Skocz do zawartości

[316i] Naprawa czy wymiana silnika...


Matio2PL

Rekomendowane odpowiedzi

Kriss mam cały komplet, nawet dyfer :) Matio, jeśli chcesz kontynuować zabawę, to idź na razie najprostszym i najtańszym wariantem, a jakby cie było pomału stać to rób z niej piękność

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z e36 bedzie dobry, ale musisz dać miskę ze smokiem z Twojego silniki, zmień kolektor ssący na Twój.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak ma kopułkę jak Twój to jest to M40, jak nie to znaczy ze to nie jest m40.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem dzisiaj zobaczyć ten silnik i był to chyba m43 ponieważ ta kopułka (aparat zapłonowy tak?) był taki prostokątny całkiem inny niż w moim...

 

 

więc wziąłem się za rozkręcanie tego silnika i może coś się uda z niego zrobić. Znajomy powiedział żebym wyciągnął głowice możne tylko ona będzie do wymiany ponieważ mógł się skrzywić jeden zawór?

 

 

Da rade tak mniej wiecej rade powiedziec co sie zepsuło na podstawie poniższego zdjęcia?

 

http://img836.imageshack.us/img836/6260/silnikk.jpg

 

 

Na zdjęciu widać klucz założy na tą zębatkę i ta zebatka na biegu jalowym i na 1 kreci się z lekkim oporem ( na 1 samochód sie porusza xd)

 

ale za to ta zebaka na samej górze na biegu jałowym jak i wyższum tylko leciutko drgnie o 5mm i sie nie da dalej przekręcić.... na podstawie tego da się coś wywnioskować? W piąte jeszcze będe odkręcał głowicę i zobacze czy nie pękła albo coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sam to robisz czy z kimś? Masz jakoś instrukcję obsługi te rozrządu? Bo z tego co piszesz, to wnioskuję że bierzesz się za coś o czym nie masz pojęcia.

Po pierwsze to nie zablokowałeś wału korbowego, a to jest naważniejsze. Lub bynajmnie wąłem nie ruszać (koło pasowe to jest ta zębatka. To jest własnie wał korbowy. Nie muszę pisać pisać dlaczego jak wrzucisz jedynkę i pokręcisz nim to samochód jedzie. Ten wał powinień być zablokowany, mijesce na to znajdzie w bloku pod rozrusznikiem.

To że jak wąłkiem kręcisz i staje w pewnym miejscy to normalne. Też nie trzeba tłumaczyć dla czego.

Czy krzywki nie pękły? na wałku nie widać uszczkodzeń?

 

PZDR>

 

A m43 nie ma apartu jak m40. Albo ma z przodu głowicy kopłukę, albo nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam robię dobra spróbuje zablokować w piątek i wrzucę jeszcze parę zdjęć;) ni na razie nie widać wygląda jakby było w porządku... mechanik patrzył z zewnątrz i powiedział że nic tutaj nie widać muszę dalej rozbierać

 

czym zablokowac ten wal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kriss on już nie musi wału blokować bo i tak rozrząd się rozjechał

jeśli obracasz dolnym kołem wału bez oporu to znaczy że nie masz ciśnienia na garnkach a górnym nie możesz obrócić bo masz pokrzywione zawory i klinuja się w prowadnicach. naprawa jest nieopłacalna bo m40 1.6 idzie za grosze wyrwać ewentualnie wrzucić m40 1.8 na tej samej wiązce zawsze te 10 koni więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli to tylko będą pokrzywione zawory a nie pęknięty tłok... no ale najpierw trzeba zdjąć głowice by coś ocenić.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już głowica wykręcona...

 

Wygląda ona tak:

 

http://img267.imageshack.us/img267/1483/20120316211.th.jpg

http://img15.imageshack.us/img15/1476/20120316209.th.jpg

http://img4.imageshack.us/img4/2366/20120316208.th.jpg

http://img190.imageshack.us/img190/8408/20120316207.th.jpg

http://img821.imageshack.us/img821/6866/20120316206.th.jpg

http://img707.imageshack.us/img707/3699/20120316205.th.jpg

http://img850.imageshack.us/img850/511/20120316204.th.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Znajomy polecił kolesia który zajmuje się planowaniem głowicy i ustawianiem zaworów... po kontakcie z nim powiedział 300 zł za zrobienie wszystkiego co trzeba wymiana zaworów planowanie itp...

 

No i nie wiem co teraz robić doradźcie...

Czy zrobić ten silnik to będzie ok 550zł głowica + nowy rozrząd

lub silnik 1.8 za 500zł i nie wiadomo w jakim on bedzie zstanie i też będe musiał wymienić rozrząd bo nie chce żeby mnie spotkało znowu coś takiego ....

lub zakup nowej głowicy... lecz mechanik odradził zakup używanej ponieważ nie wiadomo jak ktoś jeżdził wcześniej i coś tam może być wypalone czy coś takiego

 

 

 

i chyba doszedłem o wniosku żeby ją zezłomować:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.