za wysoki...

W benzynach mozna bylo przyspieszyc nawet od 60km/h (co oczywiscie tez jest bezsensem, ale nie czyc bylo az takich "drgan").

Moim zdaniem wina lezy w tym, ze w M47N w przedziale do 1900obr nic sie nie dzieje i na wyzszych biegach (4, 5) lepiej utrzymywac obroty powyzej tej granicy..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.