Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie.

 

Powoli przymierzam się do zakupu nowego autka. To które mam obecnie to rodzinny samochód z silnikiem diesla. Nie żeby narzekał - wręcz przeciwnie - japończyk służy wiernie. Tylko że 64 KM zwyczajnie mi się.. znudziło !

 

Zamierzam kupić coś z serii E-36 . Coś mocnego - 320 lub 325. Naczytałem się że te silniki mają sportowe zacięcie.

 

Po autko zamierzam wybrać się w okolice Monachium, piszecie że tam stoi beemek najwięcej. Znalazłem coś takiego :

http://mobile.de/SIDe4vnEmofOLzUQ.ZBH4X1Iw-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1137108175A1Iindex_cgiD1100CCarZ-t-vctpLtt~BmPA1B81B20C220%81U-t-vCaMiMkPRQuSeVb_X_Y_x_ypr~BSRA6A1B10D3500H30000000AGCPKWHinPublicA2A0A0A0H10000000/cgi-bin/da.pl?sr_qual=G&top=94&bereich=pkw&id=11111111193757600&

 

Moje pytanie dotyczy :

1. Silnik . Który polecacie ? chodzi o awaryjność, koszty utrzymania, spalanie no i frajdę z jazdy :D

2. Skrzynia biegów. Czy przy prawidłowej eksploatacji nie grzeszą nadmierną usterkowością ? (automat)

3. Osiągi. Ile do setki, Vmax, itp.

4. Na co przede wszystkim zwrócić uwagę przy kupnie - takie charakterystyczne cechy które nie wróżą nic dobrego, a kosztują dużo.

5. Może ktoś ma ładne 3 do sprzedania? Przy czym od razu zastrzegam - nie interesuje mnie żadne auto "tjuningowane" - no, ewentualnie ładne aluski, nic więcej. Najlepiej prosto z Niemiec.

 

PS. Gratuluję świetnego forum !Właśnie jestem w trakcie przeglądanie postów :clap:

Opublikowano

Mmmmmmmm

To tak:

Proponowałbym Ci jednak poszukać z silnikiem 2,5 M50 bo to świetny silnik niezawodny pali tyle co 2,0 a moc to już prawie 200 koni i bardzo przyjemna jazda ;)

Silnik 2,5 ma 192 konie a 2,0 150

Co do automatu to ja jestem bardzo za : TAK miałem już parę samochodów z tą skrzynia i nic mi się złego nie działo ale jednak poczytaj forum bo potrafią napsuć ludziom krwi.

Na co uważać przy kupnie ?? Podstawowa sprawa żeby był nie bity a więcej się dowiesz czytają forum.

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano (edytowane)

Poszukaj na forum o E-36. Bylo tego juz dosc duzo.

1. Polecane silniki benzynowe to 1.8 16V z 318 is i 2.5-2.8 z 325i/328i.

Pierwszy to rozsadny stosunek osiagi/koszty, niestety czterocylindrowy,

pozostale to rzedowe szostki, czyli specjalnosc BMW.

2. Nie wiem jak w E-36, automat mialem w E-32 750i i bylem bardzo zadowolony. Nie lubie automatow, ale ten byl najlepszy automatem starszej generacji, jaki widzialem.

3. Tu masz wszystkie dane techniczne:

http://www.bmw-klub.pl/samochody/danetech.htm

4. Na wszystko, jak to przy kupnie jakiegokolwiek uzywanego samochodu.

Przede wszystkim na bezwypadkowosc i sztywnosc karoserii, bo tego juz nigdy nie naprawisz.

5. Popatrz w dziale 'Gielda' - trafiaja sie tam czasem fajne ogloszenia.

Edytowane przez Panfil - BMW Klub Polska

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano (edytowane)

Jak przejrzysz do końca to napewno znajdziesz odpowedź na swoje pytania. Od siebie powiem:

 

1.Z benzyniaków 2,5/2,8 (to dopiero frajda :cool2: ) przy rozsądnej jeździe spali niewiele wiecej niz 2,0 choć i ten całkiem nieźle radził sobie z moją e36. Alternatywnie 2,5tds- charakterystyczny basowy pomruk ww. rekompensuje gwiżdżącą turbinką. Dobrze traktowany jeździ i jeździ. Wysoki moment, jak to w dieslach, duża elastyczność, a przytym "nie chodzi" jak tdi u VW. Tylko że po mieście 1,9tdi spali max6 a 2,5tds z automatem spali średnio niecałe 9 wiec.... :cry2:

 

2. U mnie narazie bezawaryjnie, przy dobrej eksploatacji powinny przejechac sporo ale są "wrażliwe", jak to automaty, więc trzeba z wyczuciem i delikatnie. W czterocylindrowcach były 4-ro stopniowe wiec tu lepiej chyba manual, w sześcio-cyl. były 5-cio więc już lepiej. Przydaje się tryb zimowy (sprawdzone niedawno :P) jest też sportowy ale przynajniej moja jest troche mułowata więc jeśli lubisz ostrą jazde z automatu nie będziesz zbyt zadowolony. Ja jestem bo niekiedy nie mam poprostu ochoty machać lewarkiem, tylko wsiąść i jechać :8) No i prawa ręka wolna :mrgreen: Jeździ się fajnie ale jak sie popsuje to kaplica :doh:

 

3. Polecam link podany przez Panfil-a

 

4. Polecam model od 93 roku wzwyż. Lepsze wykończenie wnętrza w standardzie abs i dwie poduchy itd. Wcześniejsze roczniki ( z początków produkcji) często bywają mocno wyeksploatowane; "używane przez młodych ludzi o sportowym zacięciu" tak napisali w ktorejś gazecie :)

U mnie(w poprzedniej, 320) był problem z falującymi obrotami, szyber był raczej do wymiany (ciężko naprawić-drogie części), pęknięte tylne sprężyny- wymieniłem i od razu tył staną wyżej, brakowało kilku plastików wewnątrz; w zasadzie więcej problemów nie miałem, skrzynia dalej chodziła jak marzenie a silniczek... mmm :)

 

5. Rzeczywiście lepiej poszukać czegoś seryjnego bo chociaż jest większa szansa że poprzedni użytkownicy dbali, ale to nie reguła. Najlepiej kupić od przysłowiowego dziadka w niemczech :cool2:

Edytowane przez pietras99
Opublikowano
Ja proponuje dwa silniki z mniejszych to 1.8 is sam jestem teraz w posiadaniu takiego i jestem pod wrazeniem, ale szczyt marzen to 328 tylko coupe!!! to tylko moje zdanie
Opublikowano
ja rowniez polecam 323i silnik 2.5 170 kucykow bardzo elastyczny i oszczedny a duzo frajdy ..ale nie az jak 328i hih

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.