Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Tak jak w temacie posiadam takie oto autko z silnikiem M51 TDS gdzie owy zbiorniczek jest po prawej stronie stojąc przed maską.

Moim pytaniem jest:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DG71&mospid=47557&btnr=17_0116&hg=17&fg=05

Gdzie się podłącza rurkę oznaczoną numerem 3?

Pytam ponieważ mi mechanicy strasznie namieszali, opowiem o tym innym razem :)

Baardzo długo szukam jak się nazywa ta część i jak wygląda. A o tej rurce wiem tyle że idzie od niej przelew płynu chłodniczego.

A jeśli nie podłącza się tej rurki nigdzie to powinno z niej tak ciurkiem cieknąć gdy ma się powyżej 2,5 tys obrotów na minutę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tej rurki nigdzie się nie podłącza.Jest wyprowadzona przy nadkolu w dół auta.

Jak jest za duzo płynu to tym wężykiem powinno wyrzucić nadmiar.W przypadku gdy jest wszystko ok. nie ma prawa tam nic lecieć.

Może jest zbiorniczek uszkodzony i nie trzyma ciśnienia i przepuszcza (układ ciśnieniowy).

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Jak cieknie, to mozliwe ze korek zbiorniczka jest uszkodzony (w tds ma 1.4 bara, moze masz zamieniony z benzyniakiem on ma 2.0 bara, oznaczenie 200). Sprawdz czy krociec i rurka powrotu do zbiorniczka sa drozne, czy na wolnych obrotach jest strumyk, ktory zwieksza sie po dodaniu gazu. Dobre efekty daje grutnowne czyszczenie ukladu, ktore ja zrobilem wezem ogrodowym, bo kupne plukanki nie dawaly dobrych efektow. Na koncu sprawdz uszczelke i glowice sprawdzajac w warsztacie zawartosc co2 w plynie chlodniczym.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na korku od zbiorniczka są dwa o-ringi sprawdź czy są dobre.

Albo masz po prostu za dużo płynu i wywala.Jak zajrzysz w zbiorniczek to jest w środku taki ząbek co robi za max.Swoją drogą to mogli bardziej się postarać z tymi zbiorniczkami.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

cieknie bo masz nieszczelny uklad chlodzenia :mrgreen: ewentualnie ale wg mnie maloprawdopodobne jak kolega napisal, ze masz zly korek od zbiorniczka (jesli masz od benzyniaka czyli 200 to korek by sie otwieral przy wiekszym cisnieniu a nie mniejszym). Na twoim miejscu otworzylbym mache i poszukalbym wycieku (oprocz tego ze zbiorniczka) bo z tej rurki leci dopiero jak zanika cisnienie w ukladzie, potrzebne do wytworzenia podcisnienia w tej rurce. Jesli nie znajdziesz wycieku, to moze byc tak, ze korek jest po prostu uszkodzony i caly czas zawor odpowietrzajacy w korku jest otwarty. Nie ma cisnienia nie ma podcisnienia i leci....

 

Jak to wszystko sprawdzisz? Jesli golem okiem nie ustalisz ze jakas rura albo opaska nie puscila podjedz do jakiegos serwisu gdzie maja aparat do sprawdzenia szczelnosci ukladu (nie ma co go kupowac, bo to zwykla pompka i manometr za ponad 900 zl...)... sprawdza ci czy uklad jest szczelny i sprawdza czy zawor w korku sie otwiera przy odpowiednim cisnieniu. Zabieg trwa nie dluzej niz 5 minut. Szczerze watpie, ze to jakas trudna czy kosztowna zagadka :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wymieniłem korek, był klejony czyli uszkodzony - przetestuję zobaczę.

Dziękuję za pomoc, nigdzie tego info znaleźć nie można było...

Opublikowano

Nieoryginalny. Klucz francuski pomógł. Nie dokręca się dobrze ponieważ guma nie jest "Wyrobiona"

W oryginalnym gumę z uszczelek lepiej robią :)

Jutro będę wiedzieć wszystko.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Auto przetestowane, zrobione 1000 km

Nie dzieje się nic złego.

Była wymieniana głowica i cały układ chłodzenia (bo nieszczelny i usmażyło termostat i pompę)

Parę kropel dziennie spod korka uleci, parę kropel z tej rurki też uleci, ale ogólnie nic się nie dzieje.

Raz miałem sytuacje że temperatura od razu podskoczyła do max ale potem wróciła do normy (w przeciągu sekundy) ale więcej mi się to nie pojawiło.

Widocznie pompa wody się zacięła na sekundę :D

Pompa paliwa raz na tydzień też ma taki motyw że się zacina na sekundę przy przygazowaniu.

Mam nadzieję że nic więcej się nie będzie działo

Dziękuję za pomoc!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.