Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, od dłuższego czasu walczę z problemem centralnego i elektrycznych szyb, które przestały działać. Zmieniałem moduły komfortu i krańcówki w drzwiach, ale nie było żadnego pozytywnego efektu. W ujemnych temperaturach zdarzyło się kilka razy że po włączeniu zapłonu szyby zaczynały normalnie działać, zapalała się też lampka w kabinie ustawiona w pozycji środkowej (światło przy otwartych drzwiach), jednak trwało to tylko do czasu wyłączenia zapłonu. Po ponownym uruchomieniu auta, wszystko wracało do poprzedniego stanu. Dodam też że w czasie gdy elektryka szyb i szyberdachu zaczynała pracować, zamek centralny nadal był martwy. Moduł komfortu po rozmontowaniu nie ma śladu uszkodzeń na płytce. Ostatnim razem gdy szyby zaczęły działać, przy otwartych drzwiach kierowcy, dało się słyszeć wyraźnie dźwięk cykania podobny do pracującego przekaźnika, dobiegający spod kierownicy. Ucichł jak tylko włączyłem światła, szyby działały do wyłączenia zapłonu. Proszę o sugestie, co jeszcze mógłbym sprawdzić w tym przypadku, bo wygląda że moduł komfortu jest sprawny a coś zakłóca jego pracę.
Opublikowano
Możesz rekreacyjnie WSZYSTKIE wtyczki poodpinać (przy odłączonym aku) i prysnąć np WD-40. U mnie takie jaja były z odcinaniem zapłonu i nikt nie mógł nic zaradzić aż rozbebeszyłem cały przód na szczępy i wszystkie wtyczki spryskałem, trzy lata nie mam problemu. Coś może nie stykać.
Opublikowano
Miałem ten sam problem (e36, 320, 1991r). Pod fotelem kierowcy biegną wiązki kabli, łączą się tam też masy. Często zdaża się tak że od wody utleniają się wtyki i kostka się rozpad. Wyjmij fotel odchyl dywan od strony kierowcy i zobaczysz czy to jest to. Godzinka pracy.
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź, problem z wilgocią jest jak najbardziej prawdopodobny bo tapicerka wydawała się mokra jak zdjąłem listwę progową ale nie miałem warunków żeby się temu dokładniej przyjrzeć.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, problem rozwiązany zgodnie z sugestią z wcześniejszego postu, po wyjęciu fotela kierowcy i tapicerki znalazłem kostkę która była całkowicie zaśniedziała i dwa przewody były oderwane. Po oczyszczeniu i podłączeniu na nowo cała elektryka działa jak należy łącznie z centralnym zamkiem. Naprawę przeprowadziłem na razie prowizorycznie bo kostka jest nierozbieralna a nie udało mi się znaleźć na szrocie auta które miałoby ten fragment instalacji w lepszym stanie niż w moim przypadku. Pozdrawiam i dziękuję za wskazanie właściwego tropu.
Opublikowano
Ja też nie znalazłem takiej kostki. Odciąłem wszystkie kable dałem nową zwykłą kostkę jaką używa się w puszkach na ścianie, zaizolowałem taśmą i zapomniałem o problemie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.