Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przy okazji wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów, wymieniłem świece i sprawdziłem cewki zapłonowe metodą "wzrokową w ciemności" :lol: Okazało się, że spod każdej cewki widać słabe błyski. Wygląda to tak jakby te błyski wydostawały się spod cewki. Nie wiem jak to dokładnie opisać... jeżeli patrzy się na cewkę z góry to te błyski wychodzą z lewej i prawej strony cewki, ale od spodu. Teraz pytanie czy jakikolwiek błysk cewki eliminuje ją z użycia, a może cewka ma jednak jakieś błyski dawać? Zastanawiam się nad tym bo jakieś 2 lata temu wymieniałem jedną zepsutą cewkę na nówkę boscha. Fakt, że wtedy nie sprawdzałem cewek czy świecą bo robił to mechanik (wtedy jeszcze do nich jeździłem :D ). Wątpliwości mam właśnie przez to, że chyba przynajmniej ta jedna cewka powinna być dobra, a jednak też "świeci". W końcu 2lata i jakieś 40.000km przebiegu taka cewka powinna wytrzymać? A może to wina jakiejś innej części? Nie chciałbym wydawać kasy, żeby potem się okazało, że wszystkie cewki świecą bo jakaś inna część jest uszkodzona. Z tego co czytałem to cewka nie powinna "świecić", ale tak jak już wspominałem wątpliwości mam przez tą jedną cewkę. Gdyby było tak, że ta jedna by nie "świeciła" to miałbym sprawę jasną i wymieniłbym wszystkie. Zastanawiam się jeszcze czy jeżeli podczas wymiany tej jednej cewki inne też były uszkodzone to mogło to mieć wpływ na uszkodzenie tej dobrej (nowej) cewki? Jak myślicie wymieniać je wszystkie w ciemno czy coś jeszcze sprawdzic? Wszystkie rady mile widziane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zauważyłeś jakieś zmiany w pracy silnika? tylu ze na wszystkie tłoki nie pracuje itp?
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Ogólnie to miałem parę dni temu dziwne objawy. Samochód przy zimnym i ciepłym silniku zapalał super, ale gdy zaparkowałem na jakiś czas i wróciłem (silnik nie wychłodził się do końca bo stałem może jakieś 15-20minut) to zapalił normalnie, ale po przejechaniu ok.1km nie dało się jechać. Na jakieś cylindry nie palił, nie miał mocy, ale silnik nie zgasł więc stanąłem na poboczu i jakiś 30 sekundach znowu wszystko powróciło do normy. Wymieniłem wczoraj uszczelkę pod zaworami i świece bo miałem mały wyciek. Myślałem, że to pomoże. Dzisiaj rano, też właśnie po postoju, ale krótszym bo tylko w celu zatankowania samochodu silnik szarpał jakieś 3-4sekundy. Z tym, że było to szarpanie a nie tak jak wcześniej utrata mocy przez niedziałające cylindry. Potem znowu wszystko ok. Zauważyłem również, że na biegu jałowym silnik nie chodzi super równo. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale po wymianie tej uszczelki i świec obroty się ustabilizowały w okolicach 900-1000obrotów, wcześniej miałem je w okolicach 750obrotów, ale czasami falowały.
Opublikowano
Napisałeś że iskry idą z pod cewki więc ją bym sprawdził w jakim stanie są fajki . Jak mają lekkie pęknięcia to do wymiany . Możesz jeszcze mieć gdzieś trochę wody . Lud ma mniejsza przewodność niż woda dlatego może na zimnym palić a na ciepłym wariować. Jak mi się fajka w środku posypały to za boscha dałem 23zł za sztukę
Opublikowano

Sprawdzałem fajki. Są w dobrym stanie, żadnych spękań. Wody też nie ma, wycieku oleju też niet.

Błyski jednak dalej występują. Wie ktoś czy mogą być jakieś błyski, czy nie może być żadnych?

Opublikowano
niemoże tam się nic błyskać . tylko dziwne że masz błysk pod cewką. moja przeważnie gubi od wilgoci ale ma dole przy świecy . śladów mówisz że ma fajce niema ale ciekawe jak ona wygląda w środku. niektóre wkłady idzie wyjąć a inne się psują jak się w nich grzebie . ją miałem jeszcze naruszone włókna w środku fajki . porzycz od kogoś lub kup choć jedną fajkę i odmień .lepiej dać 23zł niż 150 za cewke
Opublikowano
Dzięki Dulas735i. Spróbuję najpierw podmienić jedną fajkę i sprawdzę czy jest poprawa. Tak na marginesie napiszę, że po wymianie świec i uszczelki nastąpiła wyraźna poprawa w działaniu silnika, pewnie przed wymianą łapał trochę lewego powietrza. Co mnie ciekawi to fakt, że dzień po tej wymianie miałem raz taki przypadek, że silnik nie palił na wszystkie gary (może z 5sekund). Od tego czasu już nie wystąpiły te objawy, a silnik chodzi coraz lepiej (właściwie z dnia na dzień). Nawet obroty się pięknie stabilizują, w pierwszym dniu po wymianie były stabilne ale w okolicach 900 do 1000 obrotów, teraz w okolicach 750-800 obrotów. Zauważyłem też, że po tej wymianie trochę więcej paliwa spalał, teraz wydaje mi się, że wraca do normy (sprawdzę to w przyszłym tygodniu po kolejnym tankowaniu). Możliwe są takie rzeczy? Komputer się uczy czy jak?
Opublikowano

Witam mam taki problem,zauwarzylem nie dawno ze jak otworzylem maske w nocy przy zapalonym silniku to zucilo mi sie w oczy ze tak jakby cos błyska koło cewek zapłonowych wszystkich,czyżby bylo jakies przebicie i cewki do wymiany? Pomoze ktos?

Pozdrawiam.:)

Opublikowano
Zoatałem wywołany do tablicy :D I słusznie bo należy poinformować czy problem został rozwiązany. Nie pisałem wcześniej bo niestety jeszcze problem pozostał, w dużej mierze z braku czasu. Napiszę może co zrobiłem do tej pory. Właściwie to dopiero wczoraj znalazłem trochę czasu, żeby się tym zająć. Wcześniej już sprawdziłem fajki i tak jak pisałem wydawały mi się dobre. Za radą Dulasa735i kupiłem jedną fajkę dla sprawdzenia czy to coś pomoże. Wczoraj ją podmieniłem i niestety jak się dobrze przyglądnąć to spod cewki dalej świeci, co prawda wydaje mi się, że to świecenie jest już słabsze, ale jednak występuje. (może tylko mi się wydaje). Sprawdziłem wszystkie cewki i każda z nich działa, a świecenie występuje dopiero jak silnik się trochę nagrzeje. Zauważyłem też, że jedna cewka ma ułamany kawałek gniazda, do którego wchodzi wtyczka. Zdecydowałem teraz, że nie będę na razie kupował nowych fajek, bo nie eliminuje to całkowicie świecenia, a dokupię jedną nową cewkę (one mają fajki w komplecie) i sprawdzę czy ona będzie świeciła. Oczywiście jak to zrobię to dam znać co i jak. Jeżeli jeszcze ktoś ma jakiś pomysł to proszę o informacje.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
WITAM TEZ POSIADAM L BMW TEZ MIAŁEM taki sam PROBLEM POLCEAM WYMIENIC SWIECE .OSTATNIO Z 2 ELEKTRODOWYMI SA PROBLEMY. POLECAM DOBREGO ELKTROMECHANIKA od ktorego zakupoilem tanio swiece z ustawieniem.Polceam to jego numer gg 540570 Pan Pawel

 

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=3&t=109365

 

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=3&t=83317

 

ELEKTROMECHANIKA POLECA FACHOWIEC 911

NIEMIECKIE BOSCHA NIE PODROBA PLATYNA IDRYD ZAROWE

 

A ja polecam zapoznać się z tym tematem: viewtopic.php?f=71&t=181145

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.