Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wielkie dzięki za duże zainteresowanie ale czytajcie temat od początku co po niektórzy ponieważ gdy n-ty raz ktoś mi proponuje wymianę drążków, łaćzników czy sworzni to nudne się robi...

Wymieniłem łączniki stabilizatorów. Drążki i sworznie są w stanie dobrym nie wymagającym wymiany.

 

Nie koniecznie jeśli felgi które ma przeznaczone były fabrycznie do serii 3 to średnica otworu na piastę od modeli e36 w górę wynosi 72,6mm.

Ze zdjęcia widać mniej więcej że felgi które ma to model STYLING 45 które właśnie szły do e36 i e46 oprócz M3.

Więc raczej pierścienie centrujące nie są mu potrzebne a nawet by nie weszły.[...]

To nie do końca są te felgi wg mnie ponieważ moje są proste

IMG_20120502_163106.jpg

A STYLING 45 mają wypukłość.

Podejrzewam Twoje nieszczęsne felgi bo z reguły jak coś "bije" lub powoduje wibracje w danym przedziale prędkości ma przyczynę w elementach obrotowych.

Podczas wyważania nie powiedzieli Ci nigdy że są krzywe albo nie klęli jak je wyważali ???

Wyważanie przebiegło bardzo płynnie. Felgi są równe.

Dużo rzeczy może powodować ten objaw. Tarcze hamulcowe jeśli będą lekko zwichrowane albo załozone na źle oczyszczoną piastę co powoduje że mogą być niewycentrowane przez resztki rdzy i brudu, opona wyząbkowana (jak ktoś nie wie jak to wygląda to nawet nie zauważy) .., itp.
Tarcze są nowe i proste jak stół.

 

Dziś na Igrach w Gliwicach byli drifterzy i ojciec zapytał paru od BMW o mój przypadek (niestety nie mogłem uczestniczyć w tej imprezie za długo ponieważ obowiązki wzywały i nie miałem możliwości ich dorwać w parku maszyn) i powiedzieli że albo brak pierścieni centrujących albo ciężarki na wale odpadły ponieważ wał jest wyważany.

Jednak zacznę od zmiany na stalówki i zobaczymy co z tego wyniknie. Najprawdopodobniej w środę czas mi na to pozwoli.

Opublikowano
Wielkie dzięki za duże zainteresowanie ale czytajcie temat od początku co po niektórzy ponieważ gdy n-ty raz ktoś mi proponuje wymianę drążków, łaćzników czy sworzni to nudne się robi...

Wymieniłem łączniki stabilizatorów. Drążki i sworznie są w stanie dobrym nie wymagającym wymiany.

 

Owszem tłumacze ci cały czas...ale od samego początku ty nie potrafisz prosto odpowiedzieć.... nie wiem co nie potrafisz wiązać pełnych odpowiedzi na temat?

a pytałem już chyba 3x zbieżność sprawdzałeś ? Próbowałeś jazdę zygzakiem gdy to drży ?

czy po raz kolejny po prostu nie ruszysz dupy nie zajedziesz sprawdzić? i będziesz pewny że to nie to...

Opublikowano

a pytałem już chyba 3x zbieżność sprawdzałeś ? Próbowałeś jazdę zygzakiem gdy to drży ?

czy po raz kolejny po prostu nie ruszysz dupy nie zajedziesz sprawdzić? i będziesz pewny że to nie to...

 

Nie, zbieżności nie sprawdzałem jeszcze ale przejechałem około 2000 km tym autem i przy takim dystansie chociażby na oponach widać było nierównomiernie ścieranie lub coś - jednak gdy zmiana na stalówki nie rozwiąże problemu zrobię to w pierwszej kolejności.

Również drży kierownica podczas jej skrętów, np. przy zmianie pasa, ponieważ przy 120 ciężko i inny manewr.

 

@m@riusz: I nie wkurzaj się bo to nie do Ciebie ale do osób które proponują coś co było już sprawdzone.

Opublikowano
Gdzies czytałem ze ET felg moze takie cos zrobic... moze te felgi twoje nie pasuja poprostu. w bmw e39 sie nie naklada na trzpien felgi a tu chyba tak i jest jakas roznica 2 mm albo pierscien centrujacy albo dobre sruby musza byc.. cos mi dzwoni ale nie wiem w ktorym kosciele ;P
Opublikowano

Jak już pisałem wcześniej - też miałem taki problem i kupiłem te pierścienie i jest :cool2:

Zmierz chociaż czy masz jakąś różnice między felgą a piastą - po prostu odkręć jedno koło i tyle.

Opublikowano
Jak już pisałem wcześniej - też miałem taki problem i kupiłem te pierścienie i jest :cool2:

Zmierz chociaż czy masz jakąś różnice między felgą a piastą - po prostu odkręć jedno koło i tyle.

Chciałem zrobić to dziś ale wulkanizator tak dojeb** mi wszystkie śruby że jutro jadę do niego z mini reklamacją i reprymendą słowną...

Opublikowano

Jeżeli zawieszenie jest dobre są trzy opcje , źle wywarzone koła , luz między felgą a piastą , opona podczas jazdy zmienia swoją geometrie i powoduje dużą nie dowagę .

Masz bardzo dużo ciężarków na jednym kole naliczyłem 80g na drugim ze 150g. :duh: Pracuje przy kołach 20-lat i widziałem różne dziwne rzeczy po partaczach.

Możesz jeszcze znaleźć warsztat który doważa koła na samochodzie . Spróbuj przekręcić koło względem piasty o połowę i zobacz czy jest różnica.

Jak ciołek wulkanizator nie wie jak zmniejszyć nie dowagę koła to powiedz mu żeby przekręcił oponę względem felgi na ogół pomaga .

Duża ilość ciężarków powoduje mało precyzyjne wywarzenie a poza tym dużo warsztatów ma maszyny i zero pojęcia !

Jeżeli z felgami i oponami jest wszystko ok. to stawiam na 90% złe wywarzenie .

Normą przyjęta przy tym programie wyważania czyli wewnątrz ciężarek klejony jest do 50g. no i z drugiej strony na pewno dali ciężarek nabijany jak felga na to pozwala też do 50g.

Ciężarki muszą zawsze być koło siebie (oczywiście po jednej stronie tam gdzie masz klejone) nie może być kilka w rożnych miejscach !

Żeby sprawdzić czy masz luz między felgą a piastą lewarek ,odkręcasz wszystkie śruby i próbujesz ruszyć na siłę felgą góra , dół . Nie może być ani trochę luzu jeżeli jest to jest ci potrzebny pierścień centrujący.

Co do mocno przykręconych śrub nie możesz mieć pretensji , są pewne rodzaje śrub które w połączeniu z Alu felgą podczas jazdy dokręcają się. U mnie na stalówkach nie ma problemu a na Alu robiłem kiedyś takie doświadczenie , dokręciłem je tylko palcami , po dwóch dniach jeżdżenia odkręcić masakra . Smar miedziany trochę pomaga.

Opublikowano
When speaking within the trends in Wholesale Tiffany Jewelry appear to possess undergone the greatest alter in latest years.Tiffany Necklaces arrives in the amazing assortment of shapes and styles, this recent style is for Tiffany Co Braceletnot oversized in length, but in width. The period of dangling Tiffany and Co now is not remarkable. we has developed different exquisite silver Tiffany Rings.Our silver Tiffany and Co Sets are crafted in the highest-quality pure sterling silver.http://www.cheapjewelrysite.com
Opublikowano

Dziękuję wszystkim którzy zaangażowali się w pomoc w tym proście.

Problemem okazał się brak pierścieni centrujących na feldze. Gdy zakupiłem 72.5 - 74.1 mm i założyłem koło idealnie wpasowało się na piastę i przy 150km/h aż radość z jazdy ;)

 

Wkrótce postaram się również zrobić zbieżność ale to już dla swojej pewności że wszystko jest ok!

 

Dzięki! :mrgreen:

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.