Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegow. Szukalem i szukalem ale nic nie znalazlem... wiec otwieram temacik...

Sprawy sie maja tak, jak silnik jest zimny: odpala na dotyk, rozpedza sie jak rakieta az cala macha mu sie unosi... jak temperatura przekroczy 70 C sie robi mulowate. Zeby odpalic trzeba troche dluzej krecic (jak zgasie i odpale odrazu to na dotyk), pojawia sie mocne szarpanie jak zmieniam biegi z 1 na 2.. do 2000 obrotow rozpedza sie jak mul, troche lepiej od 2 tys do 2.5 pozniej jakby sie dlawil...obroty rosna do 4 tys a samochod sie rozpedza jak rower :mad2: jak puszcze gaz i wcisne jeszcze raz to dostaje kopa... bylem na komputerze i wyskoczyl jeden blad: regulacja cisnienia paliwa :idea: CO TO JEST?? dodam jeszcze, ze pompe kilke miesiecy robilem, wtryskiwacze sprawne, przeplywomierz i turbo w najlepszej kondycji... zastanawiaja mnie dwie sprawy: nastawnik pompy (jak ktos woli: czujnik (elektrozawor) regulatora wstryskiwacza) albo bledne ustawienie pompy wtryskowej (albo dawka zla albo poczatek tloczenia pompy (kat wtrysku... czemu tak niektorzy to nazywaja juz nie wnikam)...

 

Z tego co pamietam, w rozmowie z tym pompiarzem na moje pytanie: czy dobrze ustawil pompy odpowiedzial, ze czegos tam nie mogl ustawic to potrzebuje specjalnego przyrzadu, ale wszystko wskazuje na to, ze jest w porzadku :nienie: ze kurna pospiech to wrog :cry2:

 

na postoju silnik reaguje na gaz znakomicie, delikatnie dotkne gaz i juz 4.5 obrotow mam... nie gasi podczas jazdy ani nawet faluja mu obroty. Jedyne co mnie nie pokoi to dzwiek silnika, jak mam 2 tys obrotow to slychac jakby mial 3 czy nawet 3.5... i cos mi mowi, bym zmienil bieg na wyzszy :mad2:

 

jeszcze jedna sprawa: slyszalem o takim przypadku, ze jesli lancuch rozrzadu ma jakis luz (nie jest odpowiednio napiety) to kat wtrysku nie bedzie sie trzymaja ustawien, nam sie wydaje, ze jest dobrze a wystarczy zrobic pare kilosow i wszystko sie przestawia....

 

jesli ktos z kolegow mial podobna sytuacje albo ma jakis pomysl to bede wdzieczny i z gory dziekuje...

Opublikowano
Piszesz ze robiles pompe wtryskowa a problemy z zapalaniem sa typowe dla padajacego nastawnika. Regeneracja pompy zwykle obejmuje wymiene nastawnika i kosztuje 2-3 tys zl. Sama regulacja pomy moze byc problemem. Zeby zrobic to dobrze wystarczy miec kompa- nie trzeba zadnych specjalnych narzedzi. Jesli mechanik robil to "na ucho" to jedz do kogos innego. To czego mu brakowalo to wlasnie komp... Blad o ktorym piszesz nic mi nie mowi- sprawdz bledy na komputerze z oprogramowanie INPA. Zapisz sobie dokladnie nazwe i nr bledu. Tam tez podejrzysz kat wtrysku na wolnych obr i zobaczysz czy jest staly (wtedy lancuch rozrzadu ok).
Opublikowano
narazie zaklad jeszcze zamkniety, ale mi sie wydaje, ze nie ustawil jednak dawki. Pamietam, ze mi pokazywal miernikiem zegarowym ze kat jest taki jak producent przwiduje (wg oznaczen na samej pompie). Jednak zeby ustawic dawke to trzeba komputer... takie przesuwanie nastawnika w te i tamte (albo jak kolega mowil: na ucho) nic nie daje... ale zobaczymy.. we wtorek bede w dobrym warsztacie to niech sprawdza... dzieki za odpowiedz
Opublikowano

odswiezam temat bo zaraz mnie cos strzeli.... panowie... bylem w jednym zakladzie: diagnoza (bez kompa): nieszczelna glowica pompy. Podobno jak sie robi goraco to przestaje trzymac sie cisnienia i moc spada... oki.. jaki koszt... 1700 PLN.. oczywiscie nowych zlotych.... facet chyba spadl z dachu na glowke. Wiec do drugiego... choc bylem umowiony on nie ma dzis czasu moze za kilka dni, podlacze skalibruje i zobaczymy. koszt? trudno powiedziec... ale ile mniej wiecej za diagnoze? musze zobaczyc... kurna! ale to 50 czy 500 bedzie? trudno powiedziec.... :mad2:

 

przeczytalem troche o tych pompach vp44. I chyba mam podejrzanego: zawor regulacji cisnienia paliwa (SPV). Mozliwe, ze to cholerstwo lubi sobie zawieszac od czasu do czasu i stad mam te klopoty. Zaworek w intercarsie za 60 zeta. Trzeba bedzie jednak ustawic pompe na nowo. Ile taki zabieg moze kosztowac orientujecie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.