Skocz do zawartości

brak świateł cofania i pozycyjnego


bartas_pn

Rekomendowane odpowiedzi

witam, sprawa ma się tak jak w temacie, nie ma jednego pozycyjnego w klapie oraz obu świateł cofania. Czasem po włączeniu silnika działa jedno ze świateł cofania, od odpalenia ma błąd przepalonej żarówki. Żarówki na 100% sprawne, sprawdzałem napięcie na pozycyjnym jest, po przyłożeniu żarówki zanika. Gdzie mogę szukać przyczyny? Bo akurat stało się to w weekend, a do przyszłego mam ważny przegląd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kable sprawdzone, 2 przetarte i 1 kompletnie odcięty, polutowałem wszystko i pozycyjne świecą, ale wstecznego nie ma w ogóle. Sprawdziłem za przetarciem (w strone kabiny) przewody do wstecznego i nie ma nich nich napięcia. Gdzie dalej szukać przyczyny? jest coś takiego jak czujnik wstecznego na skrzyni?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź lepiej na kompie błędy w FRM-ie - jeśli długo jeździłeś z błędami żarówki FRM odcina "zwarte" dla niego obwody i świateł już tam nie będzie.

Jest szansa odwrócić ten proces, ale z tego co wyczytałem tylko na FRM2 i nowszych - przynajmniej mnie się udało :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie wymiana modułu będzie potrzebna.

 

Majstrowałem przy tylniej rolecie. Demontowałem silnik od zwalniania zaczepów i frm mnie nakrył przy tym. Zastrajkował i przestał w ogóle nawet próbować zwolnić roletę do czasu aż nie skasowałem błędów.

 

Możesz skasować błędy w samym frm'ie albo hurtem w całym aucie.

Jaką masz Inpe? Po polsku?

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie wymiana modułu będzie potrzebna.

Przy zbyt wielu błędach typu "zwarcie" (zdaje się, że 60) na jednej linii FRM odcina całkowicie dopływ prądu i inpa nie skasuje wtedy takiego błędu.

Ale doczytałem teraz, że stało się to w weekend więc pewnie sama inpa wystarczy.

FRM to ten "modul zaglebien" i najlepiej wrzuć tu listę błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. mqciekk,

A to ciekawe. :shock: Fizycznie odcina uszkodzoną linię? Wiesz coś więcej na ten temat?

 

No i nauczka na przyszłość-nie czekać i liczyć że samo się naprawi tylko brać się za usterki bo jak nie to nasza fura odetnie sobie uszkodzony fragment :grin:

 

bartas_pn, Ja wole inpe po angielsku, przynajmniej coś skumam bo niemieckie opisy błędów mnie zabijają :(

i tak mało kumam ale po niemiecku... :eek:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. mqciekk,

A to ciekawe. :shock: Fizycznie odcina uszkodzoną linię? Wiesz coś więcej na ten temat?

Padła mi lampa od pozycyjnego w klapie (musiało to być jakieś jednorazowe przepięcie bo kable całe), a że nie było w ogóle napięcia w kostce to wyciągnąłem pozycję z drugiej strony i tak jeździłem parę tygodni, aż znalazłem czas się za to wziąć.

W końcu podpiąłem się do FRM-u i sczytałem błędy. Był jeden "Kurzschlussfehler", czyli zwarcie którego nie dało się usunąć przy pomocy inpy.

Aby go wycofać jest cała procedura z użyciem innych narzędzi, ale ponoć działa ona tylko od FRM2 wzwyż.

Dopiero wtedy można było skasować w inpie i lampa dostawała na nowo napięcie.

Tak, że jak widać nie ma co zwlekać z kasowaniem błędów bo można się kosztownie przejechać.

Niemniej po tej jednej sytuacji kabelek mi się praktycznie zwrócił (koszt nowego FRM) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dotrę do domu to podłącze auto pod kompa i napisze Wam co i jak.

Jeżeli chodzi o wersje językową INPY to też bym wolał po ang ale niestety nie posiadam takiej. Jeśli ktoś może to niech podrzuci link na prv (ale do takiej wersji która działa z e90 i da się skonfigurować, bo jak do tej pory udało mi się właśnie tylko z niemiecką wersja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykasowałem błędy FMR i pozostaje 1 który nie daje sie skasować:

0x9CBC Kurzschlussfehler 1

ERR_LAMPE Rueckfahrilicht 0-n

kod błędu 9C BC 61 01 4A 55 1A

 

czy to oznacza ze wykorzystałem limit 60 razy i przewody sa odcięte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się dowiedziałem przy naprawianiu mojego tak to wygląda.

U mnie kod był dokładnie: 9CBB Kurzschlussfehler 4

Chyba, że 9CBB a 9CBC się czymś znaczącym różnią, ale może to być spowodowane różnym modelem FRM.

Możesz spróbować jakoś lecieć po przewodzie ale tu już nie pomogę bo ja załatwiłem wszystko kodowaniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maciekk - masz rację.

 

Z tego co wyczytałem, to po włączeniu zapłonu i wykryciu zwarcia moduł po minucie oczekiwania odłącza obwód aż do ponownego wyłączenia/włączenia zapłonu.

Po 10-ciu próbach blokuje się i nie ponawia więcej prób na uszkodzonym obwodzie. Da się to zresetować /od FRM2 w górę/ ale w sumie tych sprawdzeń może być 60 - potem obwód wyłączony jest na stałe i szukamy nowego modułu.

 

Czyli dokładnie tak jak pisałeś. :cool2: Niemniej jest to zaskoczenie dla mnie :roll:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podrzucisz linka do tych informacji? Bo ja to znalazłem na jakimś zagranicznym forum.

To do czego się w końcu odnosi ta 60tka? 60 razy po 10? czy suma tych do 10 może być max 60?

Aczkolwiek druga wersja chyba nie do końca się zgadza bo przy tym "ożywianiu" FRM-a kasuje się licznik tych błędów, więc raczej już by do 60 nie doliczył..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez na zagranicznym... http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1611769

 

Konkretnie opisuje to ten post http://forums.bimmerforums.com/forum/showpost.php?p=21484636&postcount=22

 

Jestem cienki z matematyki bo nie wiem jak z 10 x 4 zrobić 60 :mrgreen:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak - to również mój pierwszy wynik w google :mrgreen:

Też właśnie nie zgadzają mi się te ich wyliczenia co do ograniczeń, ale w każdym razie działa to tak, jak jest tam opisane i sam ożywiłem FRM tym sposobem.

W prawdzie pisali też, że nie da się w FRM1, ale wydaje mi się, że zawsze warto spróbować - a nuż nie do końca z tym też trafili ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to tylko przepalona żarówka to możesz sobie tak jeździć - to jest inny rodzaj błędu.

Ojciec w e60 zanim się dobraliśmy do tej żarówki też trochę czasu tak przejeździł i nic się nie stało więc nie sądzę, żeby miało się coś dziać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.