Skocz do zawartości

E34 m20b20 nowe serducho dziwnie odpala..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich :) Mam kilka pytan jesli ktos moglby mi cos podpowiedziec..

 

Autko E34 sedan 89r silnik m20b20 po kapitalnym remoncie, docierany 1000km przebiegu :)

 

Mam takowy problem, podczas remontu silnika zmienilem rozrusznik stary krecil super, ale udalo mi sie zdobyc "swiezszy" wiec go zalozylem, bmka odpala niezaleznie czy ciepla czy zimna raz na dotyk chwile pozniej trzeba krecic jakby musiala caly obrot walem zrobic i dopiero odpali. Dzis sprawdzilem z ciekawosci kompresje i ma 12 :) jeszcze sie pierscienie docieraja wiec mysle ze bedzie ksiazkowo :) Zastanawiam sie czy moze miec wplyw czujnik polozenia walu, czy dac rozrusznik do regeneracji?

 

Jeszcze jedno pytanko, przed remontem byla jezdzona na gazie przede wszystkim, teraz jezdze wylacznie na benzynce i pojawil sie problem niskich obrotow. mianowicie raz chodzi idealnie, za chwile zaczyna jakby palic na 5 garow . krokowca robilem reaguje na wtyczke, wyczyszczony, przepustnice robilem czysta jak lza. Dzis slyszalem teorie listwy wtryskowej lub czujnika temperatury, dodam ze przelaczalem na chwile na gaz zeby porownac i chodzi idealnie hmm..

 

Dzieki z gory za podpowiedzi jutro zamierzam sie za to brac :))

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi

Opublikowano
z tym odpalaniem to może masz nieszczelności w układzie paliwowym bo pompą przy pierwszym odpalaniu się załącza normalnie ale jak zgasisz i odpalasz to już się nie załączy . musi minąć jakiś czas żeby się uruchomiła przy przekręceniu kluczyka w pozycję 2 . próbuj odmienić regulatora ciśnienia bo może ci tedy zchodzić i też może kuleć na gary
Opublikowano
z tym odpalaniem to może masz nieszczelności w układzie paliwowym bo pompą przy pierwszym odpalaniu się załącza normalnie ale jak zgasisz i odpalasz to już się nie załączy . musi minąć jakiś czas żeby się uruchomiła przy przekręceniu kluczyka w pozycję 2
Opublikowano
hmmm zaraz pojde testowac z przeplywka ale odlaczalem i reakcja byla tylko nie pamietam jaka:) co ciekawe wczoraj bylem u znajomego mechanika zdjal wezyk z regulatora przy odpalonym silniku i ani gram paliwa nie polecial ;/ tego tematu nie przerabialem jeszcze. nie wiem czy powinno poleciec ? czy jak to dziala.. sproboje jeszcze z czujnikiem temperatury do kompa przy termostacie moze raz sie zalacza raz nie i wali blad ..
Opublikowano

Czujnik sprawdź, bo jak jest walnięty daje raz błędne dane na komputer, który ustawia się w automat i nie bierze go pod uwagę (ustala sobie stałą temperaturę 80st której tak na prawdę silnik nie ma). Warto wymienić cena jakieś 25zł febi. Przerabiałem temat ostatnio. Ważne żeby po ew. wymianie zresetować komputer (wbrew obiegowym teoriom w necie komp od m20 to nie puszka z rezystorami która ma sztywno ustalone dane i się nie "uczy"...)

Jeśli chodzi o odpalanie mam to samo u siebie od 100tys km. Przyzwyczaiłem się szczerze mówiąc. Nigdy nie miałem czasu aby się za to zabrać. Rozrusznik nie ma z tym nic wspólnego. Powodów może być multum... z pompą paliwa włącznie (cofanie się paliwa choć to tylko teoria i powód jest gdzieś...:) )

Czujnik położenia wału albo działa albo nie raczej pozycji pomiędzy nie będzie miał.

 

PS. Ten cholerny czujnik temperatury przy termostacie może namieszać i na benzynie i na gazie.

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
Jak napisałem 25zł febi i bosch 25zł (dla mnie normalne ceny). Wymieniałem oba. Warto wspomnieć że są dwa i nie różnią się tylko średnicą gwintu ale i charakterystyką pracy. Jeden podaje dane do komputera drugi do liczników.
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.