Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich jestem nowy na forum,moja bunia 520d 2.0L wyrzuciła olej z rurki(nierdzewka) dolotowej do EGR jaka jest przyczyna? :cry2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesteś pewny że poszedł tamtędy olej? Ta rurka doprowadza spaliny do zaworu EGR, nie powinno tam być oleju, nie potrafię sobie nawet wyobrazić skąd miałby się tam wziąć :shock:
Opublikowano

napisze na przykładzie 3.0d ,ale myślę ze zasada ta sama .... KIEDY ZMIENIAŁEŚ ODME ????

separator puszcza olej a podłączony jest rurką przed turbiną , turbina pcha olej do interkulera i dalej do egr ... stąd Twój olej

Opublikowano
turbo raczej nie mogło pujść. Ale pójść mogło :D

też bym najpierw obstawiał na separator oleju.

 

nie napisałem ze turbina poszła tylko turbina pompuje olej z odmy z powierzem do egr ......

Opublikowano
Ok jutro zajrzę pod machę,bo nie wymieniałem odmy wogóle,myślę że to odma nie turbo bo mam jeszcze problem z kopceniem z rury siwy dym :mad2: dzięki panowie za podpowiedż.
Opublikowano

z tego co kolega pisze... to zadnych wesolych slow tu nie moge koledze napisac :mad2:

olej sie wydostaje z turbo do intercoolera (niekoniecznie musisz go miec) a dalej do kolektora ssacego w momencie hamowania silnikiem. powstaje w turbinie podcisnienie ktory podsysa olej i wyrzuca go prosto do rury wlotowej. Mala ilosc podobno jest korzystna do silnika... gorzej jak olej zaleje silnik wtedy nie odpalisz. Proste: bo silnik na oleju nie jezdzi tylko na ropie... to by wytlumaczylo siwy dym (olej w komorze spalania)...

 

malutka rurka od egru powinna byc wolna od oleju bo ona dmucha do kolektora a nie zasysa z niego powietrza. Obstawialbym na 90% ze twoje trubo mialo juz dosyc i uszczelki puscily.. Czeka ci regeneracja turbiny i czyszczenie cylindrow (chyba, ze jakos uda ci sie odpalic silnika a przy takiej ilosci oleju w to szczerze watpie)... wybacz, jesli ci zmartwilem...

Opublikowano
wczoraj jakoś odpalił ale kopci jak niewiem sprawdziłe olej stan minimum,i do tego ubywa płynu chłodniczego :mad2: teraz to już sam nie wiem co jest grane :mad2: z dwojga złego niewiem co jest lepsze regeneracja turba czy wymiana uszczelki +ewentualnie planowanie głowicy :mad2:a może to i to
Opublikowano
Proste: bo silnik na oleju nie jezdzi tylko na ropie...

Oj, niestety nie jest tak. :?

Duze ilosci oleju przedostajace sie do ukladu dolotowego silnika Diesla, moga spowodowac jego rozbieganie i smierc. :cry:

Obroty nie sa wtedy kontrolowane przez uklad wtryskowy, a silnik wysokoprezny rownie chetnie pali ON, jak i olej silnikowy.

Na YT mozna znalec fimiki z tym zjawiskiem. Kupa siwego dymu i zgon...

Nie nalezy lekcewazyc tego :!:

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
turbo raczej nie mogło pujść. Ale pójść mogło :D

też bym najpierw obstawiał na separator oleju.

 

nie napisałem ze turbina poszła tylko turbina pompuje olej z odmy z powierzem do egr ......

Widzę, że kolego nie zrozumiałeś bo to nie był post do Ciebie, a do autora tematu.

 

Ja byłem świadkiem jak turbo zassało olej motor dostał samozapłonu. Nie udało się stłumić szmatą przy wydechu (dym jak z parowozu do tego pod ciśnieniem) Jedyny sposób to zapięcie biegu puszczenie sprzęgła i hamulec. W automacie chyba się tak nie da.

Opublikowano

W niektorych, duzych silnikach dieslowskich jest taka klapa zamykajaca dolot powietrza do silnika w przypadku rozbiegania, czyli tzw. "rigsaver". W samochodowych silnikach nie spotkalem takiego rozwiazania, no moze nissanowski silnik wolnossacy 2.0D ze starego Bluebirda, tylko tam zamykalo sie przy spadku cisnienia oleju smarmego. Byl tam smieszny patent - pompa olejowa byla nabudowana na alternatorze. Pasek mogl strzelic i to ratowalo silnik.

W przypadku automatow pozostaje chyba, szybki demontaz filtra powietrza i zatkanie dolotu... Moze jest to wykonalne?

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Raczej podążałbym by przerwać wąż dolotowy.

 

a co do problemu kolegi, tez obstawiałbym turbo niz odmę.

Choć przytkana odma załatwia turbo, wiec sa dwa problemy jednoczesnie zapewne..

Opublikowano
to mnie wszyscy pocieszyli :cry2:jeszcze doszło kopcenie na biało i ubytek płynu chyba będzie uszczelka dodatkowo,w poniedziałek wstawiam na warsztat niema co kombinować,jak coś się dowiem to napiszę,może komuś to sie przyda,pozdro.
Opublikowano
Mocno kopci? Teraz ( w moim regionie) są deszcze burze i auto wtedy tak zaczyna kopcić kilka minut. Zrób test na obecność co2 bo mechanicy co mówią na oko, że w aucie jest uszkodzona uszczelka to magicy.
Opublikowano
ja bym koledze radzil juz nie grzybac juz przy tym samochodzie... sholowac go do mechaniora, najlepiej od diesla i niech nim sie zajmie. Przy takich awariach kazda proba na sile w nadziei ze auto zmieni zdanie i sam sie wyleci raczej tylko pogorszy sprawe. Jak koledze ubywa sie plyn i nie widac zaciekow to prawie pewne, ze poszla uszczelka pod glowica. :shock:
Opublikowano
witam po przerwie,dziś rozebrałem dolot powietrza do EGR i po odpaleniu i otworzył się EGR i wyrzuciło płyn chłodniczy nie olej z turba czyli padła człodniczka spalin,co mogło się stać?
Opublikowano (edytowane)

witam w INPIE mam coś takiego ogarnie to ktoś http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31ea59ed23c68a69.html

zdemontowałem dziś dolot powietrza do EGR odpalilem przegazowałe otworzył się EGR i wyrzuciło płyn chłodniczy czyli raczej to będzie chłodniczka spalin,czy ktoś to miał i jaka przyczyna jest,więc raczej to nie olej wyrzuciło :D

Edytowane przez jacpol
Opublikowano
czemu dublujesz niepotrzebnie posty i w dodatku umieszczasz niewłaściwie skopiowanego linka URL ?

sorki już poprawiłem musiało się żle skopiować i za dubla też sory :cry2:

Opublikowano
witam z mojego doswiaczenia stawial bym ze poszla uszczelka albo pekla glowica tak sie dzieje jak wstawia taki maly silnik do bmw e39 i kazdy mysli ze jak to bmw to ogien i robi sie ogien ale na tlokach :duh:
Opublikowano
zdemontowałe chłodniczkę spalin za turbem i wynika z tego ze jest nieszczelna i z niej się dostaje płyn do silnika,mam nadzieję że to tylko ta chłodniczka bo uszczelka a niedaj głowica to by mnie szarpneło po kieszeni :mad2:ma ktoś na zbyciu taką chłodniczkę :D
Opublikowano
witam z mojego doswiaczenia stawial bym ze poszla uszczelka albo pekla glowica tak sie dzieje jak wstawia taki maly silnik do bmw e39 i kazdy mysli ze jak to bmw to ogien i robi sie ogien ale na tlokach :duh:

bez przesady. 520d nie jest jakimś malutkim silniczkiem. Wszystkie vw mają jeszcze mniejsze silniczki i sobie radzą przy podobnych masach auta.

Sam posiadasz nie za duży silnik i masz podobne problemy albo "ogień na tłokach?":)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.