Skocz do zawartości

Problem z sekwencja, od razu przelacza na gaz m50b20


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Pisze bo ostatnio przez dwa dni spotkala mnie niemila niespodzianka.

Ale od poczatku, Jakos z miesiac temu zalozylem nowa sekwencje, wczesniej smiagajac na gazie srubkowym. Wszystko bylo super extra, az tu w czwartek i w piatek, gdy na dworze temperatura na zewnatrz oscylowala w granicach okolo 25stopni, odpalam auto a tu od razu falowanie obrotow i to gwaltowne, tak, ze az prawie auto gaslo, po czym po czasie stabilizowaly sie obroty az po okolo 2 minutach wszystko sie ustawilo i bylo ok. Niepokoilo mnie przy tym dziwne gluche stukanie z okolic silnika chyba, w srodku auta dosc slyszalne. Ale gyd obroty sie ustabilizowaly stukanie zamilklo?

Wiecie moze o co chodzi, skad taka reakcja? Rano odpalam auto, jest wszystko ok, przejezdzam pewnien odcinek auto przelacza sie na gaz, po czym samochod stoi w sloncu 12 godzin i po odpaleniu taka szopka?

Na dodatek, po tym postoju, od razu przelacza sie na gaz?

Doradzicie cos? Bo poki co mojego gazownika nie ma bo pojechal na majowke :/ Wiec poki co zostaje uslyszec jakies porady

pozdro

Opublikowano

Prawdopodobnie masz za nisko ustawioną temperaturę przełączania na gaz ,albo problem z czujnikiem temp.

Ale żeby jakiś fachowiec mógł Ci sensownie odpowiedzieć, musiałbyś podać przynajmniej nazwę instalacji jaką posiadasz.

Ja sam reguluję swoją instalkę ,ale fachowcem nie jestem.

Opublikowano

Ale jak do tej pory bylo wszystko ok, nie bylo zadnych problemow, az tu nagle ni z gruchy ni z pietruchy takie jaja.

Temp ustawiona jest podobno na 25stopni. Zauwazylem, ze rano jak jade to po przekroczeniu niebieskiego pola od temperatury przelacza sie gaz.

Wczesniej jak mialem zwykla instalke, to odpalajac auto na benzynie troche falowaly obroty i po pewnym okresie sie stabilizowaly, czyli chyba faktycznie czujnik moze siadac badz umarl

Opublikowano
Temp na 25st to bardzo malo. Ja wczesniej mialem na 20st. Samochod zdazyl tylko odpalic i odrazu przelaczal na gaz. A jak temp. byla przy zerze to przejezdzalem raptem kilasat metrow na benzynie i tez odrazu przelaczal mi na gaz. Nawet wskazowka od temp nie drgnela, a juz chodzil na LPG. W zasadzie nie przeszkadzalo mi to bo silnik chodzil idelanie, ale teraz jak juz pada mi jeden z wtryskiwaczy to przy przelaczeniu sie na gaz gdy silnik jest za zimny powoduje ze na jalowym ma male drgania i czasem nie chce ciagnac. Zauwazylem ze dopiero po minieciu wskazowki niebieksiego pola jest OK. Teraz mam ustawione chyba na 30st, ale to nadal za malo. Jak jest temp. na zewnatrz jest 15-20st i wiecej to tez odrazu przelacza na LPG. Mysle ze po zmianie wtryskow sytuacja wroci do normy, ale podniesienie temp tez by sie przydalo, bo po co meczyc zimny silnik na LPG.
Opublikowano
. Mysle ze po zmianie wtryskow sytuacja wroci do normy, ale podniesienie temp tez by sie przydalo, bo po co meczyc zimny silnik na LPG.

 

jakie wtryski? ja mam teraz hanny czerwone ale chyba czeka wymiana na zielone na dole jest ok ale u góry chyba nie wyrabiają, muszę podjechać do mojego gazownia wtryski były zmieniane zima i n ie było jak ciągnąc do końca

Opublikowano
Hany to bardzo dobre wtryski. Jedz do jakiegos serwisu LPG i zajrzyj do map jak wyzej pisano. Podnies tez sobie temp. przelaczania na LPG. U mnie problemy z nierowna praca na zimnym zaczely sie od czasu gdy jeden wtrysk zaczal mi klepac dlatego wnioskuje ze to napewno jego wina. Gosc mi go troche podkrecil w kompie. Silnik chodzi rowniej, ale roznica miedzy Pb, a LPG jest wyczuwalna. Zdarzy mu sie czasem zatrząść delikatnie.
Opublikowano

Jesli o mnie chodzi to bylem u gazownika i podkrecil mi temperature i teraz faktycznie nie ma jak narazie tych problemow z falowaniem obrotow.

Na kompie ustawil tez, by pobieralo wieksza miesazanke i spalanie musze przyznac wzroslo.

No ale teraz i tak musze wymienic przeplywke, bo mam z poprzedniej instalacji (na srubke) i zlapala pare strzalow, niby sprawia wrazenie sprawnej, ale i tak wole wymienic.

Poza tym mam jeszcze gume od przeplywki do wymiany gdyz tez mam stara a na niej jest zamontowany "anty wybuch" i zapewne przez zwezke w dolocie auto nie osiaga adekwatnej mocy.

Jak wymienie ten zestaw dam znac ;)

Opublikowano
Jesli o mnie chodzi to bylem u gazownika i podkrecil mi temperature i teraz faktycznie nie ma jak narazie tych problemow z falowaniem obrotow.

 

jeżeli wszystko jest ok to nie ma różnicy czy przy 20 czy 50, oczywiście bezpieczniej dla wtrysków z drugiej strony oszczędniej, jeżeli korekty po temperaturze gazu działają poprawnie nie powinno być problemu, u mnie przełączanie nie wyczuwalne, wrzucę dzisiaj jak wygląda mapa sterownik KME G3 niestety firmware w wersji A

 

Na kompie ustawil tez, by pobieralo wieksza miesazanke i spalanie musze przyznać wzrosło.

)

 

troszkę zgłębiałem ten temat i tutaj moje pytanie byla robiona tylko kalibracja czy test drogowy, u mnie wszystkie babole powychodziły dopiero po teście drogowym 150km na autostradzie niedaleko Lodzi

 

A co tam na DME słychać, nie za bogato? nie za biednie? e.g.

 

http://img41.imageshack.us/img41/7420/201lv.jpg

By krilqn at 2009-10-02

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.