Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Muszę wymienić taśmę kierownicy a mam tzw. serduchę z poduszką. Ma ktoś doświadczenie z wymianą? Na co trzeba zwrócić uwagę przy wymianie aby mi poduszka nie wystrzeliła? Nie mam doświadczenia ale mam chęci aby wymienić ją samemu. Przepraszam jeśli temat był gdzieś na forum poruszany ale nie mogłem znaleźć.

Opublikowano

odłańczasz kleme akumulatora i demonujesz poduche odkręcasz w tym celu dwie śróbki na torx t30 od strony licznika

odpinasz następnie od poduchy kable tj od poduchy i klaksonu i jeżeli masz multifunkcję to od MFL także później odkręcasz kierę nasadka 16 później odpinasz wtyczki taśmy od strony kolumny kierownicy i zdejmujesz kierę.

Należy pamiętać przy montażu taśmy aby ją ustawić aby później nie zerwać jej tak

Kręcisz pierścieniem maksymalnie np w prawo aż poczujesz opór i następnie cofasz o 2,5 obrotu w przeciwną stronę i z tak ustawioną taśmą montujesz kierownicę

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Opublikowano
elukaes dzięki za odpowiedź, nie do jednak końca rozumiem ustawianie taśmy. Jeśli zakręce ją maksymalnie w prawo a później o 2,5 obrotu w lewo tzn. że będzie ona ustawiona w pozycji środkowej? Czyli przy demontażu koła musiałbym ustawić na wprost?
Opublikowano
Jeśli zakręce ją maksymalnie w prawo a później o 2,5 obrotu w lewo tzn. że będzie ona ustawiona w pozycji środkowej? Czyli przy demontażu koła musiałbym ustawić na wprost?

Dokładnie dobrze pojmujesz wtedy tak ustawioną taśmę z kierownicą zakładasz na wprost-koła ''wyprostowane'' i równo ustawiasz kierę

Dodam tylko,że czytałem kiedyś aby zdjąć poduchę i uniknąć jej błędu należy odłączyć akumulator i odczekać 15 minut to tak na marginesie a ile w tym prawdy? Nie wiem.Pozdrawiam.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Opublikowano
elukaes jeszcze takie pytanie. Czy w elementach łączących kierownicę mogą być jakieś śruby, łożyska które mogą powodować cięższe działanie kierownicy przy skręcaniu? Czy sama taśma może mieć na to wpływ? Pytam bo u mnie kierownica dosyć ciężko działa i główkuję co może być tego przyczyną. Na pewno nie wspomaganie i maglownica bo wspomaganie nie wyje a maglownicę mam wymienioną.
Opublikowano
Płyn mam ale co jakiś czas muszę go dolewać. Dzięki za pomoc. Na temat kierownicy poszperam na necie może coś znajdę. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.