Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nigdzie nie znalazłem konkretnego rozwiązania problemu

mam do kupienie w atrakcyjnej cenie 530d z 2000r 280kkm nabite zadbana tylko....

tylko skrzynia automat i szarpnie/uderzy za każdą zmianą biegu do góry i na dół manualnie zmieniając biegi tak samo na każdym biegu uderzy

przy włączeniu z P na D nic się nie dzieje nie uderzy nie szarpnie

koleś mówi że wymieniał olej z filtrem

problem tkwi w tym że trzeba tym autem wrócić 1200km żeby naprawić

i tu pytanie:

- czy takim autem z uszkodzonym automatem można jechać taką trasę

- co się mogło popsuć

- jaki jest szacunkowy koszt naprawy

- czy można to sobie w garażu naprawić mając podnośnik i narzędzia czy musi byś specjalista doktor

Proszę o odp bo wada auta jest jedynie skrzynia reszta bez zarzutu

Sprawa pilna bardzo dziękuje za jakieś podpowiedzi

Opublikowano
Nie zbyt sprecyzowałęś te uderzenia,może to być problem poduszek pod silnikiem.Poduszki padnięte mogą powodować stukanie i buczenie w kabinie.Sprecyzuj czy na pochyłęj drodze czyli ze spadkiem do przodu jak włożysz R czy buczy w środku jak puści się hamulec.POzdr
Opublikowano

jeśli auto stało z P później włączam D nic nie czuć nie słychać zaczynam jechać zmiana biegu i lekkie szarpnięcie następny bieg to samo i redukcja to samo podczas jazdy auto idzie cicho i normalnie

Z D na R wchodzi normalnie nic się nie dzieje

jeździłem spokojnie po woli zmienia biegi ale podczas zmiany szarpnie, jak startowałem na full pedał w podłodze to samo zmiana biegu szarpnie

jak by to wytłumaczyć - to tak jakbyś miał manuala i podczas jazdy na biegu nacisnął sprzęgło i puści to takie szarpnięcie

 

 

PS szukałem na google i znalazłem temat który założył tak myśle właściciel bo zgadza się z tym co mówił i opowiadał

ale odpowiedzi firmy są na zasadzie trzeba zobaczyć, podłączyć naprawa około 3-5tyś zł czyli się nic nie dowiedziałem

 

Mam Bmw 530 d e39 skrzynia GM automat 280,000 tys przejechane.

W sobotę wracałem z pracy i wszystko było w porządku skrzynia ładnie przerzucała biegi do góry i na dół. Autko do dzisiaj nie było ruszane!!!!

Dzisiaj rano jak zwykle odpaliłem auto chwile po chodził i jak ruszyłem już odczułem przy przełączaniu biegów takie szarpniecie na każdym biegu. Bieg wskakuje i jest takie jak to najlepiej opisać jak by się w normalnej skrzyni sprzęgło w czasie jazdy nacisnęło i puściło wcześniej nic takiego nie było nawet się nie odczuwało jak skrzynia przerzuca biegi a teraz nagle takie coś.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najprostsza sprawa to poduszki, jak kolega wyżej napisał, ale to trzeba zobaczyć, włazisz pod auto i patrzysz w jakim są stanie, czy nie są zerwane.

Wymiana prosta, koszt ok 160pln.

Jeśli poduchy są całe, można jeszcze obstawiać na tłumnik drgań(?) na wale napędowym, taka czarna guma, może jest wyrobiona i tłucze.

Jeśli nie, to ewidentnie coś w skrzyni poleciało, a koszta, jak wyżej, 3-5 tyś.

Opublikowano

problem w tym że tu nie ma gdzie jechać do kanał musiałby jechać do mechanika za co trzeba bulić i to słono

jakby były to poduszki to przy delikatnym traktowaniu powinna jechać to 1200 do polski na remont

oglądałem auto do okola ale pod spodem nie byłem

z tego co czytałem o skrzyniach to jak coś jest nie tak to zazwyczaj jakiś bieg stuknie albo 2 albo przy przełączeniu na D

a tu jak wachluje się skrzynią to nic tylko podczas jazdy tzn zmiany biegu na wyższy/niższy szarpnie

 

ale z drugiej strony koleś mówi że zostawił dobre auto odpali kilka dni póxniej i coś poleciało ot tak nagle hmmm??

Opublikowano
Zgadzam się z kol.shadow względem tłumika drgań i dołożyłbym jeszcze do tego zawieche tylnej belki,jak i łącznik wału--wyrobiona guma na łączeniu wału napędowego.Skoro wszystko działa poprawnie a tylko dochodzą stuki to kwestia sprawdzenia tych podstaw,ale kolego bez kanału i chęci nikt nie naprawi ci tego telepatycznie.POzdr i powodzenia.
Opublikowano

gdybym miał kanał to nie ma problemu wchodze i badam

teraz pytam czysto teoretycznie jeśłi to poduchy to dziwi mnie nagła zmiana stanu auta z dnia na dzień

poduchy czuć że padają

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dani, przy cofaniu będzie słychać stukanie (a raczej chrobotanie) ale gdy jest zerwana lewa poduszka silnika :)

Na wakacjach miałem u siebie ten problem, i tak było.

Poduszkę wymieniłem, i ucichło, mimo że obie poduszki od skrzyni były oberwane (co zobaczyłem kilka dni później gdy łatałem wydech :mrgreen: ), a to skutkowało stukaniem gdy gwałtownie wachlowałem gazem, ew jechałem z kick-downem.

Defacto wymieniłem wszystkie 4, i od tego czasu cisza, nic nie słychać. :mrgreen:

Opublikowano

pod autem dziś nie bylem bo kurde nie ma jak i gdzie ale cofałem pod górkę, na prostej itp i nic po prostu wrzucam R i cofam żadnych objawów

koleś mówił że skrzynia ma jakiś błąd bo gdzieś tam był na serwisie ale oczywiście zapomniał jaki .... ehh te ludzie

 

ponoć powiedzieli mu w tym serwisie że konwenter do wymiany najprawdopodobniej

jeśłi jest to to , to czy można tym autem jechać te 1200km i jaki jest koszt bo na allegro.pl widzę tylko do TDS za 200-600zł używki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W używki się nie pchaj, nie wiadomo co kupisz, a regenerowane myślę że ok 800pln.

Zastanawiam się jeszcze, czy wlali ci do skrzyni odpowiedni olej do skrzyni, bo jeśli nie, to może tutaj jest problem.

Opublikowano

no włąśnie tego nie sprawdzę bo tak jak pisałem auto jest do kupienia przeze mnie i rozwikłuje problem co bym wiedział ile mnie to będzie kosztować

zaraz go dopytam ile oleju weszło i jaki to był olej bo może racja coś pomieszali bo tu w NL to same chachmenty są i dlatego wole jechać z tym do Polski do zaufanego mechanika tylko pytanie czy skrzynia tak szarpiąc przy zmianie biegu przejedzie 1200km

 

PS pisłą że wymieniał to w NL z filtrem i weszło 7,8litra ale jaki to nie wiem ponoć w warsztacie specjalizującym się w skrzyniach automatycznych ale pepieru na to nie ma a ja też moge powiedzieć że moja babcia jest księdzem

 

pomijając co się spsuło to czy na takiej skrzyni można jeździć, czy te 1200km przejade i nie padnie po drodze w końcu tylko autostrada

Opublikowano
Kolego napisze Ci mój przypadek. Otóż kolego kupując swoje BMW miało problem z skrzynia. Jadąc normalnie było mniej więcej ok, ale jak jechałem np. 60 km/h i gaz w podłoże to było takie straszne szarpnięcie i wywalało komunikat gettriebienotprogram. Po zgaszeniu i uruchomieniu znów autka błąd znika, aż do następnego depnięcia w gaz. Mam magika od automatów i okazało się, że sterowanie skrzyni padło i rozwaliło przez to kosz. Kosz, olej, filtr, sterownie skrzyni (miał z anglika i tak coś było zepsute, ale u mnie było ok więc za stówkę złożył z dwóch jeden). Łącznie wyszło 3800zl. Ale skrzynia do dziś super :D
Opublikowano

wyczytałem w necie że do skrzyni wchodzi9-10litrów oleju a jemu weszło 7,8 coś mało

ja testowałem ją z przyśpieszeniem itp i tylko uderzy/szarpnie jak bieg zmienia

tak myśle że na autostradzie jakbym na manualnym sterowaniu jechał na 5 i nie zbiejał biegów tylko rozpędzał z niskich obrotów to by nie nadwyrężał skrzyni ?? chyba??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, czy cena jest aż tak atrakcyjna, że nawet w przypadku konieczności remontu skrzyni wyjdziesz na plus?

Zastanów się dobrze, żeby się potem nie okazało że kupiłeś skarbonkę.

Co do oleju, jeśli przed wymianą było dobrze, to tyle ile wylał, tyle powinien wlać.

Nie porywaj się na ściąganie auta bez sprawdzenia podstaw, jeśli bardzo ci zależy na tej furze, odżałuj grosza, i sprawdź te poduszki, i olej w skrzyni.

Może akurat wyjdzie usterka.

Jeśli jest mało oleju w skrzyni, a planujesz trasę 1.2 tyś km, możesz cos wysypać w środku.

Opublikowano

cena za auto 2000euro przebieg 280 kkm z książką do końca zadbana od kolesia co dbał bardziej o nią niż o żone

czarna skóra pełna elektryka stołki grzanie czujniki nie malowana nie porysana

na zimnym silniku odpala bez żadnego ale

nie kopci na czarno/niebiesko

auto nie będzie przerejestrowywane

 

 

potarguje z kasą co by na lawetę było i zobaczymy co koleś powie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kasa nie jest zła, jesli faktycznie auto jest okej (no może poza tą skrzynią).

To jest przed czy po lift?

Opublikowano

przedlift ale lampy przód i tył założył od po lifta

ale już po temacie bo jak dzwoniłem do niego to mówił że był gdzieś z innym klientem na przejażdżce i skrzynia odmówiła posłuszeństwa i oddaje auto do naprawy i zostawia sobie

po temacie z jednej strony szkoda bo zadbane auto z drugiej strony jakbym mi padła po drodze w połowie Niemiec ehh

ogólnie tak napalam się na 530d bo szukałem też V70 i jak uważacie lepszy manual mniej problemowy?? nie powiem, na automacie komfort jak cholerka

pomijając fanatyzm BMW (bo wiem o co chodzi miałem kiedyś TDS i przez głupotę młodzieńczych lat zniszczyłem naprawdę piękny egzemplarz) lepsze E39 czy V70 oba kombi oba wielkie wagony oba dobre silniki posiadają wyposażenie i komfort porównywalne

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Każda skrzynia ma swoje zalety.

Mi zdarza się często podróżować w korkach, więc doceniam automat, nie muszę mordować sprzęgła.

Fakt, koszt remontu automatu to 3-5 tyś, ale gdy przyjdzie wymienić sprzęgło i dwumas też nie będzie tanio.

Przy automacie mniejsze ryzyko że ktoś nadwyrężał układ napędowy.

Automat w mieście pali więcej niż manual.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.