Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niestety i mnie dopadł problem grzejącego się (momentami) silnika, a konkretnie po ostrzejszej jeździe w upalne dni i staniu w korkach wskazówka temperatury zaczyna się wychylać poza pion. Wiem, że mam visco do wymiany, ale niedawno zajrzałem do chłodnic przy zdjętym zderzaku i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że ponad połowa chłodnicy jest zabita syfem (twardym piachem, błotem) i mycie na samochodzie tego nie rusza, dlatego chcę ją wyjąć i wymyć ze wszystkich stron.

Dużo jest z tym roboty? I jak się do tego zabrać? Co trzeba wyciągnąć?

Chciałem za jednym zamachem wyjąć i wyczyścić chłodnicę, wymienić płyn i wymienić visco.

Do tego przy okazji zapytam jak wyjąć tą plastikową obudowę osłaniającą wiatrak na visco? Od góry są dwa bolce mocujące, które wyciągnąłem, ale obudowa jest tak wpasowana, że blokuje ją wiatrak i nie chce wyjść, a nie ma gdzie jej odsunąć... :-x

Opublikowano
, ale obudowa jest tak wpasowana, że blokuje ją wiatrak i nie chce wyjść, a nie ma gdzie jej odsunąć... :-x

 

Najpierw odkręć wisko i wijmij obudowę razem z wiatrakiem. Pamiętaj, że nakrętka od visco ma lewy gwint.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,podłączę się do tematu.Wiskozy nie da się chyba odkręcić przed zdjęciem obudowy (na zdjęciu).Też mam problem z wiskozą,gdyż jak jest taka temp.jak teraz włącza mi się,ale nie ma wzrostu temperatury na wskaźniku (być może to też być zanieczyszczona chłodnica lub po prostu wiskoza do wymiany).Też chciałbym wiedzieć jak wyjąć wiskozę i chłodnicę,pzdr.http://img37.imageshack.us/img37/2271/bmw530iosona.jpg
Opublikowano

Płaski klucz 32 młotek i do roboty.

Jak odkrecicie Visko to trzeba i obudowe i wentylator równocześnie wyciągać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak odkrecicie Visko to trzeba i obudowe i wentylator równocześnie wyciągać.
OOOczywiście,może najpierw wyjąć silnik aby dostać się do rozrusznika i od razu równocześnie do alternatora.Życzę powodzenia w wyjęciu najpierw wiskozy przy takim typie silnika (osłona na wisko pokazana strzałką) :duh:
Opublikowano

Inaczej osłony jak razem z visco nie zdejmiesz. Najlepiej kupić dwa płaskie klucze 32 i jeden zeszlifować tak aby można było założyć go i zablokować pompę wody ( w M57), a drugim odkręcamy visco. Dlaczego piszę o szlifowaniu klucza - bo na pompie jest mało miejsca i klucz nachodzi na śrubę od wiskozy.

Pzdr.

Opublikowano
Witam,podłączę się do tematu.Wiskozy nie da się chyba odkręcić przed zdjęciem obudowy (na zdjęciu).Też mam problem z wiskozą,gdyż jak jest taka temp.jak teraz włącza mi się,ale nie ma wzrostu temperatury na wskaźniku (być może to też być zanieczyszczona chłodnica lub po prostu wiskoza do wymiany).Też chciałbym wiedzieć jak wyjąć wiskozę i chłodnicę,pzdr.

 

Jak wisko chodzi, a wskazówka nie wyszła w prawo za pion to wszystko jest ok. Gorzej by było gdyby wskazówka uciekała za połowę i dopiero wtedy by się zasprzęglało. Wtedy miał byś problem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wisko chodzi, a wskazówka nie wyszła w prawo za pion to wszystko jest ok. Gorzej by było gdyby wskazówka uciekała za połowę i dopiero wtedy by się zasprzęglało. Wtedy miał byś problem
Tak,wiem,ale jak włączy mi się visco (w temp. otoczenia do ok.+10 nie załącza się wcale,im zimniej tym wcale się nie załącza) to czy bym jechał 20 czy 200 kilometrów to cały czas pracuje,chyba jest do wymiany.
Opublikowano

Trochę nie rozumie. Poniżej 10st nie załącza się wcale tak? Powyżej tej temp cały czas masz zasprzęglone? Bo chyba wiesz, że cały czas to ono się kręci, ale nie zawsze jest zasprzęglone.

Jak temp nie osiągnie jeszcze pionu jest tuż przed dasz radę zatrzymać wisko ręką?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W okresie jesienno-zimowo-wiosennym sprzęgło nie zasprzęgla się.Gdy jest taka temperatura jak teraz,wystarczy stanąć w korku na 10 minut i sprzęgło zasprzęgla się (nie da się go zatrzymać palcem).Jak pisałem,nawet przejechanie 200km nie zwalnia sprzęgła z zasprzęglenia,dopiero gdy silnik całkowicie ostygnie (po nocy) sprzęgło puszcza.Jak wskazówka osiągnie pion mogę zatrzymać wentylator palcem,ale jak postoję kilka minut już nie,bo zasprzęgli się.
Opublikowano
A patrzyłeś jaką wtedy masz temp płynu na liczniku cyfrowym? Jak nie to sprawdź i napisz. Może być tak, że visko osiągnie temp taką, ze się zasprzęgli a potem już lekki skok temp przy wolniejszej jeździe i dalej jest na sztywno załączone. To raczej jest normalne. Ale moim zdaniem cyfrowy podgląd wszystko wyjaśni czy aby czasem chłodnica nie jest zapchana
Opublikowano
A czy ktoś może mi pomóc z opisem wyciągnięcia chłodnicy? Bo to muszę zrobić w pierwszej kolejności, a nie wiem jak się do tego zabrać.
Opublikowano
im zimniej tym wcale się nie załącza) .....20 czy 200 kilometrów to cały czas pracuje...

 

zdecyduj się o co ci chodzi?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.