Skocz do zawartości

Dziwne problemy z ogrzewaniem...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Moze jak grzebales przy zmianie filtra cos zle podlaczyles wtyczki do sterownika bo pisales cos ze kiepskie dojscie bylo. Sprawdz moze polaczenia te...
Opublikowano
Panowie! Mam ten sam problem. Zimno w samochocdzie jak wszyscy diabli. Wczoraj zlokalizowałem co jest. Spaliła się pompa wody, która się znajduje pod elektrozaworami nagrzewnicy. Jeśli ona nie działa to pompa wody silnika nie jest w stanie podać wystarczającej ilości ciepłego płynu na nagrzewnicę aby ogrzać wnętrze. Poza tym jeśli ktoś np. wymieniał płyn chłodzący to bez tej pompy nie odpowietrzy się do końca nagrzewnica.
Wodzik
Opublikowano

wodzik.czy z tą pompą to dotyczy się moich postów ,.....jaca. :?:

u mnie raz działa,raz nie ---ostatnio po wyskoku ruszyło.czy jak padnie to raz na zawsze,można ją naprawić w stylu reperaturki...u mnie szwankowała tylko strona pasażera,a myślę że nagrzewnica jest jedna dla prawa-lewa mańka auta......... Czy nagrzewnice się odpowietrza osobno myślę że u mnie szwankuje coś odpowiedzialnego za tą stronę np.

pokrętło od temperatury na tą stronę---niech będzie,ale jak wytłumaczyć mniejszą siłę nawiewu :?:

Opublikowano
Między innymi kieruję do Ciebie. Ktoś wcześniej wspominał o podobnym problemie, więc zajrzeć też można. W komorze wirnikowj zbiera się syf, który hamuje wirnik. U mnie było go tyle, że wszystko stanęło na amen i uzwojenie musiało płonąć żywym ogniem. Niestety,samochód taki już kupiłem. Trzeba zdemontować pompę i odkręcić 4 wkręty mocujące komorę wirnika. Jeśli chcesz mogę zamieścić zdjęcia, bo mam tę pompę rozebraną w domu.l
Wodzik
Opublikowano
Aha, jeszcze pytałeś o nierównomierne grzanie. Cóż nie można wykluczyć, że jeśli ta pompa słabo pracuje to gdzieś mogło się powietrze osadzić, ale ja bym spróbował przeczyścić też zawory. Jak bedziesz wyjmował pompę to zawory też musisz wyjąć. Więc do ich rozkręcenia już tylko krok.
Wodzik
Opublikowano

Jaca pisze:

u mnie raz działa,raz nie ---ostatnio po wyskoku ruszyło.czy jak padnie to raz na zawsze,można ją naprawić w stylu reperaturki...u mnie szwankowała tylko strona pasażera,a myślę że nagrzewnica jest jedna dla prawa-lewa mańka auta

wprawdzie nie wiem dokładnie jak jest w e32, ale kiedyś mialem cuś podobnego w innym aucie i powodem była kalpa sterująca nadmuchem. na chlopski rozum, skoro przynajmniej częściowo ogrzewanie jest to znaczyć może, że przyną zimnego nadmuchu o0d strony pasażera może być rozdział powietrza ?Więc (tutaj podrapałem się za lewym uchem :duh: ) myślę, że skoro po skoku zaczęło Ci lepiej grzać, to nie powinna tez byc kwestia nagrzewnicy (mi jak kiedyś w passacie padła nagrzewnica to cała para poszła do wnetrza pojazdu) bo chyba byłoby to ardziejwidoczne i odczuwalne nic częściowy zanik ogrzewania? Szybciej to może być sterowanie, ale czy elektroniczne (to chyba powinien pokazać błąd komputer?) czy bardziej mechaniczne, kórego niestety bez częściowego rozebrania konsolety chyba nie zdiagnozujesz?

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano
Z tym drapaniem za uchem bym trochę uważał :duh: . Miałem podobny problem co JACA. Pompa októrej wspominam ma bardzo duże znaczenie, gdyż wymusza obieg na nagrzewnicę. Włącza się przy otwarciu któregoś z elektrozaworów ogrzewania. Ponieważ jest tu ogrzewanie dwustrefowe, nagrzewnica jest podzielona. Ma trzy króćce -dwa wlotowe i wspólny odpływ. Natomiast zawory są po lewej stronie. Więc jeśli ciśnienie płynu jest zbyt niskie na skutek wadliwej pompy nie odpowietrzy dobrze nagrzewnicy, (szczególnie prawej strony gdyż droga płynu jest dużo dłuższa, )a jeśli będzie w niej powietrze to będą się działy cuda. Może to być również zatarty elektrozawór.
Wodzik
Opublikowano

wczoraj sprawdzam jak tam miewają się płyny i oleje przy -25 st.C

a tam w zbiorniczku wyrównawczym poziom spadł z max do ok.2 poniżej min.Ostatnio sprawdzałem prawie 2 tyg temu,tuż przed mrozami.Cienki wąż,który leci do chłodnicy od strony kierowcy skurczył się od tych mrozów,klamra puściła no i poleciało-sporo.Co dziwne komunikat KALTWASSERSTAND NIE POJAWIŁ SIĘ-latem działa :?: może po tym wyskoku z podjazdu od garażu powietrze w układzie drgnęło i dlatego zaczeło wiać ciepłym :idea: .dolałem płynu do max,jeszcze nie wiem czy pomoże bo akumulator mam pod prostownikiem w domu.CZY PO TAKIM UBYTKU TRZA ODPOWIETRZAĆ UKŁAD :idea:

 

jaca

Opublikowano
Ja mysle ze u mnie to bedzie cos ze sterowaniem...jak jest na cieple ustawione to nie leci bo klapka jest zamknieta, ale jak ustawie na zimne to slysze ze klapka sie otwiera i najpierw leci to cieple powietrze co bylo w kanalach a pozniej juz zimne. Dmuchawa tez roznie chodzi...czyli miecz do remontu. Na razie nie mam czasu zeby wyjac elektronike z auta a poza tym to troche zimno na podworku a nie mam garazu : :cry: Dodam tylko ze u mnie tez ubywa plynu ze zbiorniczka...
Opublikowano
No to chyba mam rozwalony panel sterowania od klimy. Bo mam drugi stary panel i wlasnie przed chwila go wsadzilem i moge ustawiac temperature na strone kierowcy! Tylko niestety ten tez jest zepsuty bo teraz jak mam wsadzony ten to na strone pasazera leci takie powietrze jak na zewnatrz panuje. W lato mialem problem bo lecialo wtedy z tej strony cieple a teraz leci zimne. Musze poszukac kogos ze sprawnym ogrzewaniem i podlaczyc jego panel i zobaczyc jak bedzie zeby znowu nie kupic zepsutego...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.