Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam znajomy moj sie przypala bo znalazl za 145 tysi bmw e 70 4,8 w niemczech w idealnym stanie co w polsce graniczy z cudem .. i sprawa wyglada tak jak to zrobic zeby nie placic akcyzy .auto jest w salonie bmw jako premium selection z przebiegiem nieduzym , czy kupowal ktos auto takie i w niemczech przerabial na ciezarowe zeby zaoszczedzic na akcyzie jak to zrobic zeby nie placic tej akcyzy ?chlopak juz sie ummowil na poniedzialek ze tam bedzie je ogladac i prawdopodobnie je bieze wiec bbylbym wdzieczny jakby pomoc merytoryczna byla jak najszybsza :)
Opublikowano

Kratek (ciężarówek) nie ma juz od prawie półtora roku, ale nawet jak były smaochód jako ciężarowy musiał opuszczać salon (jako nowy) już z homolagacą. Wszelkie przeróbki w celu uniknięcia akcyzy skutkowały wezwaniem urzędu celnego/skarbówki nawet po kilku miesiącach... zadrzało się, że włascicielem był już ktoś inny (oczywiście nie mało to znaczenia).

Teraz się robi bankowozy żeby vat odliczyć.

Opublikowano

POCZYTAJ CYTUJE:

"Zakupiłem od "importera" x5 e53 3,0d z 2005r w 2007r super fajnie ciężarówka 4 miejscowa (nie na firme tylko prywatnie) pojeździliśmy sobie wakacje chorwacja zima narty luzik i sprzedaliśmy w 2008r no niby ok rok 2010 listopad przychodzi pismo z URZĘDU CELNEGO z którego wynika że wszczynają postępowanie celeno-skarbowe z tytułu nie zapłacenia podatku akcyzowego za pojazd bmw x5 nr vin............. i szok :shock: więc długo nie czekając udałem sie do urzędu celnego celem wyjasnienia zaistniałej sytuacji i okazało się mianowicie że UC ma podejrzenia że owa x5 nie jest ciężarówką!!!!!! zaczyna sie tłumaczenie że auto sprzedałem jak dlaczego czemu skąd a przemiła pani gasi mnie tak:PROSZE PANA URZĄD SKARBOWY MA SWOJE PRZEPISY,PRAWO O RUCHU DROGOWYM MA SWOJE PRZEPISY I MY MAMY SWOJE PRZEPISY...oczywiscie byłem pierwszym właścicielem w kraju więc to niby ja mam pokryć nie zapłaconą akcyze jak sie nie zgodze dobrowolnie na zapłacenie akcyzy obecny właścieciel będzie wzywany na oględziny i weryfikacje czy owe auto jest ciężarowe czy nie skoro z fabryki wyjechało jako osobowe a do polski wjeżdźa jako ciężarowe :duh: ale pada stwiedzenie jest pan importerem wewnątrz spólnotowym i pierwszym właścicelem pojazdu w kraju??? pierwszym w kraju owszem ale nie jestem importerem!!!! tylko zakupiłem auto do rejestracji na dodatek posiadam ORGINALNY RACHUNEK ZAKUPU AUTA Z NIEMIEC PRZEZ FIRME XXX gdzie jak zakupuje to auto już firmy xxx...przemiła pani z niedowierzaniem ale mówi tak to są braki w otrzymanych dokumentach z WYDZIAŁU KOMUNIKACJI... W TYM MOMENCIE JA DO PANA NIE MAM NIC :oops: SKORO NIE JEST PAN IMPORTEREM WEWNĄTRZ WSPÓLNOTOWYM POSTEPOWANIE ZOSTAJE UMORZONE I PANA TO NIE DOTYCZY!!!!!PODSUMOWANIE: OGRINALNY RACHUNEK ZAKUPU Z NIEMIEC (handlarze zazwyczaj go nie daja kupującemu) Z KTÓREGO WYNIKAŁO ZE JA NIE JESTEN IMPORTEREM URATOWAŁ MNIE OD ZAPŁACENIA ZALEGŁEJ AKCYZY ZA SAMOCHÓD BMW X5 E53...

CIEKAWOSTKA:wszystkie auta ciężarowe sprowadzone rejestrowane w RP są przekazywane do weryfikacji do podległego urzędu celnego czy aby dane auto nie podlegało akcyzie a UC ma sprawdzenie auta 5 lat"

Opublikowano
ale jak kolega kupil by to z salonu ro dostaje na to fakturke czyli orginalny niemiecki rachunek prawda tylko pozostaje to ze on by byl tym importerem prawda czyli odpada ..dobra dzieki powiem mu ze sie nie da bo nie chce go na mine wpuszczac ..pokaze mu to niech sobie przeczyta pomysli nad yi zrobi jak uwaza
Opublikowano

Generalnie chyba cały proceder z kratkami w autach używanych z importu polegał na tym, że importer wyjmował tylną kanapę, montował kratę za przednimi fotelami czy jakoś tak. Auto było sprowadzone jako ciężarowe wówczas, nie płacili akcyzy, rejestrowało się w PL, a później wymontowanie kratki, ponowne zamontowanie kanapy, stacja diagnostyczna, żeby wbić 4/5 miejsc i tyle. Nie wiem nawet czy znajomy nie sprowadził tak X6 jeszcze zanim nastał renesans kratek u nas. Osobiście nie kombinowałbym, jeśli się na tym nie zna albo nie ma kogoś kto jest bardzo biegły w takich sprawach.

 

Ewentualnie zawsze można zainstalować agregat spawalniczy w bagażniku i zarejestrować auto jako rzeczony agregat :D Nie wiem czy ktoś się śmiał, czy mówił serio, ale na jednym z for o leasingu (dosyć pro) ktoś napisał, że po Poznaniu jeździ jakiś Range w limitowanej edycji właśnie tak zarejestrowany. Jeszcze dotację ktoś na niego dostał :mrgreen: Radzą sobie ludzie :D

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
dokładnie tak jak guteg napisał ... w De robisz papiery na LKW 2 osobowe , w Polsce tak rejestrujesz (nie płacisz akcyzy i jak masz firmę to Vatu) później przerabiasz na osobówkę ... oczywiście warto mieć dokumentację fotograficzną , że auto było faktycznie dwuosobowe ... operacja warta zachodu przy drogich autach bo można zaoszczędzić grubą kasę ;)
Kamil

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.