Skocz do zawartości

E34 M50B20 pojedynczy stuk z przodu samochodu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Pojedynczy stuk słychać z przodu samochodu (wydaje mi się, że z lewej strony) i tylko przy jeździe do tyłu. Pojawia się on jednak w konkretnych sytuacjach. Samochód parkuję w garażu, do którego zjeżdża się pod dosyć ostrym kątem w dół. Parkuję oczywiście przodem, wyjeżdżam tyłem - opisuję dokładnie bo wydaje mi się, że to ma znaczenie. Rano, kiedy chcę wyjechać z garażu to po wrzuceniu wstecznego i ruszeniu do tyłu pojawia się dosyć głośny stuk. Samochód jest wtedy jeszcze w poziomie, tzn. nie wjeżdżam jeszcze tylnimi kołami na zjazd do garażu. Stuk pojawia się również kiedy zaparkuję samochód na jakimś pochyłym terenie (przodem samochodu skierowanym w dół) i ruszam do tyłu. Róznica jest taka, że w takim przypadku stuk jest słabszy. Byłem na stacji diagnostycznej na szarpakach bo miałem głośne stuki w zawieszeniu przy przejeżdżaniu przez jakieś wyboje. Okazało się, że miałem do wymiany z lewej strony drążek reakcyjny (ten wygięty, który z jednej strony ma tuleję a z drugiej strony sworzeń - niektórzy nazywają go wahaczem górnym). Po jego wymianie przy przejeżdżaniu przez wyboje zupełna cisza. Dokręcany był oczywiście gdy samochód stał na kołach (nie był podniesiony). Został tylko ten nieszczęsny stuk, który nie pojawia się podczas normalnej jazdy, a tylko w tych konkretnych sytuacjach. Na stacji diagnostycznej znaleźli jeszcze luz na łączniku stabilizatora z przodu z prawej strony i też go wymieniłem, więcej luzów nie znaleźli. Dodam jeszcze, że w zeszłym roku przed zimą miałem wymieniony łącznik stabilizatora z przodu z lewej strony. Wiem, że one często się psują, a ten ma przejechane jakieś 20.000km więc na naszych drogach pewnie mógł już dokonać żywota, nie wiem tylko czy łącznik stabilizatora może dawać takie objawy. Panowie co to może być ? Przekładnia? Co mogę jeszcze sprawdzić?

Opublikowano
Jednak sprwdź najpierw ten łącznik, bo jeżeli ma mały juz luz to moze wydawać naprawdę dziwne odgłosy. Sprawdź poduszki silnika czy są całe i przykręcone.
Opublikowano
Też jestem za poduszkami silnika . Przy wstecznym lewa strona silnika jest chyba wypychana do góry ze względu na opór wału

 

Jak ściągniesz lewą zaslepkę w zderzaku to będziesz mial tą poduszkę jak na widelcu. Sprawdź to z kimś (ruszanie na zaciągnietym postojowym), tylko uważaj żeby cię nie rozjechał .

Opublikowano
Sprężyna to chyba raczej nie jest. Miałem kiedyś taki przypadek w oplu, ale to był inny dźwięk i występował tylko przy skręcaniu kołami. Aktualny dźwięk (stuk)jest metaliczny i występuje tylko w tych dwóch sytuacjach , o których pisałem. Jak skręcam kołami na maksa w lewo i prawo nic się nie dzieje. Podczas jazdy też cisza, no ale sprawdzę jeszcze dla pewności sprężynę. Zobaczę te poduszki silnika, w razie gdyby były zużyte, ciężko się je wymienia?
Opublikowano (edytowane)
Zobaczę te poduszki silnika, w razie gdyby były zużyte, ciężko się je wymienia?

 

wypada podnieść silnik:) nie wiem czy bez odkręcenia skrzyni się obejdzie bo tego nie robiłem...ale na pewno będziesz musiał odkręcić nakrętki na poduszce góra dół, podnosisz silnik wyciągasz stare poduchy wkładasz nowe opuszczasz zakręcasz i tyle. Chyba że silnik się jakoś podtrzymuje i odkręcasz wtedy całe łapy to byłoby łatwiej ale niech wypowie się ktoś kto bardziej to ogarnia.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=11_0084&hg=11&fg=10

Edytowane przez Carvie89

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
Zobaczę te poduszki silnika, w razie gdyby były zużyte, ciężko się je wymienia?

 

wypada podnieść silnik:)

 

Raczej trochę zadźwignać. Z lewej strony nic prostrzego, tylko trzeba pamietać o nowym oringu do bagnetu, bo trzeba go wyciągnąć.

Prawa strona chyba też nie większy problem.

Opublikowano
Dzięki chłopaki za informacje. Co do tego stuku to od 2 dni jest cisza....dziwne to trochę, bo nic nie zrobiłem. Poduszki sprawdzałem i wyglądają na dobre, nie widać żadnych uszkodzeń, wyglądają na nienaruszone. Wizualnie wyglądają nawet zbyt dobrze:). Muszę jeszcze sprawdzić te poduszki metodą, o której pisał Marbie, zobaczę jak zachowuje sie silnik, tylko pewnie teraz brak stuku utrudni diagnozę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.