Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam w e30 silnik m30b35 z kołem dwumasowym. Zastanawiam się nad zmianą na jednomasowe. Czy to możliwe ?

Jeżeli tak od czego pasuje jednomasowe koło ? Czy będzie jakaś różnica w np. przyspieszeniu, v-max ?

 

Jeszcze jedna nurtująca mnie rzecz:

czy koło dwumasowe ma oryginalnie 3 spawy pomiędzy "talerzami" ?

Burn Ur rubber not Ur soul :)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

tez przylaczam sie do pytania..

z tego co slyszalem to mozna.. ale pewnosci nie mam 100% wiec niech inni powiedza

Opublikowano
Przeróbka niby jest nieduża, tylko że takie koło dwumasowe ma swoje zadania przeniesienia momentu fabrycznego. Przy jeździe dynamicznej konieczne.Wykańczać się będzie na jednomasowym też sprzęgło, a jak sprzęgło to i skrzynia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale opowiadasz. Koło dwumasowe ma za zadanie niwelowanie wibracji, Robi to lepiej niż sama tarcza. Jedyna minus wymiany na jednomas i tradycyjną tarczę to bedzie minimalnie gorsyz komfort, wieksze wibracje.

 

PZDR>

Opublikowano
...Koło dwumasowe ma za zadanie niwelowanie wibracji, Robi to lepiej niż sama tarcza...

 

PZDR>

 

Jeżeli zastąpimy jednomasowym to wibracje wzrosną, co spowoduje większe zużycie tarczy, sprzęgła...czy tak?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wątpię. W dmumasie tarcza jest stała, bez spręzynek. Do jednomasu tą tarcze zastępujesz tą tradycyjną ze spręzynkami.

Kolega mial taki zestaw w A3 1,8t 180km i nie mial problemów zadnych, bo zmianie na zwykłe koło. Wytrzymałość skrzyni zalezy od jeźdzacego.

 

PZDR>

Opublikowano
Zgadza się wszystko, ale czy te "sprężynki sobie poradzą" przy dieslach i momencie? Ale sam wiem Valeo robi zestawy do przeróbek.Jeżeli ktoś trzyma się zasady, że jeżeli producent się nie myli to nie zmienia. :wink:
Opublikowano

No dobra ja w swoim actrosie mam 410 km i 2100 nm i zauważ że tam nie ma żadnych dwumasów a tarcze są na sprężynkach.

targa duże ładunki i znosi na pewno większe obciążenia niż to bmw więc nie martw się i zmieniaj. 20 lat temu były auta i były mocne silniki i nie miały dwumasów. Dwumas powstał żeby płynnie chodziło na jałowym i żeby przy puszczaniu sprzęgła nie było szarpania

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dwumas wymyślili po to by miał osie co psuć i być miał na co kasę wydawać. Kiedyś mocne silniki nie miały dwymasu i chodziło bez problemu...

 

PZDR>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już nie przesadzaj. Stara 6 jakoś nie jeździła jak zetor, czy tam np. stara 7. :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.