Skocz do zawartości

320d M47 manual - wibracje podczas jazdy


danielk

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu przy delikatnym dodawaniu lub odejmowaniu gazu w trakcie jazdy samochód bardzo często wpada w wibracje podobne do jazdy po tarce. Ma to miejsce przede wszystkim na 4 i 5 biegu, zdarza się też na 3. Drgania występują przy niezbyt dużych prędkościach obrotowych silnika: bieg 4: maksymalnie do 2000rpm, bieg 5: max 2200rpm. Po pojawieniu się wibracji i mocniejszym wciśnięciu gazu objawy po chwili ustępują (szybciej niż gdybym nie dodawał mocniej gazu).

Kiedy jadę bardziej dynamicznie drgań na poszczególnych biegach praktycznie nie ma. Łatwo je natomiast zauważyć przy jeździe na tempomacie, kiedy zmienia się profil trasy i samochód reaguje, aby utrzymać zadaną prędkość.

Wydawało mi się, że problem może pochodzić od wału, ale po wizycie w warsztacie wygląda na to, że łącznik elastyczny i podpory są ok, luz na wale i półosiach w normie. Innych możliwych przyczyn nie stwierdzono. Jestem umówiony na dokładniejsze oględziny przy okazji zbliżającej się wymiany oleju, ale pomyślałem, że może wcześniej ktoś z Was podpowie co może być nie halo.

Dodam, że w komputerze brak błędów mogących mieć wpływ na w/w objawy. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam coś takiego tylko po wrzuceniu na luz ( manual ) do 40km/h ,po niżej tej prędkości jak rękom odjął .Opony na 100% ok.Też myślę czy to nie podpora wału ,bo luz o którym piszesz ponoć nie musi być wyczuwalny a łożysko i tak może być walnięte . Nie wiem u siebie jaszcze tego nie sprawdzałem .Komputer na tego typu objawy nic Ci nie pokaże . U Ciebie taka sytuacja też ma miejsce ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie objawy występują jedynie przy jeździe na biegu, jak napisałem wcześniej. Nie mam pewności co do stanu podpory wału - na razie zdaję się na ocenę mechanika. Luz, o którym pisałem występuje w osi obrotu wału i nie jest raczej niczym nadzwyczajnym.

Wcześniej nie napisałem, że poduszki silnika i tuleja nr 9 na tylnej belce były nie tak dawno wymieniane, a poduszki pod skrzynią są w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy próbie 'jazdy' na podnośniku, wał nie dawał żadnych oznak. Co prawda budą też nie trzęsło, więc nie mogę powiedzieć, że na 100% wał jest ok.

Mieliście podobne objawy?

Gdyby to jednak był wał to czy nie lepiej próbować go regenerować/wyważyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Regeneracja kosztuje znacznie drozej musisz wymienic krzyzaki a trzeba je dorobic a nastepnie dopiero wal sie wywaza mnie za taka usluge kazali zaplacic 900zl,wiec kupilem uzywke wal za ktory dalem150zl i 100 wymiana.A biegi jak ci wchodza?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałeś na chybił-trafił? Myślałem, że używkę prawie na pewno trzeba będzie wyważać i stąd mój pomysł, żeby zająć się tym co mam.

Biegi wchodzą ok. Od święta zdarza się, że nie chce wejść jedynka - wrzucam wtedy dwójkę i potem jedynka wchodzi bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.