Skocz do zawartości

bmw 525 TDS brak mocy na niskich obr


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
wiatam, mam duży problem z moją e39 juz od kiedy ją posiadam,a mianowicie chodzi o to ,że nie ma mocy z dołu dopiero budzi sie przy 2tyś obr. nawet na postuju jak sie depnie gaz to reaguje tak z opóźnieniem.i wskazówka obrotomierza nawet tak pomału sie wznosi. dodam że poprzednim moim autem byłą Omega B z tym samym silnikiem i tamta sie wkrecała jak rakieta i szła o wiele lepiej. zapłon czyli kąt ustawiony na 0,95 , dawka na 3.5mg. auto chodzi równo i zapala dobrze na ciepłym troszke gorzej na zimnym (wszystkie swiece żarowe są nowe) nie mam juz pomysłu i siły ;/ moze ktos pomoże??? z góry dzieki
Opublikowano

Witam.

Kolego, powiem Ci w ten sposób. Zapłon najlepiej ustawić nie według jakiś danych z książki, tylko trzeba to zrobić u fachowca, najlepiej tylko takiego od BMW. Odpalasz auto, a on podłącza kompa i według wskazań ustawia się moment wtrysku na pompie wtryskowej przesuwając jej górną cześć. Jeśli już nie idzie dokładnie tego zrobić , to znaczy że masz wyciągnięty rozrząd. Innym powodem może być pompa wtryskowa która już nie daje takiego ciśnienia jak potrzeba, ewentualnie jej nastawnik (jest odpowiedzialny za dawkę paliwa).

Tak więc rada jest jedna : najpierw podjechać na kompa, aby sprawdzić zapłon, jak to nic nie da przyjrzeć się rozrządowi i pompie wtryskowej. Ja bym to zrobił w takiej kolejności.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano
hmmm.... a ja myslalem, ze wszystkie diesle tak wlasnie sie zachowuja :roll: ze wolno wchodza na obroty do okolo 1800 jak turbinka pokona wlasna bezwladnosc to dostaje silnik kopa... u mnie pompa po regeneracji, i ustawiona wg fabryki (te informacje znajdziesz wybite na samej pompie :mrgreen: ). ale i tak nie ma czego od diesla wymagac. Jak chcesz ruszyc z piskiem opon spod swiatel to musisz przetrzymac sprzeglo z pedalem gazu na 3000 obrotow :mrgreen:
Opublikowano
ja nie wymagam rakiety ale jezdziłem omega z tds i jezdziła z dołu juz bardzo dobrze a moje e39 jest mułowate, pod kompem kąt wtysku strasznie faluje ,wymagana wartosc to 2.5 (nie wiem w jakiej jednostce ale mniejsza o to bo faluje od 1 do nawet 5. dodam ze w tamtej omedze co zapierdziela jak samolot kąt trzyma sie idealnie na 2.5. czy to objawy padającej pompy czy wyciagniętego łąncucha???? bymka ma 200 tys przebiegu na zegarze i jest rok w kraju .
Opublikowano

Kolego, nie oszukujmy się, 95% aut jeżdżących po naszych drogach mają kręcone liczniki. Ponadto przebieg, niekoniecznie musi musi być wyznacznikiem stanu auta, wszystko zależy od poprzednich właścicieli i ich eksploatacji.

Powiedz mi, czy masz różnicę gdy odpalasz zimny silnik a ciepły, dłużej kręci czy tak samo ??

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano
mniej wiecej tak samo, ale nie jest tak ze odpala na dotyk , musi ze 3sek pokrecic, na zimnym czy na ciepłym to bez różnicy choć czasem na ciepłym odpali od dotkniecia ale przeważnie gdzies około po 3 sek
Opublikowano
Hmm, ciężko Ci podpowiedzieć coś na odległość, tym bardziej jak się nie widzi i nie słyszy. Jednak skoro masz takie rozrzut na zapłonie to bardziej wygląda mi to na wyciągnięty rozrząd.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano
a co do wymiany rorządu to wystarczy same łańcuchy czy ślizgi, napinacz i zębatki też trzebaby zmianiać? to by wtedy kosztowało połowe bmki ;]
Opublikowano

Tanio nie jest, ale tragedii także nie ma. Ja chcesz mieć dobrze zrobione to musisz wymienić wszystko. Łańcuchy, zębatki, prowadnice, napinacz. Jeśli masz zamiar pojeździć trochę to nie ma co oszczędzać, bo jak już zerwiesz łańcuch to raczej silnik do wymiany. Na Alledrogo masz całe zestawy, koszt ok 1200 zł, do tego planowanie głowicy i wymiana uszczelki pod głowicą + robocizna, czyli spokojnie wyjdzie Ci 2000 zł

A tak na marginesie, dobry mechanik zagłębiony w BMW, potrafi na słuch Ci powiedzieć czy łańcuch trze wewnątrz o obudowę, wtedy to na pewno jest już do wymiany. Sprawdza się to na dobrze rozgrzanym silniku, na biegu jałowym (auto przed sprawdzeniem tego typu musi dostać trochę w p...... )

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano
jak ci sie kat przestawia to ja na twoim miejscu bym zaczal od napinania lancucha rozrzadu :mrgreen: jesli ma luz to zaden komputer i zaden fechmen ci tego kata nie ustawi... potem jak kolega napisal: komputer i dobry fachowiec z ksiazka ustawi ci kat i dawke. Z tego co pamietam to ustawienie dawki minimalnie jest uzalezniony od przebiegu auta...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Łańcuch musiał by być fest wyciągnięty,wtedy słychać wyraźnie jak trze.Łańcuch ma napinacz hydrauliczny,dlatego jest napięty tylko na pracującym silniku.Ustawienie pompy zależy nie tyle od przebiegu auta,co od zużycia elementów układu wtryskowego jak i elementów go napędzających.Ten z większym przebiegiem może być w lepszym stanie od tego mniejszego-w zależności od sposobu używania auta.Również przebieg nie jest tu wyznacznikiem stopnia wyeksploatowania auta szczególnie w Polsce.

Dobry mechanik wykona wszystkie prace bez książki,bo wszystko ma w małym palcu(nie mylić ze środkowym :mrgreen: ).

Dlatego nie generalizowałbym tak już co do remontu silnika-rozrządzie itp. części +robocizna to ok. 3,5 k,bo dużo rozbierania jest.Nie rozumiem tylko po co zdejmować głowicę do wymiany rozrządu?Po co robić remont połowy silnika,niepotrzebnie i na pewno nie za 2 k tylko duuuuużo więcej.

3 sek.przy rozruchu to nie jest nic tragicznego-tym akurat bym się nie martwił.

Jedź do dobrego fachowca,który poustawia wszystko jak trzeba ew. zlokalizuje źródło problemu.

Jestem daleki od rozbierania silnika gdzie problemem może być regulacja pompy,nastawnik,wtrysk sterujący,końcówki wtryskowe,przepływka itd.Ważne jest też sprawdzenie kompresji na garach i stan turbo i tu nie można sobie gdybać.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
No to tak jak ja mówiłem wcześniej i kolega Cichy teraz także, najpierw udać się do fachmana aby wszystko spróbował dobrze ustawić a potem gdybać co dalej gdyby coś nie pomogło. tylko kolego Cichy wytłumacz mi, nie jestem może tak oblatany w budowie silnika jak ty, ale gdyby trzeba było robić rozrząd to raczej wymieniać wszystko, a co w związku z tym również wymiana zębatek (tego bym raczej osobiście nie pominął gdybym miał robić), więc jak wymienić zębatki nie zdejmując głowicy. Może ja trochę źle myślę, więc proszę mnie poprawić jak się mylę.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Już Ci mówię.

Wałek rozrządu jest przykręcany na stopki na głowicy (nie w głowicy),nawet panewek nie ma.

Odkręcasz stopki od wałka rozrządu i schodzi Ci cały wałek z kołem zembatym od łańcucha.

Ale nawet nie trzeba zdejmować wałka rozrządu żeby zdjąć koło, bo jest ono przykręcone do wałka na śrubę.Zdejmuje się pompę wacum i jest dojście do koła.

Miałem zdejmowany wałek rozrządu,przy wymianie kompensatorów luzu zaworów,są one pod wałkiem-dlatego trzeba go unieść aby szklaneczki ładnie powyjmować.

Oczywiście ustawiamy wszystko na znaki i blokujemy żeby się nie poprzestawiało.

Schemat rozrządu.

http://img90.imageshack.us/img90/3425/rozrzd25tds.jpg

Rozrząd.

http://xarchiwum.pl/img/12/7761/2123.jpg

 

nie jestem może tak oblatany w budowie silnika jak ty

Jak nie jesteś oblatany jak masz Tds-a prawie 7 lat,a ja tylko 4 :wink:

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Opublikowano (edytowane)
dzis byłem w intercarsie i pytałem o łancuch, kompletny rozrząd to jest (napinacz , 2 łańcuchy i wszystkie ślizgi ) moge dostac w granicach 960zł zas zame łańcuchy po 120zł sztuka, kupie chyba łańcuchy i zobacze co dalej jak juz sie rozbierze co jeszcze wyjdzie, ślizgi to bedzie widac od razu czy wyrobione. a co najlepsze dzis jak otworzyłem maske zeby dolac płynu do spryskiwaczy to silnik chodził i słyszałem co obrót wału takie jakby uderzanie. i to systematycznie, mozliwe ze to łancuch gdzies o obudowe stuka? Edytowane przez hreho
Opublikowano
a co do regulacji to mowiłem ze mam dawkę ustwioną na 3.5mg ,a kąt wtrysku ustawiany na czujnik zegarowy na 0,95 pompiarz mówił ze pompa jest cacy i ze wyglada na robiona, widocznie w niemczech jakis turek łapki wkładał ;/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie pamiętam dokładnie,ale dawka powinna być pomiędzy 5,5-6.

Nie chcę jednak wprowadzać w błąd.

Wiesz ile roboty i rozbierania jest przy wymianie rozrządu,trzeba cały przód rozbebeszyć łącznie z układem chłodzenia.

Jedź do innego mechesa niech to obejrzy.

A nie żądasz żeby przez forum ktoś z nas stwierdził czy masz rozrząd do wymiany.

Nie wiem jak koledzy,ale ja jeszcze zdolności telepatycznych nie mam.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
a nie wystarczy miejsca miedzy chłodnicą ? tak zby odkrecic wiatrak itp ? a co do dawki kazdy na forum pisze ze 3,5 i ja tam tez mam.
Opublikowano

hmmm.... ciekawie.. a ja mam inna teorie: otoz, skoro dlugo musisz krecic by odpalil, dlaczego powodem nie moze byc zapowietrzony uklad paliwowy. Jak gasisz silnik to ropa sie cofa i powstaje pecherzyk powietrza... ostatnio zapalila mi sie rezerwa i zrobilem troche kilosow i zgasilem jak chcialem odpalic to rzeczywiscie musialem krecic te pare sekund dluzej. Tylko zatankowalem i problem znikl. Moze sprobuj odpowietrzyc pompe i wtryskiwacze najpierw... moze to cos da. Operacja trwa 20 minut i mozesz pod blokiem to zrobic.

 

Czemu mulowate na dolnym zakresie obrotow, to albo jak koledzy pisza o tym rozrzadzie, albo masz ustawiona niska dawke (w sumie tez jeden z kolegow zwrocil na to uwage)... sprobuje pogrzybac i sprawdze to dla ciebie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega napisał że musi kręcić około 3 sek-to jest naprawdę niewiele.

Skoro na rezerwie musiałeś długo kręcić to znaczy, że elektryczna pompa w zbiorniku Ci dogorywa.

Jeżeli pompa wtryskowa jest ok.To nie powinno się nic zapowietrzać.Przy szczelnej pompie paliwo nie ma prawa się cofnąć.Pompa jest smarowana paliwem i ma swój zapas,nawet jeżeli byśmy odpięli węże doprowadzające paliwo to silnik powinien pracować jeszcze ok. 15-20 sek.na tym co jest w pompie.

Zawsze można poluzować przewody przy wtryskach i zakręcić ze 3-5 sek rozrusznikiem,powinno żygnąć ropą.

Jeżeli by brakowało paliwa w czasie jazdy lub zapowietrzał się układ, to błąd jest wyłapywany przez wtrysk sterujący i wywala błąd DDE.

Jeżeli kolega nie pojedzie do kogoś ogarniętego w temacie Diesla to nic więcej sam nie zdziała.

Dyskusję którą prowadzimy w niczym mu nie pomoże.

PS.Co do stukania-może być taki odgłos jeżeli zapłon jest źle ustawiony.Wtedy paliwo jest wtryskiwane w złym momencie(za wcześnie,lub za późno)jest niewłaściwie sprężane i silnik też będzie klepał.Dźwięk będzie podobny do uruchamiania diesla w bardzo duży mróz.

Ciekawe też w jakiej formie jest sekcja wysokiego ciśnienia.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
zapowietrzać napewno sie nie zapowietrza bo by było widac bąbelki w wężyku bo jest przezroczysty. pompiarz mi sprawdzał pompe i nastawnik i mowił ze jest elegancja,a co do zapłonu to jest na 0,95 i tak jest w książce tyle ze jak jest łancuch wyciągniety to pewnie jest inna wartosc , a dawka jest na 3.5 i tyle tez ma byc podobno wiec nie wiem po co wałkowac ciagle temat zapłonu i dawki. pod koniec miesiaca bedzie wypłata to bedzie i zmiana fachmistrza i rozrządu ;]. wtedy sie pewnie wszystko wyjasni. ;]
Opublikowano (edytowane)

Kolego Cichy, na pewno bym raczej nie wpadł na ten pomysł, że rozrząd można wymienić w naszych autkach bez zdejmowania głowicy.

Masz jednak pojęcie, nie ma co :cool2:

A koledze, założycielowi tego postu, może po prostu poradzić aby poszukał tu na forum polecany warsztat z jego regionu i niech w końcu doprowadzą mu autko do ładu, bo nasze bunie zasługują na dobre traktowanie ;)

Ps. Przedwczoraj kolego robiłem wymianę oleju, przedtem jednak zdecydowałem się zrobić płukankę silnika i zmieniłem olej na Valvoline, gdyż już straciłem zaufanie do Castrola. Oczywiście 10/40 (cały czas na takim jeździłem). Po tym zabiegu wydaje mi się że silnik pracuje bardziej miękko i lżej, ale to może działać na zasadzie autosugestii, zobaczymy czy z biegiem kilometrów będzie coś się działo.

Edytowane przez pawex79

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano
ja tez jezdze na Castrolu ;] 10w40 ale słyszałem ze to nie wazne jaka firma oleju bo 10w40 zawsze bedzie 10w40stką.
Opublikowano
I tu się kolego bardzo mylisz, olej olejowi nie równy. Oczywiście gęstość jest ważna, ale nie tylko. Olej musi spełniać pewne normy jakie ustalili inżynierowie BMW, tzn. klasa jakości i lepkości, nie każdy olej można lać do naszych autek. Ja postanowiłem zmienić tak jak pisałem wcześniej na Valvoline, Castrol moim zdanie jest trochę przereklamowany już. Moja bunia ma ponad 300 tyś nakulane, a ten właśnie olej jest zalecany do aut z większymi przebiegami, poza tym na właściwości zmiękczające uszczelki, dlatego postanowiłem spróbować. Na Castrolu mniej więcej w połowie jego eksploatacji zaczynały mi się odzywać szklanki, zobaczymy jak będzie na tym.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano
hmmm, w mojej bumce niby 200tys na zegarku ,ale turki mogli sie tym zaopiekowac wiec chyba za 8tys km tez zaleje valvoline i zobacze ;] ale podpowiedz kolego dokładnie jaki .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.