Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam następujący problem z reflektorem (e39 2003 rok, xenony). Lewy reflektor zmienia wysokość świecenia. Co najdziwniejsze ostatnio zauważyłem to na postoju przy włączonych światłach. Po otworzeniu maski dało się słyszeć, że silniczek odpowiedzialny za regulacje wysokości pracował i regulował wysokość raz w dół raz w górę(cały czas świecił zdecydowanie wyżej niż powinien). W tym samym czasie prawy reflektor świeci cały czas w tej samej pozycji. Przez większość czasu reflektor świeci w miarę dobrze, ale czasami potrafi świecić bardzo wysoko, co na pewno jest okropnie irytujące dla kierowców z naprzeciwka. Po podłączeniu kompa nie było błędów związanych z czujnikami.

Czy ktoś może spotkał się z podobnym problemem lub wie gdzie może leżeć przyczyna? Z góry dziękuje za odpowiedź.

Opublikowano
No właśnie regulatory w tej lampie były już wymieniane i jakieś pół roku później zaczął się problem. Mechanik oglądał kiedyś ten reflektor i mówił, że regulatory pracują bardzo dobrze, że to może kwestia silniczka. A jeśli chodzi o czujnik, to czy w takim razie drugi reflektor nie powinien reagować tak samo?
Opublikowano
Drugi powinien tak samo, ale jesli masz w nim uszkodzone regulatory lub silniczek, to bedzie pracowal tylko jeden, mysle ze zbiegly sie te dwa uszkodzenia. Lampy wyjmuje sie bardzo latwo, zamien je miejscami, powinienes dac rade podlaczyc silniczek. Zaobserwuj czy dzieje sie tak samo. Jesli ta sama lampa sie nie rusza to pewnie silniczek. Pokrec regulacja manualna przy lampie, jesli nie bedzie reakcji to wtedy regulatory.
Opublikowano

Może w kostce od tego silniczka jest gdzieś zwarcie. Rozepnij kostkę i sprawdź czy nie ma tam wilgoci lub styki nie są zaśniedziałe. Zobacz tez czy nie jest właśnie zjechana ta śrubka od ręcznej regulacji - może ona nie trzyma dlatego środek reflektora opada od drgań a silniczek próbuje to skalibrować do poprawnej pozycji i tak potem lata to jak żyd po pustym sklepie.

Na pewno przyjrzałbym się także samym regulatorom. Przy ich wymianie ważne jest aby przed nakręceniem ich na śruby dać ze 2-3 krople jakiegoś oleju itp bo jak się je na sucho wkręca to śruby potrafią go rozsadzić/spowodować mikropęknięcia regulatora, który potem bardzo szybko ulega zniszczeniu.

Pzdr.

Opublikowano

A ta lampa co nie reguluje to poziomuje się podczas włączania swiateł oraz podczas dociążania bagażnika/przodu? NIech ktoś huśta ci tyłem, później porzodem i zauważ czy ta "sprawna" lampa dokonuje korekty świecenia. Jeśli nie to: masz uwalony czujnik poziomowania (przedni lub tylni) (stąd wariuje lampa poziomująca się) plus nie poziomuje ci lampa "sprawna".

Jak ci podpowiadają wyżej - zamień je miejscami (na próbę oczywiście) i zobacz co się dzieje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.