Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Większość nowych samochodów, szczególnie BWM ma na nowym lakierze efekt nazywany chyba morą lub skórką pomarańczowa. Ostatnio miałem malowane drzwi i cieniowany bok, wygląd nowego lakieru i tej mory jest dokladnie taki sam jak orginalnego lakieru. Chciałbym dowiedzieć się skąd bierze się taki efekt i dlaczego coraz więcej nowych samochodów tak wygląda? Jak taki efekt uzyskać ?
Opublikowano

co.... znajdzie sie jakiś kozak co potrafi logicznie odpowiedzieć napytanie..... :| sam jestem ciekaw ..

:idea:

było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
Opublikowano
Nie jestem kozak ale spróbuje wyjaśnić. Różne samochody mają różną morke/łuske lakieru. Japońce mają mniejszą a niemcy większą itp. Lakiernik podczas naprawy lakierniczej może dobrać wielkośc tej morki do orginalnej, która jest na reszcie elementów, np przez skórecenie czasu odparowania między warstwami bądz położeniu bardziej bądz mniej wylanej pierwszej warstwy lakieru. Lakier ma tą morke specjalnie, ponieważ gdyby jej nie miał ścierał by się i tracił połysk, a tak ścierają się tylko wierzchołki tej łuski a we wgłebieniach lakier jest nadał błyszczący co w efekcie powoduje że lakier dłuzej zachowuje swój połysk. Troche prostacko wyjaśnione ale myśle że zrozumieliście :wink:
Opublikowano
Ok rozumiem co masz na myśli, ale powierzchnia lakieru, w dotyku i przy spojrzeniu pod rożnymi kątami wydaje się być gładka jak szkło. Jeśli jest tak jak mówisz to poprzez polerowanie lakier stawał by sie coraz bardziej gladki i nie bylo tego efektu?
Opublikowano
Ok rozumiem co masz na myśli, ale powierzchnia lakieru, w dotyku i przy spojrzeniu pod rożnymi kątami wydaje się być gładka jak szkło. Jeśli jest tak jak mówisz to poprzez polerowanie lakier stawał by sie coraz bardziej gladki i nie bylo tego efektu?

 

 

Wcześniej pisałeś że większość nowych samochodów ma morke na lakierze a teraz piszesz że po spojrzeniu pod kątem, powierzchnia jest gładka jak szkło, więc jak to jest? :D Ta morka jest tylko na lakierze bezbarwnym i jest tak delikatna że nie możesz wyczuć jej ręką ale pod światło ją widzisz. Z tą polerką masz oczywiście racje. W wielu warsztatach nie posiadających kabin lakierniczych polerowanie to nieodzowna część naprawy lakierniczej. Lakiernik wiedząc, że bedzie musiał polerować dany element ze wzgledu na to, że powpada mu zanieczyszczeń nakłada lakier z dużą morką gdyż po polerce zmniejszy się ona i zbliży do orginalnej. Z polerką jest jeszcze tak, że można ją wykonywać tylko gąbką, przez co morka wygładza sie dużo wolniej. A jeżeli wycina się zanieczyszczenia to używa sie do tego papieru na klocku a dopiero potem gąbka, co powoduje szybkie wygładzanie powierzchni i tworzenia się tak zwanego lustra na lakierze, czyli gładkiej powierzchni bez morki.

Opublikowano
Niezbyt dokladnie się wyraziłem, powierzchnia w dotyku i wyglądzie wydaje się gładka jak szkło. Jednak odbicia obiektów które się w niej ogląda są charakterystycznie zniekształcone. Czy jest jakaś przyczyna takiego wykończenia lakieru w procesie produkcji? Czy przyczyną tego efektu jest gruba warstwa lakieru nałożona w jednej warstwie?
Opublikowano
Niezbyt dokladnie się wyraziłem, powierzchnia w dotyku i wyglądzie wydaje się gładka jak szkło. Jednak odbicia obiektów które się w niej ogląda są charakterystycznie zniekształcone. Czy jest jakaś przyczyna takiego wykończenia lakieru w procesie produkcji? Czy przyczyną tego efektu jest gruba warstwa lakieru nałożona w jednej warstwie?

 

Nie wiem o jakich zniekształceniach piszesz. Jezeli chodzi Ci o to, że jak się przeglądasz w lakierze to odbicie jest jakby lekko pofalowane to już pisałem. Odpowiada za to struktura lakieru która nie jest gładka tylko ma morke/łuske. Jest ona celowo robiona podczas lakierowania w fabryce aby lakier dłużej zachował połysk.

Opublikowano
cdxa nie podoba ci się ten efekt, że pytasz? Ja miałem lakierowaną maskę w ASO i struktura nie przypomina tej oryginalnej jest bardziej gładka, inna łuska itp. W warunkach warsztatowych po za fabryką nie zrobisz idealnie pod fabrykę struktury. Swoją drogą jaką masz grubość lakieru na nowych drzwiach i cieniowanych elementach, mierzyłeś?
Opublikowano
cdxa nie podoba ci się ten efekt, że pytasz? Ja miałem lakierowaną maskę w ASO i struktura nie przypomina tej oryginalnej jest bardziej gładka, inna łuska itp. W warunkach warsztatowych po za fabryką nie zrobisz idealnie pod fabrykę struktury. Swoją drogą jaką masz grubość lakieru na nowych drzwiach i cieniowanych elementach, mierzyłeś?

 

Kiedyś mi się nie podobało, teraz sie przyzwyczaiłem. Z tego co pamiętam to na nowych drzwiach jest cos koło 130-140 a na cieniowanych kolo 200. Ale nie mam teraz foli kalibracyjnych do miernika, więc moze byc delikatny błąd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.