Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ponownie:),czy ktoś mi doradzi ja bez ściągania kolektora ssącego wymienić sterownik świec żarowych.Niektórzy dużo opowiadają że właśnie tak to zrobili,ja niestety w 2.5 litrowej E60 mogę go tylko dotknąć jednym palcem po ściągnięciu osłony plastikowej silnika.Zasłania go jakiś twardy gruby przewód i pełno miękkich wężyków,nie mogę nawet zobaczyć śrub a o ich odkręceniu to raczej mogę zapomnieć.Może jakieś konkretne podpowiedzi,fotki itd..:)Z góry dziękuje....pozdrowionka dla wszystkich
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dzięki z góry,dziś wymieniłem,oczywiście bez zdjęcia kolektora się nie obyło,a co się nakur......:)strasznie ciasno,pozdro
  • 7 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Panowie,dwa razy zmienialem sterownik i dwa razy bez ściągania kolektora...

......................... tajemnica , wartościowy post :cool2:

Edytowane przez Andrzej62
Opublikowano
Panowie,dwa razy zmienialem sterownik i dwa razy bez ściągania kolektora...

......................... tajemnica , wartościowy post :cool2:

jaka tajemnica,jak mam niby wytlumaczyc w jaki sposob wlozyc rece aby sie do niego dostac?

Ale prawda jest,ze z dwiema lewymi nie dasz rady... :mrgreen:

Nie potrafisz go zlokalizowac a myslisz o wymianie? :duh:

Opublikowano
Panowie,dwa razy zmienialem sterownik i dwa razy bez ściągania kolektora...

......................... tajemnica , wartościowy post :cool2:

jaka tajemnica,jak mam niby wytlumaczyc w jaki sposob wlozyc rece aby sie do niego dostac?

Ale prawda jest,ze z dwiema lewymi nie dasz rady... :mrgreen:

Nie potrafisz go zlokalizowac a myslisz o wymianie? :duh:

Potwierdzam da się tylko trzeba nie być lewus ale k... i h.. leciały przyznaje.

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Opublikowano
Też potwierdzam. Przy pierwszym podejściu jak wybadałem gdzie on siedzi to stwierdziłem - nie ma szans. Potem poczytałem jeszcze raz że inni dali radę, więc pomyślałem czemu ja nie dam. No i się udało, trzeba powypinać z uchwytów kilka przewodów, to trochę poprawia dostęp z beznadziejnego na ledwie tragiczny. Do nasadki klucza wkładałem kawałek takiej kleistej masy butylowej żeby mi nakrętka nie zwiała. Trochę trza się napocić z odpięciem kostek. Trudno tu dać instrukcję jak to zrobić. Trwało jakąś godzinę.
Opublikowano

W E6X to jest proste,hardcore jest w X5 E53,gdzie maskę masz na wysokości pasa i nie wiadomo jak sie do tego zabrać...

Tak samo z wyciagnieciem kolektora ssacego,gdzie trzeba rozbierać ścianę grodziowa... :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie,dwa razy zmienialem sterownik i dwa razy bez ściągania kolektora...

......................... tajemnica , wartościowy post :cool2:

jaka tajemnica,jak mam niby wytlumaczyc w jaki sposob wlozyc rece aby sie do niego dostac?

Ale prawda jest,ze z dwiema lewymi nie dasz rady... :mrgreen:

Nie potrafisz go zlokalizowac a myslisz o wymianie? :duh:

Jak bym nie myślał o,(nie wymianie) a naprawie, to po co miał bym go lokalizować .

Jesteś pewien ,że w moim samochodzie mając lewą i prawą rękę można go wymontować bez ściągania kolektora ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czytałem, czytałem - opis Natka dotyczy usytuowania sterownika w starszym samochodzie z starszym silnikiem M 47. Tak jak pisałem wcześniej w moim 520D z silnikiem N47 niema go w miejscu opisanym przez Natka . Prawdopodobnie jest pod kolektorem , piszę prawdopodobnie bo wyciągałem kolektor w zeszłym roku w celu spr.klapek i przemycia i albo nie zwróciłem wtedy uwagi na sterownik albo go tam niema,raczej to pierwsze. W każdym bądź razie jak jest wszystko skręcone za choinkę go nie widać ,kukałem gdzie się da albo jestem ślepy ,nie wspominając o demontażu bez ściągania kolektora. Po kablach od świeć też za daleko bez rozkręcania się niedojdzie, do wiązki i de blada .Tak że ,nie każdemu psu burek

Wie ktoś konkretnie gdzie on jest zakamuflowany i jak się do niego najłatwiej dostać ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Właśnie wróciłem z garażu , jest namierzony .Tak, pod rurą łączącą intercooler z przepustnicą .Mam nadzieję że wystarczy zdemontować tą rurę i powinno dać radę go wymontować,napiszę jak wyciągnę . Wcześniej go nie widziałem psiakość , 50tka na karku niestety :cry2:

Pieczek - dziękuję :cool2:

Nie mogłeś to wcześniej podpowiedzieć , żartuję :wink:

Opublikowano

Z racji na twoj wiek i z okazji tej ze jestes duzo starszy...

:wink: :wink: :wink:

powodzenia przy demontazu.

Moglbys przeprowadzic jakas foto relacje z demontazu dla silnika N47 i wrzucic do dzialu "gotowe recepty"-bedzie dla potomnych :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z miłą chęcią , tylko żebym umiał wkleić zdjęcia :mad2: A jak nie to opisze, myślę że nie powinien być to aż tak trudny demontaż . Pożyjemy zobaczymy :wink:

Dziękuję i pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przepraszam że post pod postem , nie chciałem by się zlewało .

 

Sterownik wymontowany ,bez żadnych trudności. Demontaż banalnie prosty .Zdjęcia, pomijając że nie potrafię wkleić nie są konieczne. mowa o E60,61 N-47 177km. A więc po kolei :

-W pierwszej kolejności odkręcamy imbusem dwie śrubki osłony plastykowej nad chłodnicami żeby mieć lepsze dojście do odłączenia rury od intercoolera .Następnie demontujemy rurę łączącą intercooler z przepustnicą która jest dalej przykręcona do kolektora ssącego.Pamiętamy o odblokowanie zawleczek po obu końcach rury tj.przy intercooler ( nie widać zawleczki z góry -od dołu rury ) i przepustnicy . W górnej części tejże rury jest czujnik ( widoczny ) odpinamy od niego kostkę co by nie urwać cienkich przewodów . Po zdemontowaniu wyżej wymienionej rury , pod przepustnicą ukazuje nam się jak na dłoni sterownik http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/GREO_N47_0011.png tj. A2402.W tym momencie zaznaczam że demontaż kolektora ssącego jest zupełnie zbędny i zez sensu , niema najmniejszej takiej potrzeby . Sterownik przykręcony jest do "blachy" , odkręcamy w pierwszej kolejności tą blachę kluczem 10 z sterownikiem , bardzo dobre dojście , oczywiście wcześniej wyciągamy z sterownika dwie wtyczki które na okres ewentualnej eksploatacji auta bez sterownika ( naprawy ) zaizolujemy przed przypadkowym zwarciem . W tym momencie mamy sterownik wraz z przykręconą do niego blachą w ręce .Trzymając już w rękach ,odkręcamy kluczem 10 dwie nakrętki łączące sterownik z blachą . Jeżeli ktoś to robi pierwszy raz myślę że przez 20 min. bez pośpiechu wymontuje sterownik . Tak jak pisałem wcześniej, w moim samochodzie jest to naprawdę prosta czynność .

  • 3 tygodnie później...
  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.