Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam taki problem iż tylna szyba w mojej e39 Touring zaczęła stukać na dziurach. Ktoś wie co to może być i jak zlikwidować luz ?
Opublikowano
A w jaki sposób to sprawdzić ? Jak ręką dociskam szybę to czuć luz i to właśnie przy zamku.

Tą szybą czasem trzeba mocniej trzasnać zeby całkiem zaskoczyła.

Opublikowano
A w jaki sposób to sprawdzić ? Jak ręką dociskam szybę to czuć luz i to właśnie przy zamku.

Tą szybą czasem trzeba mocniej trzasnać zeby całkiem zaskoczyła.

 

Próbowałem już mocniej trzasnąć i to nic nie pomaga. Rozbiorę te plastiki i zobaczę może coś się naprawdę poluzowało.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zamek do szyby łapie na dwa stopnie.

Zamykaj powoli, ma kliknąć raz, będzie trzymało, ale szyba będzie latać, potem dociśnij drugi raz aż znowu kliknie, wtedy będzie domknięte do końca.

Jeśli mimo to jest luz, możesz podstawić szybę takimi gumowymi kołkami na dole w obu rogach klapy (pod tą gumą jest śrubka, wykręcasz i kasujesz ten luz).

Jeśli nadal to nie pomaga, musisz podciągnąć zamek (od strony szyby, odkątrowujesz śrubę i wkręcasz go kawałek głębiej, po czym kontrujesz i próba, i tak aż do skutku).

Opublikowano
Zamek do szyby łapie na dwa stopnie.

Zamykaj powoli, ma kliknąć raz, będzie trzymało, ale szyba będzie latać, potem dociśnij drugi raz aż znowu kliknie, wtedy będzie domknięte do końca.

Jeśli mimo to jest luz, możesz podstawić szybę takimi gumowymi kołkami na dole w obu rogach klapy (pod tą gumą jest śrubka, wykręcasz i kasujesz ten luz).

Jeśli nadal to nie pomaga, musisz podciągnąć zamek (od strony szyby, odkątrowujesz śrubę i wkręcasz go kawałek głębiej, po czym kontrujesz i próba, i tak aż do skutku).

 

Dzięki za rady. Jutro zobaczę co i jak i napisze jakie efekty :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A wiec tak. Podciągnąłem zamek za dużo to nie pomogło ale jest poprawa. A te gumki po bokach da się gdzieś kupić ? Te co mam są bardzo już spłaszczone ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sądzę że w każdym motoryzacyjnym dobierzesz takie gumki, weź jedna na wzór i jazda :cool2:
Opublikowano

Jest łatwiejsza metoda. Trzepień, który wskakuje w zapadkę "rygla" tylnej szyby jest regulowalny. Wystarczy go bardziej wkręcić (jest wyposażony w śrubę kontrującą) wtedy lepiej dociągnie szybę.

 

Ja mam większy problem, nie mogę szyby otworzyć, coś zdechło, czasami otwierała się za którymś naciśnięciem, a teraz w ogóle nie reaguje na przycisk.

Jest jakiś sposób na awaryjne otwracie szyby?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz spróbować rozpiąć wtyczkę idącą do przycisku otwierania i zewrzeć styki, jak się otworzy to winny przycisk, jak nie, to musisz szukać przy zamku :cool2:
Opublikowano
uwalony wlacznik. rozbierasz go od gory i robisz wcinke w kable zeby docelowo zastapic mikrowlacznikiem

 

Od góry tzn. tą mini klameczkę? Za cholerę nie mogę zdjąć tego kapselka (wygląda jakby był przykręcony od dołu), od przodu jest mała śrubka na imbus, która się obraca, ale nie wykręca.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Górę taj klameczki wyciągasz do góry po ówczesnym odkręceniu tej małej śrubki, będziesz miał na widoku śrubę która trzyma ramię wycieraczki - odkręcasz ją, zdejmujesz ramię.

Potem pod spodem zobaczysz jeszcze jedną nakrętkę, też odkręcasz, ona trzyma trzpień wycieraczki i resztę tego plastiku.

Po tym dopiero możesz zdejmować klameczkę wraz z włącznikiem, ale najpierw odłącz kabelki od włącznika, bo inaczej pourywasz.

I nie kręć tą klameczkę w żadną stronę, tylko ściągnij, jak przekręcisz to poobcinasz na szybie kabelki które do niej idą, poprostu rozjadą się otwory przez które wiązka przechodzi i się uszkodzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.