Skocz do zawartości

523i Wysokie spalanie i temperatura silnika -48 stopni.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie wiem czy podazam dobrym tropem, wiec znow sie wypoce :D W chwili obecnej srednie spalanie na kompie mam ca 20l/100km w cyklu mieszanym przy spokojnej jezdzie, z czego podobne wartosci wychodza przy tankowaniu. Mialem wolna chwile, podpialem inpe i zrobilem pelen skan. Wywalil mi blad ews o zwarciu a pod spodem kilka wartosci w tym m.in. temperature silnika -48 st. Dodam, ze wskazowka na desce pokazuje normalna temperature, wentylator sie wlacza i w tescie 7 obd pokazuje tez dobra temperature, wiec raczej wykluczam ten podwojny czujnik. Skad wzial ta wartosc i co to ma do immo? Wiaze wyskosc temperatury ze spalaniem, ale pytanie czego sie doczepic. Jutro bede miec mozliwosc przeswietlenia auta inpa (wolny dzien), moze ktos ma jakies sugestie albo jakos naprowadzic moze? :mrgreen:
Opublikowano
Komputer ustala dawki na podstawie odczytu z innego czujnika nie ten co podaje na deskę. Jeśli jest uszkodzony autko dostaje np po rozgrzaniu dalej bogatą dawkę. Tak miałem w poprzednim aucie.
Opublikowano
Dokładnie jak kolega mówi, komputer bierze temperature z czujnika na silniku i jeśli padnie to pokazuje ujemną i wtedy wrysk działa tak jakby odciągnąć ssanie. U mnie wystarczyło skasować błąd, ale w większości przypadków trzeba wymienić czujnik i spalanie wraca do normy.
Opublikowano
Chlopaki, to ze bedzie palil jak smok przy zlych danych z czujnika to wiem :cool2: Pytanie, ktory to czujnik? Ten switch, ktory podaje temperature na zegary i do kompa podaje temperatury odpowiednie. I dlaczego ow blad wywalilo tylko w sekcji immo? Dzieki za odpowiedzi :cool2:
Opublikowano
Update. Juz wiem wiecej. Przy odczytach z live data z inpy temperature pokazuje dobra. Wartosci przeplywki byly poza zakresem, engine load i jakas tam wartosc dla zaworu jalowych. Przeplywke wyczyscilem zmywaczem do hamulcow - teraz bierze 14kilo powietrza na godzine czyli w normie i wg kompa spalanie spadlo do ca 16l/100 (przy pieciominutowej jezdzie po miescie) i zwiekszyl sie zasieg, wiec chyba tu lezy problem (moze lezal). Natomiast po kazdym odpaleniu silnika, w sterowniku pojawia sie blad ews i temperatura -48. Wychodzi na to, ze winowajca spalania jest przeplywka a nie czujnik temperatury. Nie wiem jeszcze tylko co to za blad ews w polaczeniu z temperatura :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.