Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wie ktoś jaki jest oryginalny olej w tylnym moście?? Chodzi o to, że zaczął się lekko pocić przy prawej półoście, a mechanik powiedział, że nie ma sensu wymieniać tylko lepiej kupić olej i raz na jakiś czas dolewać. Problem polega na tym,że nie wiem cz to ma być syntetyk, półsyntetyk cz mineralny >>resztę danych mam i się zgadzają<<. Sądzę że nigdy nie był wymieniany i jest taki jak fabryczny. Facet w sklepie zaproponował mi Orlena za 32 lub Mobila za 43 olej do przekładni. Wie ktoś jak sprawdzić poziom jaki powinien być w tylnym moście i jakiej firmy olej był oryginalnie tam lany??
Opublikowano
Wymiana uszczelnienia przy flanszy półosi to koszt 25 PLN za uszczelniacz plus 1 godzina pracy. Potem wymieniasz olej na mineralnego Motula HD 80W90 i masz spokój na lata i jest szansa, że pocić się nie będzie. Co to za mechanik, który Ci powiedział, że jak się poci to dolewać, jakiś bałwan, będzie ubywać coraz więcej, nie zdążysz dolać ile trzeba i zniszczysz dyfer. Zacznij serwisować auto u braci Jagiełło, masz to szczęście, że jesteś z Łodzi.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Hej, nie musi być wcale 75W, może być 80, zresztą taki jest w instrukcji auta. Do szpery niestety tylko 75W140 i on jest tylko syntetyczny, co przy takim wieku uszczelek prowadzi do ich śmierci.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
75W90 to tez syntetyk - zalecany GL5

 

W tej gradacji są oleje półsyntetyczne, jak i pełno syntetyczne.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Wymiana uszczelnienia przy flanszy półosi to koszt 25 PLN za uszczelniacz plus 1 godzina pracy. Potem wymieniasz olej na mineralnego Motula HD 80W90 i masz spokój na lata i jest szansa, że pocić się nie będzie. Co to za mechanik, który Ci powiedział, że jak się poci to dolewać, jakiś bałwan, będzie ubywać coraz więcej, nie zdążysz dolać ile trzeba i zniszczysz dyfer. Zacznij serwisować auto u braci Jagiełło, masz to szczęście, że jesteś z Łodzi.

 

 

 

a jaki jest koszt robocizny tak "plus minus"??

Opublikowano

Nie wiem jak z uszczelniaczami, ale olej mozesz wymienic sam... o ile masz dostep do kanalu.

Na rozgrzanym oleju odkrecasz dolną srube w dyfrze, czekasz az zleci caly olej, zakrecasz. Odkrecasz górną śrubę - tutaj male schody, bo potrzebna jest strzykawka, albo długi węzyk do wlania oleju - jak zacznie sie przelewać zakrecasz srube i po operacji:P

Opublikowano
A do mostu nie idzie przypadkiem taki sam olej jak do skrzyni automatycznej? Gdzies chyba kiedys czytalem cos takiego i nie wiem ile w tym prawdy.
Opublikowano
A do mostu nie idzie przypadkiem taki sam olej jak do skrzyni automatycznej? Gdzies chyba kiedys czytalem cos takiego i nie wiem ile w tym prawdy.

Nie.

pozdrawiam Bartek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.