Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam taki problem. Wymieniłem dzisiaj w moim bmw (316 Compact 1995r) szczęki i bębny a cylinderki dostały nowe gumki (wew i zew- przewody hamulcowe nie chciały się odkręcić dlatego lepsze to niż wymiana cylinderka + przewodu), cały układ został odpowietrzony, wszystkie odpowietrzniki ładnie się odkręciły, płyn został przy okazji wymieniony na nowy (Dot 4- syntetyczny firmy Comma). Samoregulatory zostały porządnie wyczyszczone, przesmarowane a całość skręcona z nowymi sprężynkami... i tutaj powstaje problem. Pomimo odpowietrzenia całego układu (łącznie z wyprzęgnikiem) pedał jest jakiś dziwny, niby nie wygląda na zapowietrzony, ale wpada strasznie nisko w podłogę i działa dziwnie- długo nic a różnica między zwalnianiem a ostrym hamowaniem jest minimalna (chodzi o siłę nacisku na pedał).

Koła się blokują, auta nie ściąga w żadną stronę... Czy ktoś miał podobny problem, albo ktoś wie co mu dolega? Przywykłem, że po wymianie części ukł. hamulcowego pedał idzie ku górze a nie ku dołowi :) A może jest jeszcze coś czego nie odpowietrzyłem? Pompa na pewno się nie zapowietrzyła- cały czas kontrolowany był poziom płynu.

 

Będę wdzięczny za porady i opinie.

 

Pozdrawiam

Michał

Opublikowano
To że założyłes wszystko nowe i wyczyściłeś samoregulatory nie zwalnia z tego że jeszcze trzeba to wytegulować. Poluzuj na maksa regulację linek przy dzwigni ręcznego i podreguluj szczęki na ''psełdo'' samoregulatorach , po tym zabiegu dopiero podciąg na linkach
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Tak zrobiłem, regulowałem je aż do momentu kiedy bęben wchodził bardzo na styk, prawdą jest, że samoregulatorki nie były w rewelacyjnym stanie. Kupował to ktoś? U mojego dostawcy ta cześć nie występuje, orientuje się ktoś ile to kosztuje?
Opublikowano

Jeśli chodzi o samoregulatorki to cóż oczyścić nasmarować i gitara. U mnie założyłem odwrotnie sprężynki aby ta blaszka co obraca nakrętkę bardziej do niej dolegała.

Faktem jest, że one robią to samo co linka jak masz ręczny zaciągnięty to samoregulatorki nic nie robią.

 

Jeśli chodzi o poziom pedału to wygląda na zapowietrzony. Na 99% jest zapowietrzony. Cóż mocniejsze wciśnięcie pedału nie wiele daję bo powietrze w rurkach się spręża.

 

Jak dobrze odpowietrzyć to potrzeba 2 osoby, jedna siedzi w kabinie 2 przy odpowietrzniku. Osoba w kabinie musi podpompować hamulcem i gdy po wciśnięciu nie opada wciska mocno pedał. Wtedy 2 osoba delikatnie odkręca odpowietrznik upuszcza trochę płynu. Należy nie dopuścić do opuszczenia pedału na podłogę.

Zakręcamy odpowietrznik, puszczamy pedał i od początku. Dużo płynu musi upłynąć zanim uzyskamy odpowietrzony układ. Zakładając, że masz bąbelek powietrza pod fotelem kierowcy, to zanim go odpowietrzysz to będziesz musiał czynność powtórzyć min 20 razy. Trzeba pamiętać o poziomi płynu w zbiorniku oczywiście.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.