Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam wszystkich mam takie pytanie czy sciagal ktos moze "blokade" mocy na silniku chodzi o E90 320d 163KM. Kupilem autko z belgi a tam fabrycznie ograniczano moc na 150KM z jakiegos tam wzgledu..czy jest mozliwe przywrocic pierwotna moc bez wiekszych ingerencji i czy to jest tylko sprawa kompa czy jeszcze cos moze mechanicznie trzeba pogrzebac bac wymienic..z gory dzieki za podpowiedz.pozdrawiam
Opublikowano

Tylko wymiana oprogramowania w sterowniku silnika. Po prostu update do nowej wersji i po krzyku :lol:

Skąd jesteś?

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano
Z Krakowa :mrgreen:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

kolego jestem z rzeszowa

z tego co sie dowiadywalem moze tez byc jakas blokada mechaniczna na kolektorze ssacym dlatego pytam bo nie bardzo mi sie to wydaje prawda..

Opublikowano

Nie, nie ma nic oprócz ograniczenia w samym programie.

Rzeszów to dość daleko. Jakoś nikt w tej chwili mi nie przychodzi do głowy kto mógłby to zrobić - może zapytaj Kolegę Stig. On tam mniej więcej z okolic jest - może i robi updaty?

Jest też i http://www.carpediemdiag.npx.pl/viewpage.php?page_id=33

 

To nie są sugestie ale tylko czyste dane informacyjne :mrgreen:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

To nie jest żadna "blokada", ot po prostu inne ustawienia parametrów silnika, które "korygujesz" w taki sam sposób jak chiptuning.

W moim przypadku ze 163 KM przerobionych fabrycznie na 150 KM zrobiło się 200...

Ale oczywiście może sobie po prostu przywrócić moc 163 KM i tyle.

Opublikowano
a jak to sprawdzić , bo w dowodzie mam 120 kW czyli 163 km a ma hamowni wyszło coś ponad 150 km? za to moment obrotowy wyszedł nawet lekko większy niż w serii.
Opublikowano

A co Szanowni Koledzy sądzicie o tym http://www.44tuning.pl/chip-tuning-bmw-320-d-e90-163-km

Może ktoś to montował u siebie ? Bezpieczne to ? Którą opcje lepiej wybrać ?

 

Nie jestewm fanem modów i chipów ale nigdy nie mówi się nigdy , może parę kucy by się przydało kiedyś . :mrgreen:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

@rasta78: Jeśli masz w dowodzie wpisane 120kW to silnik ma "fabryczne" 163KM i tak był sprzedany & zarejestrowany. Jeśli na hamowni wyszło Ci inaczej to znaczy że faktyczne osiągi Twojej jednostki nie trzymają w 100% fabrycznych parametrów (kwestia eksploatacji, ustawień silnika, itp.). Myślę że każdy samochód nie ma identycznych parametrów na serii, zawsze jest jakieś odchylenie +/- 5%... Dla przykładu moja jednostka jak wspominałem to było te fabrycznie 120kW obniżone do 110kW (150KM). Na hamowni przed chipem faktyczny pomiar wyszedł 156 KM.

 

@amsat: Ja bym tego nie brał. Tańsze od profesjonalnie dedykowanego programu pod Twoje auto zrobionego przez dobrego tunera (chociaż z tym też różnie, bo taki program kosztuje ok 1300 PLN, mniej więcej tyle co ten "ekstremalny" box), ale w związku z tym że nie jest to customizowane rozwiązanie to nie będzie ani tak samo bezpieczne jak custom program, ani nie będzie miało takiego efektu jak piszą na stronie (każdy silnik ma trochę inną charakterystykę). Jedyne plusy to wygoda związana z tym że łatwo to wpiąć / wypiąć, no i w razie ewentualnej obowiązującej gwarancji nikt się nie przyczepi bo to zdejmiesz.

 

EDIT: Nie doczytałem, ten ich "ekstremalny program" to właśnie customowy chip; więc to co napisałem dotyczy tych dwóch "słabszych" rozwiązań box. Zwróć uwagę że robiąc custom program wcale nie musisz robić maksymalnych przyrostów, może sobie np. zrobić program na 180 KM i 380 nm...

  • Zarejestrowani
Opublikowano
A co Szanowni Koledzy sądzicie o tym http://www.44tuning.pl/chip-tuning-bmw-320-d-e90-163-km

Może ktoś to montował u siebie ? Bezpieczne to ? Którą opcje lepiej wybrać ?

 

Nie jestewm fanem modów i chipów ale nigdy nie mówi się nigdy , może parę kucy by się przydało kiedyś . :mrgreen:

 

Chlopakow z opola omijaj szerokim lukiem, bardzo slabi sa , zdzieraja kupe kasy i oszukuja na wykresach, mojemu ojcu w pasku 170km zrobili na wykrecie 180km :duh: i 680 nm :mrgreen: istna magia a co najlepsze auto sie gorzej Zbiera i notlaufy lapie a ojcu ju sie nie chce do nich na poprawke jechac :nienie:

Chcial jeszcze subaryne do nich zatargac to powiedzialem ze mu kluczyki schowam , ale kolega mu polecil a ojciec juz 57 lat wiec nie przetlumaczysz :oops:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Ja się przyznam że monitoruje temat, interesuje mnie to jak można zdjąć blokadę. Sam upgrade softu powinien załatwić sprawę ale nie mięłam takiego auta wiec nie wiem. Jak by miał to bym działał z przekodowaniem i upgrade tylko czy upgrade nie zrobił by się też w ramach softu do sterownika z ograniczoną mocą ?

 

Zastanawiająca jest inna kwestia.

 

Mianowicie jak widziałem wykres z hamowni auta które miało blokadę E90 320d 150KM i widziałem wykres auta które blokady nie miało E90 320d 163KM to i jedno i drugie auto po zrobieniu programu miało podobny wynik trochę ponad 190 KM. Jednakże auto które w serii miało 163KM znacznie wcześniej osiągało maksymalny moment i znacznie wcześniej rósł przebieg momentu różnica była około 200 - 300 obr.min.

I teraz sam osobiście wolał bym aby program był robiony w aucie które najpierw miało zdjęta blokadę mocy i dopiero potem chip niż bez zdjęcia blokady podniesiona moc mimo iż wynik końcowy był podobny.

Opublikowano

No nie wiem, mi się wydaje że "zdjęcie blokady mocy" = chip ale może jestem w błędzie. Nie wiem jak wyglądały wykresy które widziałeś, może to że wyniki 150KM i 163KM się różniły wynikały po prostu z innych ustawionych parametrów chipa? U mnie droga 150 KM (faktycznie 159KM) do 196KM (352Nm --> 419Nm) wyglądała tak:

http://img577.imageshack.us/img577/6660/bmwki.jpg

Opublikowano

Co prawda trochę inny przykład znalazłem ale zerknij tutaj na samym dole linku. Zobacz jaki moment ma przy obrotach 1800 jedno auto i drugie, jedno miało obniżona moc bo było flotowe.

 

viewtopic.php?f=70&t=130083&start=870

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Ja mam auto z belgii z fabryczny zd

Awieniem ze 143 do 136 i jak mi chipowali auto na starym sofcie hamownia wyplula 134 km po aktualizacji softu 147 :twisted:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Tak dla porównania :-)

Zwykła

http://imageshack.us/f/824/520datxps1.jpg/

Flotowa

http://imageshack.us/f/854/bmw520dflotaxps1.jpg/

 

Zerknij od dołu przy 2000 obrotów w przypadku normalnej masz 330 Nm a przypadku flotowej masz 290 Nm no i zobacz ze moc końcowa tez inna.

Zerknij na obroty 1800, zwykła - 290 Nm a flotowa - ok 240 - 250 Nm

Robione przez tego samego tunera, oczywiście niema dwóch idealny takich samych aut ale różnica około 40 Nm przy niskich obrotach to ponad 10% wartości.

Opublikowano
Ja mam auto z belgii z fabryczny zd

Awieniem ze 143 do 136 i jak mi chipowali auto na starym sofcie hamownia wyplula 134 km po aktualizacji softu 147 :twisted:

 

Czyli sama aktualizacja pomogła ?

A masz może numer sterownika DDE jaki miałeś na oryginale ( naklejony na sterowniku) a jaki masz teraz ?

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Pomogla sama aktualizacja, podobnie u jednego z forumowych kolegow ktoremu naprawialem zegary, mial w serii 150 km i po naprawie zegarow i aktualizacji ( nie mowilem mu o tym ze robie aktualizacji dde , bo chcial tylko frm i kombi :twisted: ) zadzwonil po drodze i powiedzial ze auto jakies zwawsze sie zrobilo i lepiej sie zbiera :)

 

Nie mam numeru, kiedys jak bede jechal po cos do wrocka to zajade do ciebie na rolki to sobie obejrzysz co chcesz a ja jestem ciekawy na ile mi program zrobili bo auto mimo wszystko sie slabe wydaje :/

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Pomogla sama aktualizacja, podobnie u jednego z forumowych kolegow ktoremu naprawialem zegary, mial w serii 150 km i po naprawie zegarow i aktualizacji ( nie mowilem mu o tym ze robie aktualizacji dde , bo chcial tylko frm i kombi :twisted: ) zadzwonil po drodze i powiedzial ze auto jakies zwawsze sie zrobilo i lepiej sie zbiera :)

 

Nie mam numeru, kiedys jak bede jechal po cos do wrocka to zajade do ciebie na rolki to sobie obejrzysz co chcesz a ja jestem ciekawy na ile mi program zrobili bo auto mimo wszystko sie slabe wydaje :/

 

No to zapraszam to posprawdzamy co i jak.

Opublikowano
Koledzy, powiedzcie mi jedną sprawę: skąd wiecie że macie ograniczoną moc? Gdzieś to jest napisane?

 

Na przykład w dowodzie rejestracyjnym masz napisane ile masz kW.

Jeśli masz auto przed liftem to powinieneś mieć 163 KM (120 kW), jeśli masz auto po lifcie powinieneś mieć 177 KM (130kW).

Opublikowano
Koledzy, powiedzcie mi jedną sprawę: skąd wiecie że macie ograniczoną moc? Gdzieś to jest napisane?

 

Na przykład w dowodzie rejestracyjnym masz napisane ile masz kW.

Jeśli masz auto przed liftem to powinieneś mieć 163 KM (120 kW), jeśli masz auto po lifcie powinieneś mieć 177 KM (130kW).

Silniki 143/177KM pojawiły sie jeszcze przed liftem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

witam,

mam pytanie gdzie lepiej aktualizacje softu zrobic? w BMW ASO (np Sikora BMW Bielsko Biała koszt 480PLN) czy szukac jakiegos magika(możecie kogoś polecić na śląsku)? czy moze samemu sie da(kabel jakiś tam mam)?

Opublikowano
Koledzy, powiedzcie mi jedną sprawę: skąd wiecie że macie ograniczoną moc? Gdzieś to jest napisane?

 

U mnie jest to napisane w VINie. Auto przeznaczone na rynek belgijski i moc została fabrycznie obniżona, żeby rejestrujący mógł zmieścić sie w niższych widełkach opłaty rejestracyjnej i podatku drogowego. Ja za zarejestrowanie mojej 5-letniej 325i zapłaciłem 1925euro :evil:

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Zgadza się moja też jest belgijska i też kidyś miał obniżoną moc ale kwestia godzinki lub dwóch na pełny update i mamy przywróconą moc i najnowsze sterowniki we wszystkich modułach ;)

 

@nics, masz PW

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.