Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Znalazłem cos takiego i zastanawiam się poważnie nad tym wynalazkiem. Może ktoś juz zna ten gadzet i da parę odpowiedzi czy to coś warte. I pytanie do tych , którzy mają opcję doświetlania zakrętów w orginale, jak się to sprawuje, czy rzeczywiście pomaga w jezdzie nocnej? To link z allegro: http://moto.allegro.pl/doswietlenie-zakretow-audi-bmw-hyundai-toyota-vw-i2164600031.html
Opublikowano
Pierwszy raz widze, bardzo ciekawe... Tylko czy bedzie sprawnie dzialalo ;) Poczekajmy na opinie fachowców ;)
Opublikowano

Działać to pewnie będzie, w sensie bedą zapalac sie lampy. Ale w e60 pre lift te halogeny w zderzaku słabo świeca na boki, więc będzie bardzo słaby efekt. Sprawdzcie sobie w ciemności jak świeca te lampki. W polifcie doswietlanie zakrętów jest już obsługiwane, ale w reflektorze zamiast światła długiego na h7 jest specjalna lampa doswietlajaca "narożniki" tzw. cornering lights. Tego typu doswietlanie ma zastosowanie w mieście, przy wolnej jeździe, i manewrach w ciemnym otoczeniu. Skretne lampy (bo chyba o takim doswietlaniu myslales) to inna bajka, idealnie sprawdzają sie podczas jazdy po łukach.

 

Opublikowano

Ja zauważyłem niedawno jadąc w nocy we mgle że światła halogenowe w zderzaku tak naprawdę "niewiele" wnoszą do dodatkowego oświetlenia bocznego otoczenia pojazdu. Sam pomysł jest jak najbardziej OK ale obawiam się że w E60 pre LCI nie przyniesie to zamierzonego skutku. Kiedyś obserwowałem nowego Passata (sąsiada) i ma podwójny klosz halogenu w zderzaku - jedna komora to światła dzienne (nie ma wiejskich LED) a druga mocno narożna zachodząca na boki pojazdu to światło przeciwmgłowe. I właśnie ta skrajna żarówka pełniąca dwie funkcje doświetla mocno pobocze (działa chyba w momencie wrzucenia kierunkowskazu nie zagłębiałem się). Oczywiście to zdaje egzamin przy mniejszych prędkościach w mieście i w ciemnych bocznych uliczkach. jest to pomocne zwłaszcza kiedy piesi są w zasięgu skrzyżowania.

Na trasę jedynie co to Dynamic Xenon czyli soczewka skrętna - a jej odchylenie od bazowego położenia uzależnione jest od prędkości i kąta skrętu kierownicy/kół.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.