Skocz do zawartości

320d zgasła w trakcie jazdy... PROBLEMY PO PRZEKŁADCE SILNIK


luxonnn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie. Piszę, gdyż ręce mi opadają. Moja e46 320d (138KM) 199tys km w automatycznej skrzyni biegów umarła. Ale od początku.

Tu przed śmiercią, silnik dość głośno klekotał, czego w środku nie było słychać. Dźwięk był podobny, do klekotu przy pękniętym kole pasowym.

Nie wiem ile tak jeździłem? Tydzień? Miesiąc? Nie dłużej.

 

Wracając z pracy, całe szczęście już pod domem silnik w trakcie jazdy zgasł. I więcej nie odpalił.

Wcześniej, czasami przy odpalaniu rozrusznik zacinał się na bendiksie. Teraz zacinał się już za każdym razem. Naprawiłem rozrusznik i tragedii ciąg dalszy,

rozrusznik nie ma siły ruszyć wałem. Kluczem wału ruszyć też się już nie da. Drugi mechanik odmówił mi pomocy, wróżąc różnie - zatarty (olej raczej był, jak można dopuścić do braku oleju?), łańcuch? Pęknięty wał?

 

Poradźcie coś...

 

Ew namiary na podobny silnik do kupienia?

Edytowane przez luxonnn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w automatach też wały pękają... :( o ile to wał oczywiscie... na jakim oleju kolego jeździłeś??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i diagnoza jedna - pęknięty wał na wysokości czwartej panewki. Zakupiłem drugi silnik, nie bez problemów dokonałem przekładki.

Problemy dotyczyły konieczności zakupu kilku nowych części takich jak świece, pompa wody, poduszki etc...

 

Ale najważniejsze, silnik chodzi ok, z tym że w trakcie jazdy zapala się i gaśnie kontrolka akumulatora. Czasami miga, czasami nie. Nie wiem na ile ta zależność jest prawdziwa, ale wydaje mi się że wraz ze wzrostem czasu pracy silnika miganie nasila się. Raz zdarzyło się że na stałe zapaliły się - kontrola trakcji i abs. Po ponownym uruchomieniu silnika sytuacja nie pojawiła się.

 

Drugim problemem jest bardzo duża wibracja rury wydechowej zaraz po uruchomieniu, dźwięk jest bardzo intensywny, a sama rura trzęsie się jak na dużym kacu. Po paru sekundach od rozruchu problem ustaje.

 

Zanim pojadę na reklamację do mechanika proszę o jakieś konkluzję. Nie chcę dać się oszukać :)

 

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w trakcie jazdy zapala się i gaśnie kontrolka akumulatora

alternator do regeneracji

duża wibracja rury wydechowej zaraz po uruchomieniu

norma wywołana większą dawką rozruchową. Do wymiany najprawdopodobniej wieszak tłumika, lub regulacja na połączeniach kołnierzowych układu wydechowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.