Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

po kilku dniach spedzonych na czytaniu forum nie moge znalezc odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie

Mam e39 z 2001 roku i z tego co doczytalem na forum to mam u siebie wlasnie bi-ksenony (jesli jestem w bledzie poprawcie mnie, link do mojego auta w podpisie).

Co oznacza dodatek "bi" i jaka jest roznica pomiedzy bi-ksenonami a ksenonami.

Thx za info

Opublikowano
po kilku dniach spedzonych na czytaniu forum nie moge znalezc odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie

Mam e39 z 2001 roku i z tego co doczytalem na forum to mam u siebie wlasnie bi-ksenony (jesli jestem w bledzie poprawcie mnie, link do mojego auta w podpisie).

Co oznacza dodatek "bi" i jaka jest roznica pomiedzy bi-ksenonami a ksenonami.

Thx za info

 

"bi" masz wtedy jak światła drogowe i "długie" masz na xenonach.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano

"bi" masz wtedy jak światła drogowe i "długie" masz na xenonach.

 

Drogowe i dlugie to to samo. Zapewne chodzilo Ci o mijania i dlugie - ale wtedy to sa zwykle ksenony :wink: W Bi-ksenonach dochodza dodatkowo swiatla postojowe.

 

A z tego co widac po fotkach Hansa to masz Bi-ksenony :D

Opublikowano

A więc już wyjaśniam Ci na czym polega ta różnica!

Z reguły jak sama nazwa wskazuje bi-ksenon posiada dwa żarniki -osobno na światła długie i mijania. W BMW zastosowano inny patent.

W reflektorze żarnik ksenonu znajduje się pod kopułką z soczewką jako światło mijania.

Strumień światła z żarnika zanim przejdzie przez soczewkę jest profilowany przez taką mocowaną na stałe blaszaną przesłonkę (praktycznie do połowy soczewki), by nie oślepiać jadących z naprzeciwka i strumień światła kierować bardziej na prawą stronę. Stąd okrągła zaślepka w górze obudowy reflektora, by móc przestawić ją ręcznie na ruch lewostronny.

Patent polega na tym, że przy włączeniu świateł długich (drogowych), oprócz zaświecenia się dodatkowej żarówki świateł długich, za pomocą jakiegoś mikrourządzonka w soczewce opada ta blaszana profilująca strumień światła przesłonka i ilość przepuszczonego przez soczewkę światła zwiększa się dwukrotnie!!! Można to zaobserwować gołym okiem!

Przy powrocie na światła mijania - blaszana przesłonka powraca na miejsce. Dzieje się to w ułamku sekundy, ale słychać takie kliknięcie w reflektorze.

Sam takie reflektory posiadam i odczuwa się zauważalną różnicę!

Pozdrawiam!

Opublikowano
Czyli wszystkie oryginalne ringi z xenonem to były bi-xenon?

Ja mam ringi i nie wiem czy to są bi czy zwykłe xenony...

 

Podejrzewam, że masz zwykłe ksenony!

Zresztą z tego co się orientuję to chyba reflektory kupowałeś od gościa który handluje reflektorami, także spewnością nie pominąłby on takiego smaczku!

90% reflektorów ksenonowych (ringów), to standardowe ksenony z przesłonką wewn. soczewki na stałe!

Dość rzadko spotyka się reflektory bi-ksenonowe!

Łatwo to sprawdzić gołym okiem i uchem :mrgreen: .

Stań przed reflektorem i patrząc na świecącą soczewkę obserwuj, czy w chwili włączenia długich świateł (oczywiście musi Ci ktoś pomóc) oprócz zaświecenia żarówki od świateł długich zwiększy się ilość światła przepuszczanego przez soczewkę. Dodatkowo słychać delikatne kliknięcie!

Ja też w swojej "skarbonce" wymieniałem reflektory

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=102911#102911

i za to żeby były one bi... :wink: musiałem sporo więcej zapłacić!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.