Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na początek chciał bym się przywitać gdyż jestem nowy na forum.

A więc do rzeczy.

Uszkodzone miałem łożysko środkowe na wale - a drugi wał miałem w garażu z tym ,że od 318 i postanowiłem złożyć z dwóch jeden. Było by wszystko dobrze z tym, że coś strasznie rzęzi a szczególnie jak wchodzę w zakręt a jak ruszę do przodu i od razu do tyłu słychać takie metaliczne puknięcie.

Żadnych znaków podczas rozbiórki wału sobie nie robiłem złożyłem to na oko i teraz mam :duh: - dodam jeszcze, że nie mam tłumika drgań skrętnych ( nie podejdzie i w sumie nie było go od początku)

Czy wymienić tą część wału od 318 którą wstawiłem na swoją oryginalną bo nie wiem co dalej robić?

Opublikowano

Wymieniłem wał na ten co miałem oryginalny - wszystko już gra.

Przy okazji zlikwidowałem wyciek paliwa - był sparciały wężyk teraz jest :cool2:

Ale mam problem ponieważ szarpie mi podczas jazdy - traci moc ale tylko na chwile i raz mi spadły obroty silnika i po chwili wróciły do normy - nie wiem co to może być.

Opublikowano
co do szarpania jest wiele powodów zuzyte poduszki skrzyni lub tarcza szprzegłowa krzywa albo tez łacznik gumowy pomiedzy wałem a skrzynią
Opublikowano

Auto nie tyle co szarpie ale traci moc na 5 biegu i raz spadły mu obroty i wróciły do normy - ogólnie jest jakieś słabe.

Wczoraj zgasł mi na parkingu ale go odpaliłem i na wolnych obrotach strasznie trzęsło silnikiem tak jak by na jeden cylinder nie palił - po ponownym uruchomieniu wszystko grało.

Zrobiłem mu reset poprzez łączenie klem ale coś nie działa ten sposób.

Silnik mam 2,0 vanosa 150km.

Opublikowano
kable WN kiedy byly wymieniane? moze szarpac i rzucac silnikiem nie rowne obroty gasniecie auta moga byc tego powodem
Opublikowano

Właśnie wyjąłem cewki i okazało się ,że 2 świece normalnie pływały w oleju a kolejne 3 tez nie były super suche.

Czy to może być wina szarpania powyżej 3000obr/min?

viewtopic.php?t=38166

Mam dokładnie takie same objawy jak w tym temacie.

Opublikowano

Tak to moze być przyczyną.Swiece w oleju = 1 -uszczelniacze lub/i pierscienie(tylko ta droga"normalnie" olej do komory spalania moze sie dostawac(no jeszcze przaz odme-ale to ma zwiazek z pierscieniami)-no chyba ze cos pekło-głowica,tłok lub kadłub

2 -popychacz?

 

Wymień świece, kable WN i cewke zapłonową jeżeli dalej bedzie to samo no to szukaj w tym co ci napisalem bo innej drogi oleju do swiec nie ma

Opublikowano

Kolego Taifun dobrze mówisz - ale trochę ja niedokładnie napisałem.

Chodziło o to, że jak odkręciłem cewki to są tam takie nasadki na świece około 10cm długie i one były zalane olejem wraz ze świecami - uszczelki pod kapą zaworów nie trzymają - kwestia jest tego typu czy przez to zalanie świec pod obciążeniem świeca mogła dostawać słabą iskrę i tak szarpał?

 

Trochę zboczyłem z tematu bo jest o wale napędowym a wyszło co innego - ale po mimo to dzięki za pomoc.

Opublikowano
Zalanie świecy moze być przyczyną szarpania i nierownego pracowania. Raz iskra jest raz nie ma i jest lipa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.