Skocz do zawartości

[e46] falowanie obrotów na zimnym silniku m43tu


lukasz_szefu

Rekomendowane odpowiedzi

bry.

bądzcie wyrozumiali dla nowicjusza :oops:

od jakiegoś czasu męczy mnie wymieniona w temacie rzecz.

odpalam silnik chwila ssania i ustabilizowanie obrotów (ok 800 czy 900) i chodzi równo...

robię przygazówkę i czy puszczam gaz od razu czy powoli obroty stają elegancko tak jak powinno...

ruszam jadę dobrze ale jak już podjeżdzam do skrzyżowania czy ogólnie przystaję wciskam sprzęgło i zaczyna się falowanie 900-500 przez chwilę i potem się stabilizują...

tak się dzieje do momentu kiedy silnik się dobrze rozgrzeje po tym jest wszystko dobrze...

czasami zauważam, że przy przyspieszaniu lekko zmuli na jakiś ułamek sekundy, ale to nie jest reguła,że zawsze...

 

podpowiedzcie coś, bo szukałem i szukam wszędzie ale nic konkretnego na ten temat nie ma...

jakieś sugestie, doświadczenia?

to co jest powypisywane na różnych forach itp to starałem się ogarnąć, ale dalej to samo...

dolot sprawdzony, krokowy wyczyszczony, przepustnica też, odma wyczyszczona, ogólnie wszystko z grubsza posprawdzane i niby ok...

 

IMPA chociaż kulawo u mnie chodzi nic szczególnego nie pokazała...

ogólnych błędów silnika brak...

 

w analog values 1 nieścisłość taka:

-load mg/As/Zyl !102.00 a skala od 0 do 7

 

w analog values 2 są nieścisłości takie:

-pulse duty factor i.s. controler 1 [%] !34.12 a skala jest od -10 do 10

-throttle potentiometer angle [%] !9.84 a skala jest od 0 do 5

 

ma to jakiś związek z tym?

 

reszta niby ok poza błędami pdc i tym,że nie łączy mi się z 'BODY' wcale...

 

czekam co macie do powiedzenia, a jak nic nie wskuramy to podjadę na compa jakiegoś konkretnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczyszczenie przepustnicy i krokowca powinno pomóc :wink: Sondy sprawdź na napięcia jakie są i oczywiście na rozgrzanym silniku, żeby grzałki nie robiły problemów i integrator nie wariował. Sprawdź czy po otwarciu korka oleju zmienia się dźwięk, praca silnika bo jeśli tak to będzie przyczyna - uszkodzenie odpowietrznika skrzynki korbowej (ODMA).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczyszczenie przepustnicy i krokowca powinno pomóc :wink: Sondy sprawdź na napięcia jakie są i oczywiście na rozgrzanym silniku, żeby grzałki nie robiły problemów i integrator nie wariował. Sprawdź czy po otwarciu korka oleju zmienia się dźwięk, praca silnika bo jeśli tak to będzie przyczyna - uszkodzenie odpowietrznika skrzynki korbowej (ODMA).

 

 

a czytałeś do końca co napisałem???

proszę:

 

to co jest powypisywane na różnych forach itp to starałem się ogarnąć, ale dalej to samo...

dolot sprawdzony, krokowy wyczyszczony, przepustnica też, odma wyczyszczona, ogólnie wszystko z grubsza posprawdzane i niby ok...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie sprawdzałem inpą i nic nie pokazuje,a parametry wahają się w normie... przy sondach problemem też jest inne spalanie itp ale tego nie zauważyłem...

odma sprawdzona jak się ma zaworek zamknąć to się zamyka, a jak otworzyć to się otwiera czyli membrana pracuje prawidłowo i nie ma 'przeciągu'

 

co do testu z korkiem to też norma czyli nie zasysa jak odkurzacz ani nie dmucha, a praca silnika się nie zmienia znacznie -lekko zafaluje i zmniejszy obroty...

sprawdzane na moim drugim aucie (e36 m43), w którym wszystko gra ok i robi tak samo więc to wykluczam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli czyszczenie krokowca nie daje efektu to PODMIEŃ krokowy z innego, sprawnego auta.

Zazwyczaj - na 99% falowanie obrotów to wina krokowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LUDZIE POMOCY!

 

nic się nie zmieniło, ba, nawet pogorszyło...

wszystko doszczętnie można powiedzieć sprawdzone, po podmieniane co się da i dalej tak samo...

inpa jedna i druga i trzecia tak samo diagnozują, a i carsoft tak samo...

 

co może być przyczyna tak czegoś jeszcze i czego czasem komp może nie pokazać???

 

dodatkowo silnik jakoś dziwnie zaczyna pracować z dnia na dzień jak jest ciepły ,

głośniej chodzi na jałowym też, dostał jakieś drgania na jałowym też, ma czasami małe wahania mocy w trakcie jazdy, coś tam sobie postukuje popukuje pocykuje (jak zwał tak zwał) przy tym czy stoi czy jedzie, ale pali normalnie i spalanie też bez zmian...

w ten temat sie dopiąłem: viewtopic.php?f=69&t=184555

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aż taki ciężki przypadek jestem,że nikt nic nie wie???

 

 

kolejne spostrzeżenia doszły:

silnik zimny i tak jak zawsze w/w objawy falowania, ale gdy załączę klimatyzację to te objawy w ok 60% ustają

czyli:

ruszam bez klimy i obroty falują przy dojeżdżaniu do skrzyżowania jednego czy drugiego tak jak wyżej opisane, potem załączam klimę i kolejne skrzyżowanie czy światła auto zachowuje się prawie normalnie, bo jest tylko lekkie pojedyncze zafalowanie i spokój , a kiedy zaś wyłączę klimę to dalej to samo,aż się silnik dobrze nagrzeje...

 

o co tym razem chodzi????

 

 

a i co do klimy to też pytanko, mianowicie:

załączam klimę chłodzi elegancko, aż ciary wychodzą, ale po jakiejś tam chwili ten chłód słabnie i czasem zanika gdzie po chwili troszku się zwiększa i jeszcze dalej znów zmniejsza i tak w kółko...

patrząc na kompresor to jest on mokry przy kole pasowym a jedna rurka od niego jest, aż biała od szronu, a druga nie

 

-tak jest dobrze czy nie???? (to moje 1 auto z klimą więc nie wiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klimy - tak powinno być. Jeśli masz problem z chłodzeniem to załącz klimę i popatrz na wiatrak klimy - jeśli się nie kręci to musisz go zmienić - inaczej może Ci rozsadzić chłodnicę klimy.

Co do obrotów to przez internet kolego jest to nie do ogarnięcia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za klimę- jak tak ma być to ok - mam teraz spokojną głowę w tym temacie :wink:

 

co do falowania to fakt przez internet nikt mi tego nie naprawi, ale w necie siedzi tysiące osób i jest dużo większe prawdopodobieństwo, że ktoś znajdzie na to 'złoty środek' niż Ci wszyscy mechanicy, po których mam objechane i co sprawdzają z niedowierzaniem to co ja już sprawdziłem to tylko drapią się po głowie i rozkładają ręce...

zostaje mi chyba faktycznie wycieczka do polecanego mechanika w Gdańsku albo ASO :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

siemka dawno nie zaglądałem ale swego czasu walczyłem z tym tematem, żadne inpy itd itp nie pokazywały błedu

 

dopiero po sprawdzeniu (bosh KTS) pokazał że silniczek krokowy mimo że zamyka sie praktycznie do granic swoich możliwości nie potrafi juz bardziej odciąć powietrza którego jest za dużo ,KTS pokazuje zakres % pracy krokówki niestety nie miałem z czym tego porównać, a domykanie z 3-5% wiecej usterke by wyeliminowało.

 

Kupiłeś auto właśnie z tą nietypową usterką której nikt nie potrafi zdiagnozować bo auto całkiem nie gaśnie, a buja sporadycznie ale denerwująco niestety=koszt diagnostyki BMW w serwisie odpada zupełnie gdyż roboczogodzina zabija, a mechaników mamy jakich mamy(komp pokazuje to zrobią jak nie to załamują ręce i odsyłają dalej)!

 

Przechodząc do sedna problemu-bujanie obrotów jest spowodowane nadmiarem powietrza ( wcale nie lewego powietrza)coś od przepływomierza do komory spalania powoduje że ilość powietrza w silniku jest różna od tej o jakiej informuje przepływomierz,moja podpowiedż poszukaj znajomego i identycznej bmw z tym samym silnikiem(nie falującą) i przełóz przepustnice jest to najbardziej prawdopodobna przyczyna tej usterki(nie domyka klapki.dmucha bokami,wypalona już,słaba sprężyna i cofa sie pedał a nie zawsze klapka do konca w przepustnicy)w ostatecznosci uszczelki gdzies na dolocie -tyle moge doradzic gdyz wszystko inne juz przerobiłem(regulator,alternator,odma i weże,czujki temp,uszczelnienie układu dolotu,krokówka,czujka wałka,wału,czujka poł.przepustnicy)

 

a usterke najlepiej sprawdzac czy wystepuje jak zgasisz ciepłe auto to odpal je za 5min i klepnij w pedał gazu i juz bedzą bujać

 

Jak to zrobisz daj znać

 

nygi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.