Skocz do zawartości

318i za duzo pali M40


Bartek1158

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jako nowy użytkownik proszę standardowo o wyrozumiałość :). A wiec do konkretów mam już około pół roku moje BMW E36 318i z rocznika 1992. Kupiłem go przed zimą i spalał mi 10l na 100km, nie bylem tym zaskoczony. Ostatnio zrobiło się cieplej i BMW nadal pali dużo. Zatankowałem za 50zł co dało mi 8.75l i przejechałem na tym 70km. Jedno tankowanie wcześniej jechałem na rezerwie i zatankowałem za 80zł i przejechałem na tym 80km + została mi cała rezerwa wiec wychodziłoby że pali 7l/100km i 6l w rezerwie. Komputer pokazuje mi jak zapalam 28l/100km i taki stan utrzymuje do 3 biegu.( Nie gazuje samochodem, sporadycznie przekraczam 2tyś. obrotów). Gdy hamuje na silniku wskazówka spalania pokazuje 8l. Ciekawe jest to że gdy moja mama jeździ samochodem wskazówka spalania działa normalnie i na 1 biegu pokazuje 15l a przy hamowaniu na silniku wskazówka spada do 0l. Nie wiem czy to jest wina stylu jazdy, moja mama lubi trzymać samochód na wyższych obrotach. Czytałem troszkę i z tego co się dowiedziałem do może być sonda lambda, filtr paliwa, albo przeciekające przewody paliwowe.(Czasami w środku śmierdzi benzyną). Autko bez gazu.

 

Umieszczam fotki z zapytaniami:

1.http://images49.fotosik.pl/1393/792f19331bced7f6m.jpg http://images49.fotosik.pl/1393/508bf12314bf083bm.jpg http://images41.fotosik.pl/1385/d6c6a81ca2a3c0b5m.jpg

Czy tak skorodowany powinien być układ wydechowy czy to tak może wyglądać??

 

2.http://images38.fotosik.pl/1430/cd8334ce96c62d8em.jpg http://images50.fotosik.pl/1448/964a3b1a87ebf704m.jpg http://images37.fotosik.pl/1402/0be9a02cd3f96858m.jpg

To jest chyba sonda lambda tylko nie znam się czy ona jest w jako takim stanie.

 

3.http://images47.fotosik.pl/1439/4e615fe7e45e61d5m.jpg

Właściwie nie wiem co to jest znajdowało się pomiędzy tylnymi kołami i było bardzo osmarane, tak powinno być ??

 

4.http://images45.fotosik.pl/1441/6a49f34cb567c880m.jpg

A to jest pytanie na marginesie czy to jest mój filtr paliwa, bo jak szukałem na internecie to znajdował się idealnie pod siedzeniem kierowcy równolegle, a tutaj tak bliżej koła.

 

Dodam tylko jeszcze że gdy skręcę koła na maxa w jedną albo drugą stronę to skaczą obroty pomiędzy 0 a 1 tyś.

 

Za jakość zdjęć przepraszam i proszę o wasze opnie na ten temat :) Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

odpowiem Tobie tak:

 

- co do spalania, to jak najbardziej idziesz dobrym kierunkiem. Jeżeli sonda lambda zakończyła już swój żywot, albo nawet jeżeli pracuje już nieprawidłowo (nie w swojej prawidłowej skali wskazań) to jak najbardziej samochód będzie Ci więcej palił. Za co odpowiada sonda lambda. A no ona po prostu sprawdza jaki jest stosunek objętości gazów wytworzonych w wyniku spalenia paliwa do objętości powietrza. To daje komputerowi informacje czy nie podawana jest za duża dawka paliwa. Jeżeli komputer nie otrzyma takich informacji (między innymi w wyniku złych wskazań/niedziałającej sondy) będzie podawał taką dawkę jaką ma zaprogramowaną tzw. stałą dawkę paliwa. Co do wskazówki spalania na zegarach - tym się za bardzo w tej kwestii nie przejmuj, ponieważ to są wskazania tzw. na żywo, czyli ile w danej sekundzie twoje auto prawdopodobnie spala - prawidłowo powinno być tak, że gdy jedziesz na biegu nie dodając gazu (np. z górki) to ten wskaźnik powinien ustawić się na 0, a gdy stoisz na biegu jałowym to powinien wskazywać max.

 

Co do twoich pytań o zdjęcia:

1. ciężko dokładnie stwierdzić w jakim stanie masz ten tłumik z tej jakości zdjęć. Co musisz zrobić aby stwierdzić czy tłumik jest jeszcze dobry, to przejrzeć cały wydech od kolektora wydechowego (czyli od przodu auta) do ostatniego tłumika (tylnego) czy nie ma on żadnych uszkodzeń, czy metal z którego zrobiony jest tłumik się nie rozwarstwia (wiesz, czy nie wygląda jak ciasto francuskie), czy nie masz nigdzie żadnych przedmuchów (dziur). Co do jego nalotu rdzą nie przejmuj się tak bardzo. W końcu tłumik narażony jest na silne zmiany temperatur - rozumiesz, tłumik się nagrzewa, a śnieg, woda z kałuży go schładza gdy na niego chlapie - to normalne. Oczywiście ta rdza też ma swoje granice. Weź jakiś klucz w rękę, obstukaj delikatnie cały wydech wsłuchując się czy nie zmienia on znacznie w niektórych miejscach dźwięku (oczywiście rura i puszka inaczej będą brzmiały :wink: )

 

2. tak to jest sonda lambda. Co możesz sprawdzić organoleptycznie to czy wszystkie kable od tej sondy są całe (czy osłona nie jest od nich poprzerywana, masz tam 4 kable: 2 białe, 1 siwy i 1 czarny). Jeżeli któraś z osłon kabla jest wytarta sprawdź czy przewód w środku nie jest wypalony/wykruszony (ja np. miałem taki przypadek że był wykruszony i brakowało w jednym kablu ok. 1 cm przewodu - też mi wtedy dużo auto paliło). Abyś się dowiedział czy sonda prawidłowo pracuje musisz podjechać na diagnozę komputerową - wykonują ją albo zakłady elektroniczne samochodowe, albo poszukaj uprzejmego kolegi na forum ;)

Gdybyś wymieniał sondę lambdę to kupuj tylko oryginał BOSCH -żadnych chińszczyzn, ponieważ to spory wydatek (Bosch to ok 300 zł) a gdy kupisz badziew to możesz się spodziewać, że w przeciągu 6 m-cy, 1 roku będziesz ją ponownie wymieniał, gdyż podróbki po prostu nie wytrzymują.

 

3. To jest dyferencjał tylnego napędu oraz tzw. tylne sanki. Dyferencjał ta rzecz do której jest przymocowany wał napędowy, a sanki to to, do czego przymocowany jest dyferencjał. Co do jego zabrudzenia. Jeżeli jest to błoto z olejem - najczęstszą przyczyna takiego wyglądu są pierścienie uszczelniające dyferencjału. Gdy są już wytarte po prostu wycieka olej z dyferencjału i może to być niebezpieczne dla samego dyferencjału (jakie zadanie ma olej chyba nie muszę Ci tłumaczyć :wink: ). Koszt uszczelki nie jest jakiś duży, ale za to jej wymiana .... uchhh achhh

 

4. Tak to jest filtr paliwa. Twój akurat nie wygląda źle, ale często pozory mylą. Możesz go sam wykręcić i wylewając z niego paliwo zwrócić uwagę czy nie jest zanieczyszczone. Będzie to świadczyło o zasyfionym filtrze. Tylko pamiętaj przed jego zdjęciem zacisnąć przewody za i przed filtrem. I wkładając go spowrotem/ew. nowy zwróć uwagę aby strzałka na nim narysowana była skierowana w stronę silnika - czyli zgodnie z przepływem paliwa (od zbiornika do silnika). Oczywiście nie ma mowy o jego przepłukaniu wodą czy czym podobnym. Filtr nie jest b. drogi, nie warto z nim kombinować i go czyścić, a wymiana to 20 min. - bo zakładam że 2 lewych nie masz :wink: (no fance)

 

 

Aha, co do skręcania kół. Sprawdź poziom i jakość płynu układu wspomagania. Zbiorniczek wyrównawczy znajdziesz pod maską. Gdy ją otworzysz, zbiorniczek zobaczysz po prawej stronie silnika, bliżej kabiny. Znajduje się on m/w pod gumą dolotu powietrza do silnika. Ma taki plastikowy kapsel, który wygląda jak zębatka ;) Odkręć go - na nim znajduje się miarka w dwoma podziałami (jest charakterystycznie wyszlifowany - zorientujesz się jak go zobaczysz) poziom płynu musi sięgać m/w połowy górnego podziału. W najgorszym wypadku pompa już nie domaga - ale b. często jest tak, że jest to spowodowane zbyt niskim poziomem płynu wspomagania.

 

pozdrawiam no i oczywiście daj znać

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.