Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Od czasu zakupu miałem problem z prowadzeniem.

Kierownica pracowała zbyt luźno, miała luz.

Wymieniłem już całe zawieszenie, przekładnię kierowniczą, pompę wspomagania wraz z wężami, zmieniałem opony, ustawiałem kilka razy geometrię a poprawy zbyt dużej nie było.

Ostatnio spędziłem kilka godzin w kanale chcąc dotrzeć do problemu samodzielnie.

Otóż zacząłem od samodzielnego sprawdzenia zawieszenia, krzyżaka na teleskopie kierowniczym i tym podobnych spraw.

Następnie postanowiłem spróbować "regulacji" przekładni, która miała być regenerowana i w stanie idealnym.

Po dokręceniu śruby, którą "specjaliści" nazywali śrubą do kasowania luzów kierownica zaczęła pracować lepiej. Martwe pole zmniejszyło się, pracowała pewniej, ciężej. Ogółem było tak, jak oczekiwałem. Euforia i zadowolenie nie trwało długo, gdyż po opuszczeniu garażu i przejeździe testowym okazało się, że kierownica wcale nie odbija, trzeba się z nią siłować i jazda jest tragiczna. Wróciłem więc na kanał i delikatnie odkręciłem śrubę. Niestety wówczas wróciłem do poprzedniego stanu. Kierownica odbija, ale nie całkiem i pracuje jak przed regulacją.

 

Dochodzę do wniosku, że skoro zawieszenie zostało wymienione, a mam na myśli wszystkie amortyzatory (przód + tył), drążki, wahacze, tuleje wahaczy, simerblocki z tyłu, gniazda amortyzatorów, końcówki drążków, zawieszenie belki tylnej kompletne i pewnie jeszcze więcej rzeczy, o których zapomniałem, to problem musi leżeć po stronie przekładni kierowniczej.

 

Miałem okazję przejechać się kilkoma E46 w dużo gorszym stanie i te prowadziły się bez zarzutów. Moją sztukę ciężko utrzymać na drodze przy prędkości np. 180km/h, jest niepewna na drodze, kierownica pracuje lekko i niewielki ruch powoduje zmianę kierunku jazdy.

 

Za regenerowaną przekładnię zapłaciłem 1200zł + oddałem starą, która rzekomo była w stanie agonalnym i nie odczułem po tej operacji żadnej poprawy. Byłem kilka razy na tzw. reklamacji, ale wówczas fachowcy regulowali tylko przekładnię wspomnianą wcześniej śrubą.

 

Mieliście podobny problem? Ma ktoś jakieś wskazówki jak wyregulować poprawnie przekładnie, ale określić jej stan samodzielnie?

Jestem z Krakowa - może jest gdzieś w okolicy bliższej lub dalszej ktoś, kto zna się na przekładniach i będzie wstanie postawić trafną diagnozę, albo uporać się z problemem, by auto zaczęło jeździć poprawnie.

 

Pozdrawiam i czekam na Waszą pomoc

Opublikowano
Miejscowosc Pogwizdów kolo Bochni. Jest tam mechanik ktory pracowal w niemczech kilka dobrych lat w serwisach mercedesa i BMW. Polecam wlasnie jego, ma dobry sprzet i zna sie na rzeczy. Jak bede tam przejezdzal to zapisze nr i dokladny adres jezeli kolege to interesuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.