Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam u siebie sytuację gdzie po uruchomieniu silnika po około 10 minutach wyświetla mi się na ekranie błąd DPF.

Jest tak za każdym razem kiedy wyłączę silnik i wyciągnę kluczyk.

Wyłączam informację o błędzie za pomocą przycisku na lewej manetce i do momentu gdy znów nie wyciągnę kluczyka informacja się nie pojawi.

Po wyświetleniu błędu nic w zasadzie się nie zmienia. Silnik pracuje zwyczajnie, nie ma spadku mocy.

Czy ktoś miał podobny przypadek?

Co w takim przypadku trzeba zrobić aby nie wyskakiwał ten błąd?

Proszę o pomoc.

Opublikowano
Prawdopodobnie jest to informacja iż proces wypalania dpf nie został ukończony. Przejedź się gdzieś najlepiej na autostradzie lub drodze expresowej przy minimum 2,5 tyś obrotów przez jakieś 15min i problem powinien zniknąć. Ja tak robię gdy w INPA pojawia się błąd 4D40 PARTIKELFILTERSYSTEM i po przejażdżce znika. Jazda po mieście średnio błąd pojawia się co 500km
Opublikowano

Tak, wyświetla błąd na CID

Pisze też że dalsza jazda możliwa ale trzeba się skontaktować z servisem.

Jechać ii wypalać też próbowałem ale nie pomogło.

Opublikowano

Możesz pojechać do ASO lub innego serwisu i można zainicjować wypalanie dpf. Ja tak robiłem w Rzeszowie Auto Premium Świlcza . Koszt całkowity z przegladem 400 zł . Nastawiaja auto na 3000 obrotów i samochód tak pozostaje przez ok. 1,5 godziny . Po wypaleniu pokazuje 190000 tyś .km. i przez już 8 miesięcy nie było z tym problemu :cool2:

 

Nie polecam czyszczenia chemicznego gdyż jest mało skuteczny i najcześciej prowadzi do uszkodzenia i drogiej wymiany lub likwidacji tego filtra.

 

Może już Ci sie po prostu skończył i czas to sprawdzić próbując go wypalić w ten sposób .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Wypalanie serwisowe to ostateczność, lepiej robić to samemu przy płynnej jeździe z wysokimi obrotami. Zdrowiej dla dpf.
Opublikowano
Wypalanie serwisowe to ostateczność, lepiej robić to samemu przy płynnej jeździe z wysokimi obrotami. Zdrowiej dla dpf.

 

Przecież wiadomo ,że lepiej i już wcześniej kolega Alvarokr to proponawał i nie pomogło :duh:

W tej sytuacji to jedyne wyjście przed jego wymianą lub wycięciem.

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
  • 3 lata później...
Opublikowano

Odgrzewam.

Gdy błąd będzie, to wypalanie się nie odbędzie. U kolegi też się nie chciał wykasować ale spróbowaliśmy w Inpie zrobić diagnozę ogólną w trakcie jazdy i wykasować podczas jazdy wszystkie błędy (był tylko ten od dpf i podgrzewacza filtra paliwa) oraz w czasie jazdy wykasować historię błędów. Udało się.

W Inpie są dwie diagnozy ogólne, przynajmniej dla m47 i pamiętam, że jedną się nie dało, a drugą poszło w sposób, jak wyżej opisałem.

-------------------

Artur

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.