Skocz do zawartości

320i klima nie mrozi, piszczy


Caarl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

przed sezonem napełniłem klimatyzacje, bo okazało się, że jest pusta. W serwisie przeszła test szczelności pozytywnie po czym została napełniona. Minął może miesiąc i przy włączeniu klimy słychać tylko piszczenie, leci wprawdzie zimne powietrze, ale nie tak zimne jak powinno, czyli wg mnie nie działa.

 

Co może być przyczyną? Mimo wszystko pojawiła się nieszczelność? Nagrzewnica?

 

Problem w aucie E46 z 2004r. jeśli to ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te maszynki ktore robia test prozniowy i mowia ze jest wszystko ok sa o kant dupy ;) prawdziwa metoda sprawdzenia szczelnosci to polewanie wezy,chlodnicy i innych rzeczy od klimy woda z plynem do mycia naczyn. jak jest nieszczelnosc to sie tworza babelki i widac skad ucieka. skoro miales pusta klime to gdzies nieszczelnosc musi byc, mala ale jest. maszynka tego ot tak nie wykryje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

albo napompować w serwisie z prawdziwego zdarzenia gazem pod dużym ciśnieniem.

wtedy nieszczelność na ucho widać i słychać.

lub użyć płynu z markerem UV

jak kolega wyżej wspomniał mała nieszczelność na oringu i maszynka nie wykryje tego, a po czasie czynnik ucieka.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

tak też serwis zrobił teraz, napełnił UV'ałem i nieszczelny jest przewod. Telefoczninie mechanik mi to wytłumaczył, że jest on podłączony do osuszacza z jednej strony i idzie do nagrzewnicy, srednica ok 1cm.

 

Który to może byc element z tego rysunku poniżej?

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=EV11&mospid=47637&btnr=64_0770&hg=64&fg=60

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=EV11&mospid=47637&btnr=64_0890&hg=64&fg=18

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=EV11&mospid=47637&btnr=64_0818&hg=64&fg=15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie czeka wizyta w serwisie :( .Tak samo jak u Ciebie bardzo powoli ucieka czynnik.Tylko,że u mnie juz UV szukali i niczego nie znalezli.Jadę jutro do gostka,który sie specjalizuje w klimach(od montażu przez naprawy po serwis).Aż się boję :roll:
never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi też początkowo nic nie znaleźli, wpuscili UV i kazali pojezdzic używajac klimy, tak tez zrobilem, zaprowadzilem auto i w koncu znaleźi. Nie jest łatwo znaleźć nieszczelność tym bardziej, że pod maską jest wszystko gęsto upakowane. Gorzej jak Ci coś padnie typu - chłodnica, sprężarka, parownik, nie wiem czy nagrzewnica też, ale gdzies nieszczelnośc musisz mieć. Życze powodzenia i oby to nic poważengo :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano oddałem do serwisu.Mówi,że musi zdemontować pewne elementy,żeby mieć dojście do elementów chłodnicy.Gostek powiedział,że BMW mają z reguły"bezawaryjne"układy klimatyzacji :D .Chyba chciał mnie pocieszyć :norty:Czekam na telefon jak na wyrok :shock:
never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedną niescisłośc, mam nieszczelny przewód aluminiowy, który idzie do "środka auta, sciany grodziowej" jak mi to tłumaczyli w serwisie, czyli rozumiem, że zapewne jest to ta podwójna rurka aluminiowa co idzie do nagrzewnicy:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=EV11&mospid=47637&btnr=64_0818&hg=64&fg=15&lang=pl

 

czy tam gdzie jest "04 Końcówka przewodu wody " to jest ona podłączana do kompresora?

 

Może mi ktoś potwierdzić, że to jest napewno jedyny przewód aluminowy, który idzie do srodka auta? W serwisie powiedzieli, że chodzi o aluminiowy przewód. Po rysunkach widać, że reszta to zwykła przewody gumowe, fizyczne z tego co kojarze to też tak jest.

 

PS. Bezawaryjne to może same urządzenia typu chłodnica, parownik, nagrzewnica, ale przewody to myślę, że wieczne nie są :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też były ubytki czynnika.w układzie był syk.Przyczyna:nieszczelna chłodnica klimy.Czynnika zostało tylko 130gr :(.Nieszczelność została wykryta dopiero po 40 min pracy klimy.Do tego czasu nie dało się znalezć nieszczelnośći dopiero po 40mintach zaczęło parować z chłodnicy.chłodnica do wymiany :( :mad2:
never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam zdjęcia - chodzi o ten aluminiowy przewód z taką aluminiową osłonką (ta aluminiowa harmonijka, że tak powiem :)). Tylko ktora to cześć wg schematu?

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=EV11&mospid=47637&btnr=64_0770&hg=64&fg=60&lang=pl

 

 

http://img193.imageshack.us/img193/6295/48582825.th.jpg

 

http://img405.imageshack.us/img405/7960/94638613.th.jpg

 

PS. koszty przewodów są podobne do ceny chłodnicy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.