Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

czy w silniku 2,5 192KM jest możliwe określenie odpowiednich obrotów, przy których należałoby zmieniać biegi na wyższe, tak aby przyśpieszenie było najbardziej efektywne?

 

Analizował już ktoś coś takiego? Czy raczej wszyscy robią to na wyczucie? A może gdzieś jest taka informacja zawarta? (na forum jej nie znalazłem).

 

Czekam na Wasze komentarze,

Pozdrawiam

:D

Uwielbiam BMW... czuje się jakbym siedział przy najlepszym stoliku w eleganckiej restauracji.


Pamiętasz z Panem Kleksem, przygody w kosmosie? Spójrz, je.b.... dzisiaj wciska kredyty na procent.


http://demotywatory.pl/3801128 szczena opada...

Opublikowano
Raczej wyczucie każdego kierowcy indywidualnie...

Swoją droga to dziwne,ze mieszkasz w USA a jeździsz manualem ;)

 

hehe ;)

 

czyli nikt nie zna tych złotych wartości na obrotomierzu przy których podczas zmiany biegu wpadamy w najlepszą prędkość obrotową i uzyskujemy najlepsze przyśpieszenie?

Uwielbiam BMW... czuje się jakbym siedział przy najlepszym stoliku w eleganckiej restauracji.


Pamiętasz z Panem Kleksem, przygody w kosmosie? Spójrz, je.b.... dzisiaj wciska kredyty na procent.


http://demotywatory.pl/3801128 szczena opada...

Opublikowano
sprawdzasz jak wygląda w Twoim silniku przebieg momentu i mocy w stosunku do obrotow. Najlepiej zmieniać bieg gdzie moc już nie rośnie

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Najlepsze przyspieszenie uzyskuje sie na szczycie charakterystyki momentu, dobrze jest ciagnac do obrotow, gdy moment zaczyna spadac. Przelozenia sa tak zaprojektowane, ze wtedy, gdy spadaja obroty przy zmianie biegu w gore, we skrzyniach o malej ilosci biegow, wracasz jeszcze na poczatek duzego momentu. Im wiecej biegow, tym wieksza swoboda doboru obrotow przy ktorych optymalnie mozesz zmienic bieg. To samo przy dlugiej i plaskiej ch-ce momentu.

Spadek mocy, to zwykle tuz przed odcinka, gdzie samochod i tak przestaje ciagnac.

Troche namotalem :duh:

Moze krocej:

Moment orotowy = przyspieszenie - jak nadluzsza, plaska ch-ka.

Moc = predkosc maksymalna - stromy wykres.

W silnikach ciezarowek najwazniejszy jest moment, ktory popchnie te 40 ton, i dlatego moce nie sa imponujace, ale charakterystyka momentu jest maksymalnie wyostrzona i uzyteczny moment jest uzyskiwany kosztem mocy w malym zakresie obrotow (1tys.-2tys.). Moce sa rzedu 300KM, ale moment przekracza grubo 1000Nm.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.