Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie. Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że przejrzałem już sporo wątków w nadziei, że znajdę podobny problem do mojego, ale niestety bez powodzenia. Miesiąc temu stałem się szczęślwym posiadaczem BMW E46 330i w wersji coupe. Poprzedni właściciel tankował auto na stacji BP, gdzie jak wiadomo paliwo nie jest najlepsze. Już na wstępie zaznaczył, że konieczna będzie wymiania filtra paliwa bo nie zawsze samochód odpalał "za dotknięciem".

 

Po jakiś dwóch tygodniach od zakupu pojawił się problem. Odpaliłem auto po nocy, podjechałem na stację benzynową aby je dotankować (jazda nie trwała dłużej niż pięć minut) i wyłączyłem silnik. Jak wróciłem do auta i chciałem je odpalić, to musiałem je dłużej kręcić niż zwykle. Jak już wreszcie zapaliło, to po lekkim wciśnięciu pedału gazu i nie ważne, czy na biegu, czy na luzie, silnik bardzo się dusił, do takiego stopnia, że jak się dłużej przytrzymało gaz lekko naciśnięty, to gasł. Co więcej, w trakcie jazdy, przy puszczniu gazu i ponowynym wciskaniu obroty spadały. Dodam, że na biegu jałowym auto pracowało ówno i cicho, przy wciskaniu gazu nie było żadnego niepokojącego dzwięku. Sytuacja ustała jak wyłączyłem silnik i auto trochę odpoczęło. Kilka dni potem (w tym czasie nie miałem żadnego problemu) wymieniłem wszystkie filty (oryginalne, zalecane przez BMW), wymieniłem olej w silniku, skrzyni biegów i moście (również na te, które są zalecane przez BMW). Auto było wtedy podpięte także do komputera, jednak żaden błąd się nie wyświetlił. Po tygodniu (czyli 8 dni temu) problem dławienia się wrócił. Od razu podjechałem do mechanika i bunia została podpięta pod kompa, ale żadnen problem się nie pojawił. Jest to zazwyczaj jak auto odpalę po krótkim postoju, jak silnik jest już trochę ciepły. Zdarzyło się również jak był zimny, ale to raz. Z dodatkowych objawów powiem, że odczuwam dosyć wyraźny spadek mocy. Wczoraj wieczorem odpaliłem auto po godzinnym postoju i znowu problem się pojawił. Było bardzo źle, miałem wrażenie, że zaraz maluch, który jechał za mną mnie wyprzedzi.

 

Sprawdzałem, czy odma jest w porządku, poprzez odkręcenie korka jak silnik pracował. Nie było żadnego syknięcia. Odpinałem przepływomierz i po jego odpięciu silnik się na chwilę dusił, a potem wracał na obroty. Czy ktoś się orientuje co może być przyczyną takich problemów? Teraz tankuję na Statoilu, 95.

 

P.S. Auto pochodzi z 2000 roku i ma przejechane 160100 kilometrów.

Opublikowano
Mam podobny problem. Moja jest zamulona po odpaleniu na cieplym silniku. Podejrzewam czujnik polozenia walka rozrzadu. W poniedzialek jade na kompa podlaczyc i bede dokladnie wiedzial. W Twoim przypadku podejrzewam tez czujnik polozenia walka rozrzadu bo objawy pasuja.
Opublikowano
Też o tym pomyślałem, ale tak jak mówiłem, w momencie jak wystąpił ten problem, od razu podjechałem do mechanika, podpieliśmy auto pod kompa, lecz żaden błąd dotyczący wałka rozrządu nie wystąpił. W zasadzie, żaden błąd nie wyskoczył.
Opublikowano
Mam dokładnie ten sam problem, więc czekam na wasze relacje, bo ja się nie mogę doczekać terminu w warsztacie. Powiem tylko, że znalazłem domowy sposób na ten problem. Gdy auto jest zimne trzeba odpalić żeby komp zanotował, że wszystko jest ok i zgasić. Następnie odpinamy czujnik temperatury płynu chłodzącego i auto śmiga nawet w 40stopniowy upał.. Jednak wolałbym naprawić tą usterkę niż taka kombinacja. m54b30 mam w E36, więc nie wiem czy ten sposób działa tak samo w E46
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Niestety komputer nie zawsze wyłapuje wszystkie błędy... i wtedy trzeba sprawdzać wszystko po kolei, ale w tym przypadku najbardziej pasuje czujnik położenia wałka rozrządu wydechowy.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam. Jesli rozwiazales problem daj znac jesli nie chcialbym dodac cos do tematu.

Zaczne od moich objawow i ogolnych problemow z moim e39 523i 2000r - podwojny vanos m52tu manual. 164 tys mil:)

 

- slaba reakcja na gaz jakby silnik dusil sie itp

- problemy z moca na zimnym i cieplym. Auto nie idzie na "swoje" 170km.

- szarpanie na wolnych obrotach 1,2 rowniez delikatne "trzepanie" autem na luzie.

- Fakt kiedys wyskoczyl blad zaplonu na 5 cylindrze i 2 sondy lambda. Ostatnio bylem na bosch za okolo 4000 funtow nic nie bylo.

- Moim zdaniem zbyt glosna praca wrtyskow.

- Wysokie spalanie. Spokojna jazda do 100 kmh - 10-11l. Miasto 13-16l+

 

Wymienione wyzej objawy moze pisane ze "zgroza" nie sa mocno odczuwane ale wystepuja i drazni mnie spadek mocy w szczegolnosci bo auto czasem smiga super czasem nie.

Co zrobilem: Po kolei.

 

4 sondy lambda bosch jak w oryginale. Byl blad czytalem ze wymienia sie po 160 tys mil a ze tyle mialem kupilem komplet.

Nic sie nie zmienilo.

 

Odma oryginalna,5 przewodow zmieniona w Aso bmw uk

 

Przeplywomierz siemens vdo. Niewidoczna poprawa.

 

Zmiana swiec Ngk co serwis a zrobilem juz drugi od kupna 21 miesiecy temu. Zero roznicy. Kable i cewki ok.

 

Zadnych nieszczelnosci w dolocie itp.

 

Filter paliwa - widoczna poprawa!

 

Okolo pol roku temu wracajac z pracy auto przestalo wogole jechac. Brak mocy i straszne duszenie silnika. Niedalo sie rozpedzic do 60mil/100kmh. Przez ten czas spalanie na pewno przekraczlo 20l/100 kmh przy spokojnej jezdzie!!! Nastepnego dnia dalem auto garazu i wyszedl na kompie czujnik walu! Po wymianie auto zaczelo jezdzic jak przedtem. Ja obstawialbym wlasnie ten czujnik - podobne objawy:( Nie wiem sam przeczytaj porownaj. Ja po tej "awarii" nigdzie autem bym nie smigal bo za bardzo dusil sie i nie dalo sie jechac po prostu.Czujnik jak w oryginale siemiens.

 

 

Dzisiaj sam wymienilem czujnik walka wydechowy oryginalny bmw- 12147518628. 5 min roboty z dobrym kluczem.

 

- auto odpala o wiele lepiej na dotyk doslownie. Nie zebym mial jakis problem ale po wymianie silnik jeszcze szybciej startuje.

- bardzo wyrazna poprawa kultury pracy silnika!

- szarpanie na 1,2 biegu prawie wogole nie wystepuje!

- problem z niepelna moca pozostal :(

 

- jutro rano odpale na zimnym zobacze czy jeszcze trzesie autem.

 

 

Jedzie do mnie juz z polski czujnik ssacy(impulsowy?) 12 14 7 539 165 i mam wielka nadzieje ze moje problemy sie skoncza bo nie ma wielkiej frajdy z tego R6:( Szczegolnie ze miesiac temu wymienilem wszystko na nowe - CALY zawias bilstein b6,sprezyny wahacze drazki gumki i inne "condomy" :) hamulce textar! Te wszystkie duperelki kosztowaly mnie bardzo duza kase i mam powoli dosc :) Dam znac w piatek jak wymienie ten 2 czujnik. Pozdro Przemas

Opublikowano
Qwet co do vanosa - jakie powinny być prawidłowe wzorcowe odczyty inpy? I czy w m52 a m54 będą takie same?
Opublikowano

Siemka. Samochod byl uzywany glownie na autostradach. Od pierwszego wlasciciela z pelna dokumentacja od BMW ASO do konca uzytkowania do 2010r. Za vanosa chyba bede bral sie po wakacjach ale silnik i rozrzad pracuje rowno i nie mam z nim problemow. Po wymianie czujnika wydechowego auto naprawde zaczelo lepiej jezdzic. Obroty wchodza plynniej lepiej pali i nawet zawory zaczely o wiele ciszej chodzic. Zrobilem 20 mil po miescie i widze ze auto zaczelo mniej palic:) !!! Mam nadzieje ze kolejny czujnik rozwiaze problemy z moca - obecnie mam problem tylko ze slaba reakcja na gaz i slabe zbieranie sie wolnych obrotow. Takze po 4 RPM mocy nie ma za wiele:(

 

Wiesz inpy nie mam i tu tutaj w anglii same partacze mechanicy! Strach auto dawac :) Z mechanika jest ok a z podlaczeniem kompa - szukaja bledow i na tym sie ich wiedza konczy:( Popatrza BMW i juz chca kase brac. Mam juz dosyc tych komp w sumie w ciagu 1.5 roku wydalem okolo 150 funtow na sama diagnoze komp ktora WOGOLE mnie nie naprowadzila na czujniki walka a ze wymienilem prawie wszystko w aucie:) zostaly mi tylko one a wlasciwie juz tylko jeden:)

 

Paczke bede mial w czwartek piatek dam znac co i jak... Heja Przemas

Opublikowano

Zrobie maly update:)

 

Po wymianie czujnika walka od strony wydechowej spalanie znacznie spadlo. Bardzo dynaminczna jazda po miescie 14l:) Przez te 2 dni czujnik adopotowal sie i widac wyrazna poprawe! Juz sie nie moge doczekac kiedy dostane nastepny ssacy - chyba moje problemy zblizaja sie ku koncowi - 8 miesiecy katorgi z duza dziura w kieszeni:(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.