Skocz do zawartości

318i M43 tourning - problem z prowadzeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

podczas jazdy strasznie rzuca i buja samochodem w różne strony, trudno go nie raz utrzymać na drodze,

tak się zachowywał na oponach zimowych jak i teraz letnich,

w zawieszeniu już wymieniłem:

- przód praktycznie kompletny, łącznie z amorkami

- tył, tuleje wahaczy, amorki niby dobre

 

ostatnio była robiona cała geometria, ustawiana laserowo, przód i tył, wciąż bez poprawy....

 

co może być przyczyną takiego zachowania auta?

Opublikowano

opony 195/65/15 letnie i zimowe

jesli chodzi o tuleje tylne progowe byly zmieniane

 

wydaje mi sie, ze zaladowany ( 5 osob ) troszke lepiej sie prowadzi

Opublikowano

ostatnio była robiona cała geometria, ustawiana laserowo, przód i tył, wciąż bez poprawy....

 

 

Laserowo to archaiczna metoda, jak ktoś nie potrafi tego obsługiwać, albo zrobi na szybko, to niezbyt dobrze ustawi. Geometria w takich autach to na czterogłowicowej z kamerami albo 3D.

Opublikowano

tulejki były sprawdzane na szarpakach i niby są dobre,

 

a czy miękkie sprężyny z tyłu mogą mieć aż takie znaczenie? tył pojazdu tak jakby lekko był w dole wzg. przodu

Opublikowano
a ja bym stawial na maglownice

 

Zanim sie wymieni maglownice, to trzeba pierwsze sprawdzic czy aby drążki kierownicze nie maja luzów. Oprócz sprawdzenia końcówek drążków kierowniczych, sprawdza się je w mijscach przegubów kulistych (osłoniete miechem). Często najpierw tam pojawiają sie luzy i mało kto to sprawdza.

Opublikowano

ostatnio była robiona cała geometria, ustawiana laserowo, przód i tył, wciąż bez poprawy....

 

 

Laserowo to archaiczna metoda, jak ktoś nie potrafi tego obsługiwać, albo zrobi na szybko, to niezbyt dobrze ustawi. Geometria w takich autach to na czterogłowicowej z kamerami albo 3D.

Sorki ale nie mogłem się powstrzymać. :duh: Tak kućka, jeszcze namierzanie satelitarne, położenie GPS, sejsmograf i Bóg wie co jeszcze. :twisted:

 

a ja bym stawial na maglownice

Też bym na to stawiał. Ale też sprawdź u siebie przegub kolumny kierowniczej. Jak otworzysz machę to będzie to element przymocowany do maglownicy. W tym przegubie mogą pojawić się luzy i to może powodować myszkowanie auta po drodze. Bo rozumiem że autko ucieka Ci w taki sposób że jedzie po prostej i musisz cały czas kontrować kierownicą o kilka cm, to raz w lewo to raz w prawo? I dodatkowo jak kontrujesz kierownicą, np. w lewo, czujesz że auto jedzie prosto i nagle czujesz luz w kierownicy, auto skręca bardziej - i kontrujesz w drugą stronę?

Nr 1 na poniższym schemacie:

http://static.bmwfans.info/images/epc/MzkxMl9w.png

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano

ostatnio była robiona cała geometria, ustawiana laserowo, przód i tył, wciąż bez poprawy....

 

 

Laserowo to archaiczna metoda, jak ktoś nie potrafi tego obsługiwać, albo zrobi na szybko, to niezbyt dobrze ustawi. Geometria w takich autach to na czterogłowicowej z kamerami albo 3D.

Sorki ale nie mogłem się powstrzymać. :duh: Tak kućka, jeszcze namierzanie satelitarne, położenie GPS, sejsmograf i Bóg wie co jeszcze. :twisted:

 

 

Robiłeś kiedys geometrię w samochodzie? Jak nie to darój sobie te szczeniackie komentarze.

Opublikowano
morris4life twoje pojecie geometrii w samochodzie ogranicza sie pewnie tylko do zbieżności i na dodatek tylko na przedniej osi. Ja geometrii zrobiłem setki, a miedzy tym na wszystkich tych sprzetach, łacznie z tym archaikiem. Niejednokrotnie poprawiałem po warsztatach, które własnie geometrie ustawiaja na starych sprzetach.
Opublikowano
morris4life twoje pojecie geometrii w samochodzie ogranicza sie pewnie tylko do zbieżności i na dodatek tylko na przedniej osi. Ja geometrii zrobiłem setki, a miedzy tym na wszystkich tych sprzetach, łacznie z tym archaikiem. Niejednokrotnie poprawiałem po warsztatach, które własnie geometrie ustawiaja na starych sprzetach.

 

Ej...marbie - bez obrazy. Nie denerwuj się tak. Moim zdaniem tylko lekko przesadzasz z tym ustawianiem na jakiś kamerach w 3D. Przecież to jest E36 z lat 90-tych - czy ty myślisz, że producent ustawiał na TAKIM sprzęcie zbieżność w E36 - wątpię.

Ja sam zresztą po wymianie elementów zawieszenia daję do ustawienia zbieżność na stacji - właśnie laserowo i jakoś nie miałem nigdy takiego przypadku aby po tym zabiegu auto mi myszkowało lub zdzierało opony.

 

Tak więc marbie no fance - wpadnij kiedys do trójmiasta, to wyskoczymy na piwko dla zgody :cool2:

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.