Skocz do zawartości

rzuca na wszystkie strony oraz drgania kierownicy


Bv8MW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem,że przy 80-90km/h występuja drgania kierownicy i podczas hamowania również to czasami występuje, są momenty, że wszystko jest ok, sądziłem,że to wina opon lub felg, więc zmieniłem na 19/255/35 i jest jeszcze gorzej(wcześniej miałem 16/235,60), ponieważ czuję delikatne drgania kierownicy cały czas, nie mówiąc już, że auto ciężka utrzymać prosto,rzuca nim na wszystkie strony:/ jakiś czas temu wymieniałem drążek kierowniczy, bylem na stacji diagnostycznej i wszystko wydaje się ok, lecz jest gorzej niż wcześniej, czy zbieżność i geometrią rozwiążą mój problem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność to podstawa, ale nie powinno przy tym trząść kierownicą.

Przed wymianą nie trzęsło ???

Jeśli tak to tam musisz szukać przyczyny. Może coś jest źle osadzone lub luźne i stąd wibracje. Od złej zbieżności będzie dodatkowo jeździł po całej drodze.

 

Sprawdził bym jeszcze luz na przekładni kierowniczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , kolego napewo drgania kierownicy nie sa spowodowane zła zbieznoscia,własnie mam taki sam problem z bmw kolegi bicie kierownicy w przedziale 80,90. w mojej bmw było to samo ale po wymianie tuleji wahacza probrem znikł , a u niego nie moge dojsc co jest przyczyna . na twoim miejscu w pierwszej kolejnosci sprawdził bym własnie te tuleje wahacza ,,, . A jesli chodzi o rzucanie to na takich szerokich oponach moze rzucac ale np jak sa koleiny czy nierownosci , jak jest normalna nawierzchnia nie powinno nic rzucac czy sciagac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekko może chodzić, ale jak jest to dość spory luz a kopiesz normalną siłą, to czeka cię wymiana mocowań gumowych stabilizatora.

Choć to nie powoduje objawów które wyżej opisałeś.

Jedynie odczujesz to podczas hamowania. Będzie stuknięcie i uczucie przemieszczenia się karoserii w przód i tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak same te tuleje sa wymienialne , jeli jest tez wybity sworzen to wtedy cały wahacz u mnie były wybite same tuleje sworznie ok, jesli nie masz prasy to porzadne imadło i odpowiedniej srednicy krotkie rorki i wprasujesz imadłem bez problemu , takie tuleje mozna kupic nawet 2 sztuki za 60 zł ale lepiej dołozyc i kupic lepszej firmy np lemforder lub meyle wtedy pojezdzisz dłuzej . to sa te tuleje http://allegro.pl/lemforder-tuleja-wahacza-przod-bmw-5-e39-7-e38-i2270578632.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba znalazłem przyczynę rzucania autem, z przodu mam jedna felge 9J lewa, a prawa 10J z tyłu tak samo:/ ktoś źle założył opony na felgi(może to być przyczyną??), ale tuleje dolne też wymienię ponieważ drganie kierownicy było już wcześniej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img208.imageshack.us/img208/8634/imag0550w.jpg jak się okazało felgi wszystkie są 9J nie wiem dlaczego;/ ale mniejsza o to na obrazku widać dolny wachacz z ta tuleją o której mi pisaliście tak? jak się przyjrzałem to widać tam szparę, więc chyba faktycznie przyczyną będzie to z drugiej strony jest tak samo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, wymieniłem, końcówki drążków a poprawy nie było, dopiero pomogła wymiana tuleji górnych wahaczy z przodu i jeszcze jedno bardzo ważne bo nikt tego nie bierze pod uwagę, sprawdź stan zacisków czy aby przypadkiem lekko nie odbijały, u mnie z prawej strony z przodu lekko trzymał zacisk i autem trzęsło że mało lampy mi nie wypadały z przodu właśnie w granicach między 70-90Km/h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może od razu wymienię wszystko, aby się później nie okazało,że poprawy nie będzie a tylko będę jeździł od mechanika do mechanika:/ są tuleje stabilizatora,wachacza górnego i dolnego?jeszcze coś?:) Kolego o jakich zaciskach mowa? hamulcowych?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
To co u Ciebie jest to na 99% tzw bumerangi...czyli te krzywe wahacze...u mnie było to samo,nic nie pomagało i już mialem nawet kupić nowe opony ale na szczęście wyczytałem,że za drgania kierownicy odpowiedzialne są właśnie bumerangi.Sprawdziłem organoleptycznie ale luzu nie wyczułem...ruszały się lekko same wahacze ale pomyślałem sobie,że na gumach zawsze lekko się podda jak mocno poruszasz ręką...kupiłem jednak nowe wahacze wcale nie drogie...i jak je zamontowalem to wszystko jest tak sztywne,że reką nie ruszysz...dodam jeszcze,że gumy nie były pozrywane ale juz były trochę wyrobione ale sworznie już latały jak szmaty.Teraz nie ma żadnych drgań a autko prowadzi się świetnie.A jezeli są takie drgania,ze raprtownie zaczyna telepać budą i nagle przestaje bez zmiany prędkości to zwróciłbym uwagę na zaciski własnie...miale to w swojej E32...zrobilem regenerację zacisków przednich i laleczka teraz.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.