Skocz do zawartości

Który z interfejsów działa ? i z którym carsoftem Pomocy !


Blade

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Po dwóch tygodniach zmagań z moim E34 525i mam juz dość i postanowiłem zrobić kabelek i moze za pomocą tego carsoftu uda się wyleczyć moją becie bo zaden z mechaników nie wie co jej jest a niebardzo usmiecha mi sie wydawać 150 zł na dignostyke i nie wiedomo będzie czy dioagnoza poprawna i potem następne 150, więc pomyslałem ze zrobier ten kabelek.Posciągałem pełno carsoftów 3.x 5.0, 5.8 itd no i między innymi rózne schematy interfejsów,jakiś z dwoma comami,jeden z układem intela itp. Czy ktoś wie który z tych kabelków działa wogóle i z którą wersją carsoftu i czy ten C.S z tym inter. posiada te same funkcje co mają w serwisie bmw ?.Czy podłącze do autka i pokaze co nie działa który element,jakie są procedury czy podłączyć to na załączonym silniku czy tylko stacyjka na on,czy odpalić po podłączeniu itd. Jesli ktoś jest w stanie to wszystko wyjasnić to będe wdzięczny.Co do mojej beci to trzepie dalej jak trzepała,załozyłem nowe swiece,filtr paliwa,mechanik sprawdzał cewki wtryski itd,i trzepie dalej zarówno na benzynie i na gazie,odpala bez problemu jak sie zagrzeje to troche mniej trzepie ale nadal.

Pozdrawiam

Adam

GG-521947

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Po dwóch tygodniach zmagań z moim E34 525i mam juz dość i postanowiłem zrobić kabelek i moze za pomocą tego carsoftu uda się wyleczyć moją becie bo zaden z mechaników nie wie co jej jest a niebardzo usmiecha mi sie wydawać 150 zł na dignostyke i nie wiedomo będzie czy dioagnoza poprawna i potem następne 150, więc pomyslałem ze zrobier ten kabelek.Posciągałem pełno carsoftów 3.x 5.0, 5.8 itd no i między innymi rózne schematy interfejsów,jakiś z dwoma comami,jeden z układem intela itp. Czy ktoś wie który z tych kabelków działa wogóle i z którą wersją carsoftu i czy ten C.S z tym inter. posiada te same funkcje co mają w serwisie bmw ?.Czy podłącze do autka i pokaze co nie działa który element,jakie są procedury czy podłączyć to na załączonym silniku czy tylko stacyjka na on,czy odpalić po podłączeniu itd. Jesli ktoś jest w stanie to wszystko wyjasnić to będe wdzięczny.Co do mojej beci to trzepie dalej jak trzepała,załozyłem nowe swiece,filtr paliwa,mechanik sprawdzał cewki wtryski itd,i trzepie dalej zarówno na benzynie i na gazie,odpala bez problemu jak sie zagrzeje to troche mniej trzepie ale nadal.

Pozdrawiam

Adam

GG-521947

 

interfejs z Intelem sobie odpuść.. bo nie masz programu do tego intela.. :) programu na Intela a nie do kompa... (chyba, że masz ??)

Najprostrzy do wykonania jest ten z 2 COMami i pasuje do CS 3.4

Jeśli do tej pory nikt Ci nie zdiagnozował usterki (a zapewne byłes w jakims warsztacie, a oni chyba podłączyli go do kompa) to zapewne ustarka nie ujawnia sie błedach elektroniki..

Boje się że prywatna diagnoza nic nie wykryje...

Może to cos mechanicznego??

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Byłem w zeszłym tygodniu na kompie wykasowali błędy i okazało się ze sonda nie działa,jeden z mechaników poruszał chyba wtyczką i zaczęło działać.Przyjechałem do garazu poprawiłem styk we wtyczce wyczysciłem a autko dalej telepie,na skrzyzowaniach musze włączać N bo az szarpie autem,podczas jazdy pierdzi jakby nie pracował na wszystkie cylindry a na gazie jeszcze gorzej.Próbowałem tez odczytać kody błędów z Check engine i za kazym razem wymruga mi

1283 Fuel Injector Output Stage

(This code is stored when a break or short-circuit occurs temporarily at: an injector valve, wiring from the DME to an injector or the injector stage of the DME is damaged.)

Wydaje mi sie ze to ma niewiele wspólnego z lambdą ale co to moze być ? zaden z mechaników nie wie.Musze zrobić ten interfejs i sprawdzić jeszcze raz czy lambda juz działa chyba ze mozna jakos inaczej sprawdzić na załączonym silniku czy pracuje,próbowałem dojść po kablu dokąd idzie lambda ale znika mi gdzieś ten kabelek w wiązce i nie mozna go zlokalizować.Przepływomierz działa i potencjometr na przepustnicy tez,sprawdzałem połączenia na węzach czy nie idzie gdzieś lewe powietrze ale tez ok.Pomózcie prosze :( bo mam zamiara tym autem w lato jechać do chorwacji ale jak tak dalej będzie to musze go sprzedać i kupić jakiś sprawny i pewny.

Pozdrawiam

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Byłem w zeszłym tygodniu na kompie wykasowali błędy i okazało się ze sonda nie działa,jeden z mechaników poruszał chyba wtyczką i zaczęło działać.Przyjechałem do garazu poprawiłem styk we wtyczce wyczysciłem a autko dalej telepie,na skrzyzowaniach musze włączać N bo az szarpie autem,podczas jazdy pierdzi jakby nie pracował na wszystkie cylindry a na gazie jeszcze gorzej.Próbowałem tez odczytać kody błędów z Check engine i za kazym razem wymruga mi

1283 Fuel Injector Output Stage

(This code is stored when a break or short-circuit occurs temporarily at: an injector valve, wiring from the DME to an injector or the injector stage of the DME is damaged.)

Wydaje mi sie ze to ma niewiele wspólnego z lambdą ale co to moze być ? zaden z mechaników nie wie.Musze zrobić ten interfejs i sprawdzić jeszcze raz czy lambda juz działa chyba ze mozna jakos inaczej sprawdzić na załączonym silniku czy pracuje,próbowałem dojść po kablu dokąd idzie lambda ale znika mi gdzieś ten kabelek w wiązce i nie mozna go zlokalizować.Przepływomierz działa i potencjometr na przepustnicy tez,sprawdzałem połączenia na węzach czy nie idzie gdzieś lewe powietrze ale tez ok.Pomózcie prosze :( bo mam zamiara tym autem w lato jechać do chorwacji ale jak tak dalej będzie to musze go sprzedać i kupić jakiś sprawny i pewny.

Pozdrawiam

Adam

 

To może być związane z sondą L, bo DME dostając "głupie sygnały" z sondy potrafi generować głupie czasy wtrysku...

kabelek od sondy L możesz zlokalizować pod pokrywą komputera BMW.. w 5-tkach powinno być podobnie jak w 7-kach.. czyli po stronie pasażera przy przedniej szybie.. odkręcasz 3(4) śruby i zdejmujesz obudowe...

tam pomiędzy modułami umieszczonymi pionowo masz wtyczke (i gniazdo) z podłączeniem sondy L... 4 przewody ale wtyczka może być większa na 10 przewodów (z tym, że pozostałe miejsca są puste..:))

możesz odłączyć wtyczke.. albo wpiąć się miernikiem i sprawdzać...

 

Proponuje mierzyć szary i czarny.. białe przewody to zasilanie do grzałki sondy L...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz pisałem nie moge zlokalizować wtyczki z lambdy bo znika gdzieś w wiązce pod kolektorem ssącym,a w obudowie kompa,są dwa jakieś moduły ze 3 przekazniki i jedno żłącze z ok 20 kablami ale zaden nie odpowiada kolorom lambdy,moze to idzie gdzieś bezposrednio do tego kompa?.Pozatym to w tej puszce jest strasznie namieszane jak na mój gust,gazownik i alarmiarz chyba sie tam gdzieś podpinali i z tego zrobili taki burdel ze niewadomo co jest co,moze to ich wina i gdzieś coś niekontaktuje przez ich majsterkowanie.Moze wiesz gdzie znalezc w sieci schemat instalacji do 5tki to moze po tym jakos bym doszedł do tej lambdy.

Pozdrawiam

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz pisałem nie moge zlokalizować wtyczki z lambdy bo znika gdzieś w wiązce pod kolektorem ssącym,a w obudowie kompa,są dwa jakieś moduły ze 3 przekazniki i jedno żłącze z ok 20 kablami ale zaden nie odpowiada kolorom lambdy,moze to idzie gdzieś bezposrednio do tego kompa?.Pozatym to w tej puszce jest strasznie namieszane jak na mój gust,gazownik i alarmiarz chyba sie tam gdzieś podpinali i z tego zrobili taki burdel ze niewadomo co jest co,moze to ich wina i gdzieś coś niekontaktuje przez ich majsterkowanie.Moze wiesz gdzie znalezc w sieci schemat instalacji do 5tki to moze po tym jakos bym doszedł do tej lambdy.

Pozdrawiam

Adam

 

To, że sa moduły to ok :)

Te przekaźniki mnie martwią... bo żadnych przekaźników u mnie nie ma.. :) musi być gdzieś jakas inna wtyczka - ale nie wtyczka która wchodzi do modułu z góry i zawiera z 30 przewodów.. tylko taka wtyczka "zwyczajna" jak przy czujniku poziomu płynu chłodniczego...

 

Wyglądają na oryginalne te przekaźniki ?? Bo może są to przekaźniki które gazownik zainstalował?? (pisałeś cos o gazowniku - rozumiem, że masz instalacje gazową...)

Jak masz GAZ to sterownik gazu ma diody które wyświetlają działanie Sondy L - 3 diody, czerwona, żółta i zielona... i migają naprzemian... tak jak wskazuje sonda L... więc możesz też tak sprawdzić...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że sa moduły to ok :)

Te przekaźniki mnie martwią... bo żadnych przekaźników u mnie nie ma.. :) musi być gdzieś jakas inna wtyczka - ale nie wtyczka która wchodzi do modułu z góry i zawiera z 30 przewodów.. tylko taka wtyczka "zwyczajna" jak przy czujniku poziomu płynu chłodniczego...

 

Wyglądają na oryginalne te przekaźniki ?? Bo może są to przekaźniki które gazownik zainstalował?? (pisałeś cos o gazowniku - rozumiem, że masz instalacje gazową...)

Jak masz GAZ to sterownik gazu ma diody które wyświetlają działanie Sondy L - 3 diody, czerwona, żółta i zielona... i migają naprzemian... tak jak wskazuje sonda L... więc możesz też tak sprawdzić...

 

 

Te przekazniki są raczej orginalne (bmw)3 szt pomiędzy tymi kompami i jest jedno złącze ok 20 pinowe z kolorowymi kabelkami ale zadne nie podobny do tych od lambdy.pkmiędzy kompy są tez wcinięte dwa moduły od gazu jeden wielki (Les98) i drugi taki mniejszy pisze na nim cos tam safety przy rozruchu czy jakoś tak :-),z kolei na tym kompie gazu są jakies przełączniki i chyba diody ale nie sprawdzałem czy swiecą.Moja becia to jakaś wersja usa czy coś moze dlatego inne kabelki przekazniki itd. kurde sam juz nie wiem,moze odłączyć całkowicie lambde i zobaczyć co będzie sie działo słyszałem ze te pojazdy i bez tego działają ?Pozatym to w serwisie jak pokasowali błędy i poruszali wtyczką chyba od lambdy to przez moment chodził jakby lepiej,szkoda ze nie znam nikogo w poblizu z 525 mógłbym porównać,no i cały czas ten sam błąd 1283.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Ten kod 1283 to to nieprawidłowy wtrysk cylindra ac lub dc,jak masz gaz z emulatorem to moga sie takie pierdoły pokazywac ale to nie powod do zmartwienia i nierownomiernej pracy.U mnie problemy były spowodowane wypalonymi zaworami wydechowymi,najewiekszy błąd instalatorow uboga mieszanka gazu zabije kazdą głowice.Wymieniłem wszystkie zawory wydechowe uszczelniacze i całosc zaworow podocierana itd. autko zaczęło chodzic jak zegarek.Proponuje zmierzyć cisnienie spręzania nim zaczenisz kombinowac z resztą.W BMW nic nie psuje sie ak samo od siebie tylko takie głomby jak gazownicy,mechanik franio itp. spece potrfia zepsuc wszystko,dlatego ciezko u nas znalezc sprawne auto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.