Skocz do zawartości

320d drgania w kabinie


dobi

Rekomendowane odpowiedzi

witam

opisze jaka jest sytuacja, auto zgodnie z licznikiem 205000 (duże prawdopodobieństwo, że nie kręcony)

Jakieś 2 dni temu (około -8 stopni C) na zimnym silniku zauważyłem, że auto po delikatnym wciśnieciu gazu, cyklicznie (co sekundę) na chwile tak jakby zapowietrzało się (przyhamowywało), bez dodawania gazu i po wciśnięciu mocniej gazu wszystko było ok, po rozgrzaniu się silnika objaw ustał. Problem pojawił się ponownie po postoju lecz objawił się wyczuwalnymi drganiami w kabinie na biegu jałowym. Jak do tej pory nie miałem problemów z drganiami, choć delikatnie drgał wydech (wymieniony łacznik na nowy - niestety tylko pojedyńczy) nie wpływał na drgania karoserii.

Teraz spostrzeżenia:

- dzień wcześniej zalałem cały zbiornik w sh..... wiec moja pierwsza myśl paliwo - jednak na razie nie mam jak go wypompować i zalać inne dla sprawdzenia,

- wtryskiwacze (na IMPA korekcja wszystkich poniżej 1.0) i jak dotąd nic sie z nimi nie działo,

- prawdopodobnie od nowości poduszki, koło pasowe lecz wizualnie wszystko z nimi w porządku,

- dwumas również prawdopodobnie nie wymieniany od nowości nie słychać żadnych stuków w czasie gaszenia i zapalania, może czasem delikatnie drga pedał sprzęgła.

 

Na razie nie chce kupować poduszek, czy koła, poczekam i zaleje jakies inne paliwo może V-po.... potem bedę rozglądał się za innymi usterkami, no chyba, że juz ktoś miał podobne doświadczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, że przyczyn może być mnóstwo np. paliwo, wtryski, poduchy, dwumas, koło pasowe pytam tylko czy ktoś miał już takie zdarzenie z cyklicznym przyhamowywaniem samochodu na lekkim gazie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, że przyczyn może być mnóstwo np. paliwo, wtryski, poduchy, dwumas, koło pasowe pytam tylko czy ktoś miał już takie zdarzenie z cyklicznym przyhamowywaniem samochodu na lekkim gazie

 

Taki jest objaw działania elektrycznego podgrzewacza płynu chłodzącego. Dlatego po rozgrzaniu silnika

objawy ustępują.

Z tego co wiem nie jest to żadna usterka. U mnie zresztą jest podobnie.

 

--

pozdrawiam

nelson

--

pozdrawiam

nelson

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem objaw działania podgrzewacza to faklowanie obrotów, a jak juz napisałem wcześniej u mnie występowało przyhamowywanie auta na lekkim gazie tak jakby na sekunde brakowało paliwa, nie występowało żadne falowanie obrotów w przypadku jazdy bez wciśniętego gazu czy postoju na biegu jałowym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem objaw działania podgrzewacza to faklowanie obrotów, a jak juz napisałem wcześniej u mnie występowało przyhamowywanie auta na lekkim gazie tak jakby na sekunde brakowało paliwa, nie występowało żadne falowanie obrotów w przypadku jazdy bez wciśniętego gazu czy postoju na biegu jałowym
Kolego wymien filtr paliwa bo ten zaczyna Ci sie zapychac :P Miełem wrecz identyczne objawy. Tez przy wiekszych mrozach. Zignorowalem to, jezdziłem tak dalej, az wkoncu bylo coraz gorzej.. Pod koniec juz auto ledwo pracowalo na wolnych odrotach. Trzesło sie strasznie, a po dodaniu gazu na biegu jałowym do obrotow 1500-2000 strasznie przerywalo i nawet dymiło :) Najwidoczniej zaczeło mi sie lekko zapowietrzac, bo gdy załozylem nowy filtr, zalalem paliwem jak trzeba samochod odpalil i natychmiast zgasl. Wkoncu po kilku próbach udało mi sie go odpalic, a wszystkie drgania, przerywania poszly daloko w las :D
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr paliwa wymieniony jakieś 20 tkm, wiec to raczej nie to,

dzis sprawdziłem koło pasowe poprzez zdjęcie pasków i to też nie to, zostały poduszki czy ktoś wie jak można je sprawdzić bez wyjmowania ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam i powracam do tematu

Wymieniłem poduchy pod silnikiem, drgania zdecydowanie ustały lecz nie do końca (pewnie ze starości źle tłumiły i dodatkowa usterka pogłębiła problem), cały czas delikatnie czuć drgania. Wydaje mi się, że drgania są wynikiem jakiejś usterki układu zasilania w paliwo, cały czas nie daje mi spokoju to przyhamowywanie na zimnym jakby brakowało paliwa (teraz wydaje mi się też, że czasami tak jakby zapowietrzał się w czasie normalnej jazdy) zdecydowałem się jednak za namową wymienić filtr paliwa - nic kompletnie to nie dało. W dniu dzisiejszym wykonałem pomiary korekcji wtryskiwaczy (INPA), oraz test przelewowy (pięć minut) i oto wyniki:

- cylinder nr 1 korekcja -0,13 przelew 40ml;

- cylinder nr 2 korekcja 0,4 przelew 55ml;

- cylinder nr 3 korekcja -0,8 przelew 55ml;

- cylinder nr 4 korekcja 0,5 przelew 65ml.

Nie jest idealnie, ale powiedzmy mieszczą się w granicach (choć najlepiej byłoby je wyjąć i sprawdzić na maszynie).

Teraz chciałbym sprawdzić w jakiś sposób działanie: pompy podprogowej, regulatora ciśnienia na pompie cr, regulatora ciśnienia na listwie cr i czujnika ciśnienia paliwa na listwie cr. Czy w INPA lub DIS-ie gdzieś jest opcja testu w/w elementów, albo chociaż podgląd "live data" ciśnienie paliwa (wytworzone przez pompę podprogową) oraz czy nie występują wahania ciśnienia paliwa w układzie zasilania (wartości z czujnika ciśnienia). Dodam, że INPA nie wskazuje żadnych błędów.

Z autem nie mam żadnych problemów z zapalaniem co powinno wykluczyć uszkodzenie pompy jednak wydaje mi się, że w przypadku zimnego silnika z okolic pompy podprogowej dobiega dziwne pulsujące szumienie (chyba nie było tego wcześniej). Najlepiej byłoby podmienić w/w elementy jednak nie mam takiej możliwości, a wymiana wszystkich wiąże się ze znaczącym wydatkiem więc może jakoś uda się z pomocą forumowiczów ustalić występującą usterkę. Może ktoś ma jeszcze inne pomysły odnośnie uszkodzenia czegoś nie związanego z układem zasilania w paliwo ????. Koło pasowe sprawdzone i to nie to, nie słychać żadnych niepokojących stuków w czasie zmiany biegów z okolic dwumasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powracam do wątku

pompa pod progowa podmieniona, lecz nic to nie dało. Problem z dnia na dzień pogłębia się, teraz w czasie jazdy auto nieustannie szarpie po dodaniu gazu. Doszło nawet do tego, że po wciśnięciu gazu silnik zgasł, po odczycie INPA widać było falowanie ciśnienia ciśnienia na listwie CR (na biegu jałowym) oraz wyskoczyły błędy:

3F30 COMMEN RAIL SENSOR

4560 RAIL PRESSURE PLAUS. AMOUNT CONTROLLED

4590 RAIL PRESSURE PLAUS. AMOUNT CONTROLLED

Zostało teraz do sprawdzenia czujnik ciśnienia na listwie CR, zawór na listwie CR, zawór na pompie CR lub sama pompa wysokiego ciśnienia. Może ktoś ma pomysł od czego najlepiej zacząć (wymienić na jakiś inny używany) zawór na pompie czy zawór na listwie ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

odgrzebie kotleta..

Witam mam ten sam problem tylko w e91 zadnego bledu nie ma a auto drga na biegu jalowym jakby sie dławiło.. rozwiązał ktoś ten problem ??

 

I jeszcze pytanie z innej beczki ekonomizer przestał spadać mi do zera nawet na wyłaczonym silniku jest na pierwszej skrajnej kresce w czym moze byc problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.