Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Pisze z zapytaniem odnosnie moje e90 320 z 2008 roku. Jest to moje pierwsze BMW dlatego tez nie wiem czy powinenm sie martwic czy to tak ma byc po prostu, dlatego prosze o opinie kogos kto zna juz troche BMW.

Konkretnie chodzi o to ze moje bmw pomimo 177KM zbiera sie mniej wiecej jak audiczka 3 z silnikiem 1.9 TDI, natomiast z np. 2.0 passatkiem nie mam najmniejszych szans, podobnie z mazda 5 (tez diselki). Dogonic 2.0 diselki moge co najwyzej dopiero na odcinku okolo 3-4 Kilometrowym, z wyprzedzeniem idzie juz nieco lepiej, chodzi glownie o rozbujanie go co trwa 'wieki'. Tak to juz jest w BMW 3 ? czy to tylko u mnie ?

Jestem juz po wymianie pompy wodnej co nie bylo szczegolnie tanie dlatego pragne zasiegnac nieco wiecej informacji czy szykowac sie na kolejne wydatki ...

Pytanie zadaje glownie z tego powodu ze wczesniej jezdzilem Dodgem Calibrem ktory posiada okolo 50kucykow mniej a zbiera sie o 3 razy lepiej i nie potrzebuje autostrady by kogos wyprzedzic, a masowo jest prawdopodobnie ciezszy.

prosze o odpowiedz jezeli ktos ma pomysl.

Z gory dziekuje.

Opublikowano

Nie powinno tak być ,gdyż auto z tym silnikiem zbiera się już od ok. 1800 obrotów i ciągnie nieprzerwanie do odcięcia na każdym biegu . Pierwsze 100km/h można osiągnąc w ok. 7.5/8s więc nie ma problemu z wyprzedzeniem paska itp.

Problemem może być kończące się turbo, wtryski, przypchany dpf lub katalizator . Przyczyn może być wiele i bez diagnostyki na oko ciezko coś wróżyć :nienie:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Dzeiki za odpowiedz bo na prawde marwilem sie ze ten typ tak ma :(

Problem byl taki ze wydalem w serwisie okolo 500 zlotych na samo szczegolowe badanie sprawnosci pojazdu. Owszem wyszlo wlasnie ta pompa oraz oponki w kategorii "juz!!" , oraz tarcze, klocki, filtry, olej ponownie za rok (marzec 2013) dlatego zdziwilo mnie ze niemal kazdy 2 litrowy silnik bierze mnie na starcie i srednim odcinku, dopiero na autostradzie zmienia sie sytuacja a dziwilo mnie to przy tej mocy silnika.

Jeszcze tylko takie drobne pytanko, co chwilke pala mi sie swiatla czy moze byc to przyczyna start/stop (jezdze glownie w nocy) i jak co chwilke odpala mi i gasnie na sygnalizacjach swietlnych przy czym mam wlaczone siwatla to moze byc to przyczyna ? Wymienilem 2 tygodnie temu swiatla stopu bo mi padly, a tu od razu drogowe mi lewe szlag trafil 3 dni temu)

Wiem ze niektore pytania wam spie wydadza idiotyczne za co z gory przepraszam , ale dzwonilem po roznych mechanikach jak z ta pompa chcoiaz to byli tacy co mi doradzali wymiane przewodu paliwowego (bo on podobno mogl opasc i naruszyc pewne przewody chlodnicze- mechanikiem nie jestem ale jednak nie wydawalo mi sie to wiarygodne, a dzwonilem na prawde w wiele miejsc, zdecydowalem sie w koncu na serwis) w tym momencie jedak wole zasiegnac waszej rady jako urzytkowanikow BMW .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do problemu z przyspieszaniem to zaczął bym od pomiaru mocy i momentu na hamowni i podpięciu pod komp. sprawdzenia ewentualnych błędów . Koszt niewielki a będziesz wiedział czy coś jest nie tak.
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Ja ci powiem tak, moja 318d jest wykrecona na 180 kucy i prawie 400nm a tez sie srednio zbiera i np subarak mojej mamy 2.0 150konny i pasek 2.0 tdi 170 koni mi odjezdzaja do 90-110 potem juz ja ide lepiej . Wina lezy tez po stronie masy auta i strasznie dlugich przelozen, auto jest oszczedniejsze ale troche muli. Zerknij tez czy sprzeglo sie nie slizga no i podjedz na sprawdzenie bledow i hamownie. Bledy z 50 zl hamownia okolo 100-150 i bedziesz wiedzial co jest los

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

To nie możliwe żeby był tak mułowaty. Bez problemu można przegonić auta do których porównujecie. Przecież 177 koni to nie mało, do tego w napędzie na tył!

Sam jeżdżę 3 tourning 163 konie i daje rade wyprzedzić większość aut.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
MAsz krotsze przelozenia skrzyni, wez sobie na test 318d 122 konna pre lci i 318d 143 konna LCI , zobaczysz ktora sie lepiej zbiera z kazdej predkosci. Smutna prawda niestety. Poza tym bez przesady jak bys sie postawil ze 150 konna octavia w dieslu to by cie objechala i nie ma sily, tylni naped ci nic nie da na prostej, chyba ze przy starcie , ale mowimy tu o ulicznych przepychankach, poparz sobie np w autoswiat na elastycznosc 320d 177 konnej i porownaj np z mondeo 140 konnym ktory ma ponad sekunde lepiej od 80-120 na 5 biegu

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Z tymi prędkościami na poszczególnych biegach 80 - 120 bmw wypada słabo, ale ze startu nie będzie problemu żeby objechać ( 163 - konną ) paska 140km, mondeo 150km, a nawet równo idą z x5 3.0d 218km.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Obawiam się, że co niektórzy nie potrafią korzystać ze skrzyni biegów. Jeśli ktoś pisze o ciągnięciu od 1800 rpm to ja nie mam pytań. BMW robi diesle dość wysoko obrotowe. U mnie automat zmienia biegi przy 4800 w trybie sport. Na trójkę zrzuca jeszcze przy stówce. Z przyspieszeniem i wyprzedzeniem nie mam żadnych problemów także przy manualu. Jak się ma 177 KM to trzeba korzystać z obrotów gdzie ta moc występuje, a nie 2 tys niższych.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Rozmawiamy o elastyczności silnika i o tym ja wypada na tle innych marek, a nie kto jak jeździ, to indywidualna sprawa.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Rozmawiamy o elastyczności silnika i o tym ja wypada na tle innych marek, a nie kto jak jeździ, to indywidualna sprawa.

 

Pzdr

Tylko trzeba rozumieć co to jest elastyczność silnika aby o tym rozmawiać. Na pewno nie jest to czas przyspieszenia na 5 80-120 jak to piszą niedouczeni dziennikarze. Akurat BMW robi diesle wyjątkowo elastyczne. A tak poza tym w tytule wątku widzę tekst o przyspieszeniu, a nie elastyczności.

 

Problem kolegi najprawdopodobniej wynika wyłącznie z braku umiejętności, a nie usterki silnika. Przyspiesza na być może na niewłaściwym biegu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

A ja jestem pewien, że wynika z usterki silnika bo na pewno byłby zadowolony z osiągów tego silnika. I żaden pasek 140 czy nawet 170km nie ma startu do 177km w bmw.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
A ja jestem pewien, że wynika z usterki silnika bo na pewno byłby zadowolony z osiągów tego silnika. I żaden pasek 140 czy nawet 170km nie ma startu do 177km w bmw.

 

Pzdr

Ja sprawy nie przesądzam, zwracam jednak uwagę ze sprawa jest tez zależna mocno od kierowcy, a nie tylko od silnika. Nie pierwszy raz na tym forum spotykam się z opinia by cisnąć na piątce przy 80 km/h.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zarejestrowani
Opublikowano (edytowane)

Ia przy 80 na 5tce jade z rowna predkoscia , przy wyprzedzaniu minimum 2200-2500 obr musze miec wtedy mam moment najwiekszy, czasami jak sie spiesze to latam w ogole w zakresie 3-5 tys pbrotow ale to sporadycznie?

 

A w ogole to czym kolega wczesniej jezdzil bo jak vag-iem to jest calkiem inna jazda tam gdzie w vag silnik juz zdycha w bmw sie rozkreca dopiero u mnie ciag sie konczy dopiero na 4900 i do 5200 sie juz nic nie dzieje wlasciwie

Edytowane przez dziqsek

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

na 5 od 90 idzie jak zła, ja jednak wolę zredukować do 4 żeby szybciej wyprzedzić.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Masz krótszą skrzynię niż ja, ja mam od wersji ED długie przełożenia niestety, ale za to malo pali :twisted:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
MAsz krotsze przelozenia skrzyni, wez sobie na test 318d 122 konna pre lci i 318d 143 konna LCI , zobaczysz ktora sie lepiej zbiera z kazdej predkosci. Smutna prawda niestety. Poza tym bez przesady jak bys sie postawil ze 150 konna octavia w dieslu to by cie objechala i nie ma sily, tylni naped ci nic nie da na prostej, chyba ze przy starcie , ale mowimy tu o ulicznych przepychankach, poparz sobie np w autoswiat na elastycznosc 320d 177 konnej i porownaj np z mondeo 140 konnym ktory ma ponad sekunde lepiej od 80-120 na 5 biegu

 

Nie wiem jak to jest w 177 konnych E90 ale moje 163 jada rowno z BMW 5 F10 2.0D 184 KM w zakresie predkosci 60-180. Wiec uwazam ze zle nie jest aczkolwiek po moim poprzednim samochodzie mialem wrazenie, ze bmw kupilem jakis zepsute :lol:

  • Zarejestrowani
Opublikowano
No wlasnie, inna masa inne zestopniowanie skrzyni. Silniki n47 maja zle dobrane przelozenia pod szybka jazde a bardziej pod niskie spalanie i to czuc, wymiana dyfra lub skrzyni na m47 jest jakis rozwiazaniem? Dla porownania sprawdzcie ile wyciagniecie na 2ce , ja przy odcieciu mam 90 kmh, na trojce ponad 140

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Ja nie mam wirusa itp . ale od startu do 100 km./h do jest dosłownie moment 1,2 i 3 przez cały czas wciskanie w fotel .

Jakie Wy macie auta , że nie macie takiego efektu . Na starcie jeszcze żadne auto mnie nie wyprzedziło i po trasie również .

Fakt ,że nie trafiłem na rasowe ścigacze ale skody, audi i paski w d oglądają tylko moje szybko oddalajace się tylne światła :lol:

W tym 163 konnym BMW mimo swojej wagi odejście jest niesamowite przynajmniej do 140 km/h kończąc na 3 biegu . Na 4 juz trochę muli ale na 5 już daje znowu power a 6 to już błogi bieg przy prędkościach od 160 - 220 km /h ale tylko niestety na autobanie .

 

Jeśli kolega pisze ,że jest inaczej to ma coś nie teges z autem ale co jest nie tak to na forum nikt nie dojdzie bo to trzeba sprawdzić w specjalistycznym warsztacie .

Gdybanie nic nie da i tyle w temacie .

 

Pozdro .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

A tak nawiasem u mnie na 3 tylko do 120 ciągnie.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Może za szybko na 4 zmieniasz ? :shock:

Powinien do 5.000 ciagnąć bez problemu .Przy takich obrotach na 3 mam ok. 140 km/h i potem 4 przez 5 sekund i dalej od razu 5 bo lepiej ciagnie :norty:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

U mnie siedzi M47 i fakt że przełożenie jest bardzo szybkie.

Tak w ogóle to temat i problem jest dosyć niespotykany, bo raczej nie ma czegoś takiego jak mułowate BMW (o ile jest sprawne w 100%).

Po to się kupuje tą markę żeby dynamicznie jeździć - szybciej niż skody i inne passaty :)

  • Zarejestrowani
Opublikowano
W roznych rocznikach byly rozne przelozenia skrzyni i dyfru ( manual i automat tez maja inne) zalezy co sie komu trafie, pojecie wciskania w fotel jest rowniez wzgledne. Jak wezme auto szwagra ( toledo 1.9 tdi 110 km ) to potem mje to rakieta, jak wezme auto od taty i nim troche polatam to wydaje mi sie ze moje zamula niemilosiernie. Czy wciska w fotel ?? Cos tam wciska ale szalu nie robi ot jezdzi poprawnie, ostatnio jechalem 320d w automacie 163 konna i wydawalo mi sie ze auto jest polowe slabsze od mojego ( patrzac na wciskanie w fotel) ale osiagi sa w miare podobne . Najlepej moje auto ciagnie na dwojce od 2500 w gore , potem na trojce tez niezle ale jak mowilem glowy nie urywa. Najgorsza rzecz jaka zrobilem to pojezdzilem 150 km veyronem ( tak jestem zajebisty i mialem taka okazje - mozna mnie lizac po stopach :) ) i teraz malo co juz robi wrazenie niestety, nawet gallardo mojego znajomego nie wydaje sie takie szybkie jak kiedys...

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
U mnie automat zmienia biegi przy 4800 w trybie sport. Na trójkę zrzuca jeszcze przy stówce. Z przyspieszeniem i wyprzedzeniem nie mam żadnych problemów także przy manualu. Jak się ma 177 KM to trzeba korzystać z obrotów gdzie ta moc występuje, a nie 2 tys niższych.

co prawda do takich wysokosci nie ciagnalem jak 4800, z 2 na 3 w okolicach 3500 podobnie z 3 na 4, natomiast na 4 ciagnalem ponad 4000, dodam jeszcze ze na 1 bylo niemal ze idealnie rowno , natomiast gdy juz nadszedl czas na bieg 2 i 3 ja w ogole nie istnialem (on mnie nie wyprzedzil tym paskiem, on mnie rypnal o co najmniej 4 dlugosci samochodu, zeby to bylo metr czy dwa to bym wam nawet glowy nie zawracal) dopiero na 4 jechalismy mniej wiecej tak samo, moze nawet lekko go gonic zaczalem na 5 podobnie. Po prostu sie martwic zaczalem ze cos nie jest tak jak byc powinno, albo ze po prostu BMW tak juz ma, to by chyba gorsze bylo :( moze faktycznie kwestia przyzwyczajenia i znajomosci samochodu zadecydowala, podjechac za rada przedmowcow pojade zeby nabrac 100% pewnosci.

Dziekuje za odpowiedzi.

Opublikowano

Próbowałeś zmierzyć czas do 100 stoperem ??

 

Nie chodzi o pomiar co do setnych i dziesiątych częsci sekundy..tylko po prostu żebyś sie dowiedział o co biega...

 

To auto powinno mieć te 8 s do 100, wiec całkiem szybko...Powiedzmy z manualem wolno zmieniając biegi pewnie powinno być gdzieś 9-10s...

 

Zmierz czas i bedziesz wiedział...nie powinieneś mieć zadnych problemów z wyprzedzeniem Passatów czy innych diesli 2,0...

 

ALe tak czy siak diagnostyka, hamownia wskazana.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.